Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V správe sa nachádzajú materiály TASR.

Miliardár a podnikateľ Elon Musk sa stal výhradným riaditeľom sociálnej siete Twitter po tom, ako skompletizoval jej nákup za 44 miliárd dolárov a rozpustil jej predstavenstvo, informuje TASR na základe správy agentúry AFP, ktorá sa odvoláva na v pondelok predložené dokumenty Americkej komisie pre cenné papiere a burzy (SEC).

Musk 27. októbra odvolal CEO Twitteru Paraga Agrawala, CFO Neda Segala a šéfku právnych záležitostí a politiky Vijayu Gaddeovú.

Musk podstupuje radikálne kroky

Musk, ktorý už pred mesiacmi naznačoval, že by po kúpe z Twitteru chcel spraviť súkromnú spoločnosť, tak plní svoj plán. Po nastúpení obratom nevyhodil len CEO a CFO spoločnosti, ale aj celé predstavenstvo spoločnosti, informuje The Wall Street Journal.

Predstavenstvo je akási skupina riaditeľov, ktorí tvoria vedenie spoločnosti a konzultujú budúce plány. Svojím krokom Musk dosiahol najvyšší post v spoločnosti – je jej jediným riaditeľom a výhradným vlastníkom.

Záujem o kúpu prvýkrát prejavil ešte v apríli 2022, pričom navrhol cenu 54,20 amerického dolára za každú akciu. To bolo až o 38 % viac než hodnota akcií Twitteru, čím akcionárov spoločnosti veľmi milo potešil.

Vtedajšie predstavenstvo spoločnosti jeho ponuku odmietlo, čo spustilo lavínu kritiky. Akcionári na vedenie vyvinuli dostatočný tlak na to, aby ho prinútili spoločnosť Muskovi predať.

Ten si však medzičasom nákup rozmyslel a začala sa séria obvinení a vyšetrovaní. Napokon bola verejnosť pred pár dňami informovaná, že transakcia v celkovej výške 44 miliárd amerických dolárov (teda 54,20 USD za akciu) bola dokončená. To z Muska spravilo výhradného majiteľa spoločnosti.

Musk však nekončí pri vedení Twitteru. Denník Washington Post v pondelok s odvolaním sa na zdroj oboznámený so záležitosťou oznámil, že spoločnosť plánuje prepustiť štvrtinu zamestnancov v rámci prvého kola redukcie pracovných miest. To, kedy by sa v Twitteri mohlo začať s rozsiahlym prepúšťaním, nie je známe.

Zmeny chystá aj pre používateľov

Ako uvádza The Verge, už počas prvých chvíľ prikázal svojim novým zamestnancom, aby začali pracovať na vylepšenom systéme plateného overovania používateľov.

Doposiaľ sme boli zvyknutí na prémiové členstvo Twitter Blue, za ktoré si sociálna sieť účtovala 4,99 USD / mesačne. S ním však inovátor stojaci za spoločnosťami SpaceX a Tesla nie je spokojný, preto vymyslel úplne iný systém.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú