BMW po ročnom experimente priznalo porážku. V polovici minulého roka od zákazníkov na niektorých trhoch začalo pýtať mesačné predplatné za vyhrievané sedadlá. Ako najnovšie informuje portál Autocar, ktorý vyspovedal člena predstavenstva BMW, tento experiment končí neúspechom a automobilka už za hardvérovú výbavu v budúcnosti neplánuje účtovať mesačný poplatok.

Ľudia mali pocit, že zaplatili dvojnásobok, čo v skutočnosti nebola pravda, ale vždy hovorím, že vnímanie je realita. Takže to bol dôvod, prečo sme to zastavili,“ povedal pre Autocar člen predstavenstva BMW Pieter Nota.

Inak tomu má byť so softvérovou výbavou, pri ktorej tento model zostane aj naďalej. Ako však píše Ars Technica, aj softvérové predplatné sa BMW už v minulosti vypomstilo, keď sa v roku 2019 pokúšali účtovať ročný poplatok za populárny Apple CarPlay, ktorý je u ostatných automobiliek zvyčajne dostupný úplne zadarmo. Aj od tohto plánu automobilka relatívne rýchlo upustila.

V prípade vyhrievaných sedadiel či adaptívneho tempomatu, ktoré boli majiteľom vozidiel BMW na britskom či kórejskom trhu dostupné za mesačný poplatok, je to však ešte viac frustrujúce. Samotný hardvér totiž bol v aute nainštalovaný, len ho bez predplatného nebolo možné použiť – nemáme sa teda dôvod čudovať tomu, prečo sa majitelia pokúšali tieto funkcie „pirátiť“.

Išlo to aj bez predplatného

Ako na upozorňuje portál The Drive, skúsení „autičkári“ po celom svete skúmali všakovaké možnosti, ako tieto funkcie sprístupniť prostredníctvom existujúcich softvérových nástrojov. Na všetko im pritom stačí diagnostický kábel ENET a aplikácia E-sys od BMW.

Prostredníctvom týchto pomôcok a pár bližšie nešpecifikovaných krokov rôzne spoločnosti sprístupnia majiteľom BMW všetky potrebné funkcie na počkanie. Samozrejme, aj odomknutie funkcií neautorizovaným prístupom niečo stojí, je však stále cenovo výhodnejšie, a čo je podstatné, BMW z takéhoto pirátstva neuvidí ani „deravý groš“.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú