Čína v rámci diplomatického boja s Veľkou Britániou zakázala vysielanie televíznej stanice BBC World News. Učinila tak po tom, čo britské regulačné orgány odobrali licenciu čínskemu štátnemu vysielateľovi CGTN.

Podľa čínskych úradov kanál BBC World News porušil pravidlá, keďže údajne poskytoval nepravdivé a zaujaté spravodajstvo, podkopával čínske národné záujmy a etnickú solidaritu. Čínska vláda kritizovala správy BBC týkajúce sa pandémie koronavírusu na jej území či obvinenia z nútenej práce a sexuálneho zneužívania v oblasti Sin-ťiang, ktorá je domovom Ujgurov a ďalších prevažne moslimských etnických skupín. „Kanál nespĺňa požiadavky na vysielanie v Číne,“ uvádza sa v správe čínskych regulačných orgánov.

Peking vlani v čase sporov s administratívou bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa vyhostil zahraničných reportérov denníkov The Washington Post, The Wall Street Journal a The New York Times. Britský minister zahraničia Dominic Raab v písomnom vyhlásení označil tento krok za „neprijateľné obmedzenie slobody médií“, ktoré „poškodilo reputáciu Číny v očiach sveta“.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom