Startup hlási, že vyriešil kritickú vlastnosť elektromobilov. Akýkoľvek model „nabije“ za pár minút
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Dookola omieľanou a najväčšou nevýhodou pri elektromobilite je nabíjanie. Nabíjacie časy sa ešte stále nevyrovnali, alebo aspoň výrazne nepriblížili času na natankovanie auta so spaľovacím motorom. Startup Ample však prichádza s riešením, ktorým je technológia na výmenu vybitých batérií za nabité pri akomkoľvek elektromobile, informoval portál Futurism.
Systém výmeny batérií nie je žiadnou novinkou. Veľmi dobre rozšírený a excelentne fungujúci ho má napríklad čínska automobilka NIO, ktorej technológia má ale jeden zásadný nedostatok. Výmena vybitej batérie za plne nabitú iba v priebehu troch minút je možná len pri elektromobiloch zo svojich radov.
To je samozrejme pochopiteľné, každá automobilka má batérie v podlahe umiestnené trocha inak, nehovoriac o tom, že batérie pochádzajú od rôznych výrobcov, majú rôzne parametre a aj ich zapojenie do systému auta je pri každom elektromobile odlišné.
NEPREHLIADNI
Čínska automobilka predstavuje masívnu novú batériu: V elektromobiloch sa bude vymieňať a nie nabíjať
Ample túto veľkú, no svojim spôsobom aj jedinú prekážku pri výmene batérie akéhokoľvek vozidla rieši. Aspoň to tak prezentuje vo svojom videu. Väčšina výrobcov elektromobilov totiž pripevňuje svoje batérie do podlahy vozidla napevno, to znamená, že ich rýchla a jednoduchá výmena nie je možná.
Mladá spoločnosť so San Francisca má aktuálne vybudované dve takéto stanice na výmenu batérie. Samotná výmena pritom trvá 10 minút, čo je stále viac, ako bežné dotankovanie vozidla, no je to podstatne rýchlejšie, než plné dobitie akéhokoľvek elektromobilu.
Ako píše BusinessInsider, v súčasnosti Ample dobíja flotilu vozidiel Uber v San Franciscu a svoje pôsobenie plánuje rozšíriť aj do Kalifornie. Výstavba celej siete takýchto staníc je pritom veľmi jednoduchá, väčšie mestá by sa dali pokryť behom pár týždňov. Stanica ma totiž vlastnú konštrukciu, zložiť by sa dala na akomkoľvek voľnom priestore, napríklad na parkovisku.
Bez spolupráce automobiliek to nepôjde
Podobných startupov, ktoré by ponúkali technológie na výmenu batérií, tu už bolo niekoľko. Zopár ich prežilo až dodnes, no väčšina z nich stroskotala na neochote automobiliek nasadiť technológiu do ich elektromobilov.
V roku 2013 predstavil niečo podobné aj Elon Musk a spoločnosť Tesla, no po dvoch rokoch celý projekt skončil, vraj by bola táto technológia príliš drahá a Tesla sa tak rozhodla investovať do budovania vlastnej siete rýchlonabíjačiek. Bezpochyby, ak by sa automobilka rozhodla implementovať systém na výmenu batérií do svojho vozidla, cena elektromobilu by bola o niekoľko tisíc eur vyššia.
Na druhej strane by majiteľ nemusel riešiť výmenu batérie po niekoľkých rokoch používania, tento úkon tiež stojí niekoľko tisíc eur v závislosti od auta a automobilky. Systém od Ample je plne autonómny a modulárny, preto by bol vhodný pre akýkoľvek elektromobil akejkoľvek značky.
Jednotlivé batérie sa skladajú z blokov, v závislosti od veľkosti vozidla by sa do podvozku nainštalovalo viac, alebo menej takýchto blokov a tie by sa následne na stanici menili. Uvidíme, či sa to ambicióznemu startupu podarí dotiahnuť do vytúženého cieľa, ktorým je dostať spoločne s automobilkami na cesty jednu miliardu elektromobilov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Podiel žien v IT na Slovensku za európskym priemerom zaostáva
Airbus zaznamenal nárasť čistého zisku o viac ako štvrtinu
Od výbuchu v atómovej elektrárni v Černobyle uplynie 38 rokov
Trojčlenná misia Šen-čou-18 odštartovala k vesmírnej stanici Tchien-kung
Hry sa budú hrať samé. Známa značka chystá úplnú absurdnosť
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené