V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Nemecký automobilový gigant Volkswagen (VW) čelí vážnym výzvam. Podľa finančného riaditeľa Arna Antlitza, ak sa nemecké továrne koncernu nestanú efektívnejšími, dôsledky budú nevyhnutné. Konkrétne sa jedná o redukciu pracovnej sily a pokles dividend. Antlitz na konferencii Goldman Sachs v Londýne otvorene priznal, že aktuálna situácia v nemeckých závodoch nie je udržateľná.

Antlitz varoval, že ich nemecké závody dnes nie sú konkurencieschopné. Bez zlepšenia ich efektívnosti a výkonnosti nemôžu udržať súčasnú úroveň zamestnanosti. Okrem toho zdôraznil, že nedostatočné využívanie kapacít závodov na zmenšujúcom sa trhu môže viesť až k ich zatvoreniu.

Prvýkrát v histórii hrozí zatváranie závodov

Volkswagen, ako najväčší európsky výrobca automobilov, sa ocitá v kritickej situácii. Čelí nielen poklesu dopytu, ale aj konkurencii zo strany čínskych výrobcov, ktorí ponúkajú lacnejšie vozidlá. Manažment už naznačil, že v rámci reštrukturalizácie a znižovania nákladov môže dôjsť k zatváraniu niektorých nemeckých prevádzok. A to po prvýkrát za 87 rokov existencie spoločnosti. Odbory medzitým apelujú na vedúcich pracovníkov a akcionárov, aby prijali nižšie dividendy. Rodiny Porsche a Piech, ktoré vlastnia významný podiel koncernu, boli vyzvané, aby prispeli k znižovaniu nákladov.

Za prvých deväť mesiacov roka 2024 zaznamenal Volkswagen pokles zisku o tretinu. Tento výsledok už ovplyvnil očakávanú dividendu, ktorá by mala klesnúť na 6,75 eura na akciu oproti minuloročným 9 eurám. Spoločnosť pritom garantuje výplatu aspoň 30 % zo zisku po zdanení. Antlitz ubezpečil, že je odhodlaný prispieť k znižovaniu nákladov, no detaily nešpecifikoval. Analytici predpokladajú, že proces reštrukturalizácie zníži zisky a následne aj dividendy.

Volkswagen

Dôležitosť dividend pre Porsche SE

Volkswagen je pre spoločnosť Porsche SE, ktorú ovládajú rodiny Porsche a Piech, kľúčovým zdrojom príjmov. Analytici však varujú, že tlak na zníženie dividend môže pokračovať. Minimálna výplata, ktorá by mala byť pre Porsche SE prijateľná, sa odhaduje na 5 miliárd eur.

Záverom, budúcnosť Volkswagenu závisí od toho, ako rýchlo a efektívne dokáže koncern implementovať nevyhnutné zmeny. Bez radikálneho zásahu sa hrozba zatvárania závodov a prepúšťania stáva čoraz reálnejšou. Tento krok by mohol zasiahnuť nielen zamestnancov, ale aj akcionárov, ktorí musia čeliť realite klesajúcich dividend.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP