V tomto texte boli použité materiály TASR.

Slovenská pošta výrazne posilnila dostupnosť svojich služieb a vstúpila do spolupráce so spoločnosťou Alza, ktorá na Slovensku prevádzkuje rozsiahlu sieť samoobslužných AlzaBoxov. Do siete Slovenskej pošty, ktorá má aktuálne 250 vlastných BalíkoBOXov, v 1. fáze spolupráce (od októbra až doteraz) postupne pribudlo aj 376 AlzaBoxov.

Technologicky sú oba typy boxov podobné, vybavené monitorom, platobným terminálom aj čítačkou čiarových kódov, takže zákazníci môžu očakávať rovnaký komfort pri podaji či prevzatí zásielok.

V rozvoji našej infraštruktúry sme sa rozhodli pokračovať zodpovedne a udržateľne, v spolupráci s inými prevádzkovateľmi boxov, napojením sa na ich sieť samoobslužných zariadení. Vďaka AlzaBoxom zvyšujeme dostupnosť našich balíkových služieb, komfort pri prevzatí a podaní zásielok, a to s ohľadom na verejný priestor bez jeho ďalšieho zahusťovania a zvyšovania technologického smogu,“ uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka.

Alza, ktorá má po Slovensku už viac než 1100 boxov, vníma spoluprácu ako príležitosť poskytnúť zákazníkom ešte širšiu kapacitu a pohodlnejšie doručovanie.

Slovenská pošta

Výhoda pri neprebraní zásielky

V AlzaBoxoch bude možné nielen vyzdvihnúť balíky a expresné zásielky vrátane dobierky, ale aj podať zásielky uhradené online, vrátiť tovar do e-shopu či využiť služby vybraných second hand platforiem. Slovenská pošta pri výbere lokalít zohľadnila hustotu obyvateľstva a dostupnosť poštových služieb, čím sa snaží pokryť miesta, kde jej vlastné BalíkoBOXy chýbali, a zároveň posilniť frekventované oblasti s nedostatočnou kapacitou.

Zoznam zapojených zariadení je dostupný na webe a v mobilnej aplikácii pošty, pričom e-shopy využívajúce doručenie na výdajné miesto automaticky získajú rozšírený zoznam. AlzaBoxy zapojené do siete budú jasne označené logom Slovenskej pošty.

Prioritou Slovenskej pošty aj Alzy naďalej zostávajú bezpečnosť a spoľahlivosť, pričom zariadenia sú prístupné nonstop a zásielky sú uložené v chránenom priestore. Pošta zároveň zachováva svoju jedinečnú odbernú lehotu – ak si zákazník nestihne vyzdvihnúť balík v boxe počas štandardných dvoch dní, zásielka ho počká na pošte až do 18 dní, pokiaľ odosielateľ neurčí kratšiu dobu.

Tento model je výhodou oproti niektorým konkurenčným službám, kde nevyzdvihnuté zásielky putujú späť odosielateľovi bez ďalšej možnosti prevzatia. Po vyhodnotení prvej fázy plánuje Slovenská pošta pokračovať v stratégii rozširovania siete samoobslužných zariadení s ambíciou vybudovať najdostupnejšiu a najpohodlnejšiu infraštruktúru na Slovensku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP