Nákup cez internet pre aktuálnu koronakrízu stúpol. V celoeurópskom priemere 43 % respondentov potvrdilo, že nakupujú online častejšie ako v období spred jedného roka. Na Slovensku sú výsledky odlišné.

Kým na jeseň až 47 % opýtaných potvrdilo, že nakupujú cez internet viac ako pred rokom, v máji 2020 s tým súhlasilo o 13 % respondentov menej. Stále však viac ako tretina Slovákov potvrdila, že podiel nákupov online u nich narástol oproti obdobiu spred jedného roka. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Intrum z mája tohto roka medzi 4 800 spotrebiteľmi Európy.

Viac nakupujú cez internet tí, ktorí pocítili dopady krízy na svojom zamestnaní. Rozdiel medzi mužmi a ženami je celkovo minimálny. Inak je to v medzi rodičmi a bezdetnými osobami. V celoeurópskom meradle cez internet viac nakupujú rodičia, ale na Slovensku je to takmer rovnako.

Mladí Slováci patria medzi najväčších online nákupných spotrebiteľov. Až 62 % mladých potvrdilo, že v porovnaní spred roka stúpol podiel ich internetových nákupov. V online prostredí v celoeurópskom meradle aktívne nakupujú aj najstaršie ročníky, 65 a viac rokov, a to až tretina z nich.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú