Japonská automobilka Honda oznámila za 1. kvartál súčasného obchodného roka pokles zisku takmer o 30 %, keď do výsledkov zasiahli nepriaznivé kurzové vplyvy a klesajúci predaj áut na trhoch USA a Indie.
Tretia najväčšia automobilka v Japonsku oznámila, že v období od apríla do konca júna zaznamenala čistý zisk 172,3 miliardy jenov (1,43 miliardy eur) oproti 244,3 miliardy jenov v rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka. To znamená pokles o 29,5 %.
Prevádzkový zisk sa znížil o 16 % na 252,4 miliardy jenov, čím firma prekonala očakávania trhov. Analytici počítali s poklesom prevádzkového zisku až na 246,9 miliardy jenov. Klesli i tržby, aj keď len mierne. Dosiahli tesne pod 4 bilióny jenov, čo znamená pokles o 0,7 %.
Výsledky spoločnosti ovplyvnil najmä pokles predaja v USA. Na tomto trhu predala Honda od apríla do konca júna 407 000 vozidiel, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka to bolo 425 000 vozidiel.
Firma zároveň zhoršila prognózu zisku za celý rok 2019/2020, ktorý sa skončí v marci, na 645 miliárd jenov. Pôvodne počítala so ziskom 665 miliárd jenov. Ak sa odhad potvrdí, stále to bude znamenať rast, keďže v predchádzajúcom obchodnom roku dosiahol zisk 610 miliárd jenov. V prípade prevádzkového zisku však firma odhad nemenila a naďalej počíta s jeho rastom o 6 % na 770 miliárd.
Zdroj: TASR
Teraz čítajú

"Nehoda z Marsu" - rover Perseverance sa díval na pád pristávacieho stupňa, jeho koniec zachytil na fotografii

ZAUJÍMAVÉ Netflixu a Disney+ práve pribudla vážna konkurencia. Do ringu vstupuje nová streamovacia služba

Máme novú unikátnu fotografiu Venuše. Zachytila ju sonda počas cesty k Slnku

Toto boli najpredávanejšie smartfóny v roku 2020. Rebríčku kraľuje jeden výrobca

AKTUALIZOVANÉ Telekom začal predávať nové Magio GO. Ak sa nezaviažeš, je zásadne drahšie
Články, ktoré hýbu svetom

Telekom čelil mastným pokutám od úradov. Súd rozhodol o ich zaplatení

Nová Škoda Fabia odhaľuje detaily: Takéto motory a technológie dostane, bude ale priestrannejšia aj bezpečnejšia

Pentagón otestoval jedinečný vesmírny solárny panel. Je veľký ako krabica na pizzu a energiu dokáže nasmerovať kamkoľvek

Marketérka z úspešnej online mediálnej agentúry radí Slovákom: Týmito chybami strácate peniaze
