V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Tesla čelí v Číne prudkému poklesu predaja, zatiaľ čo jej najväčší domáci konkurent BYD zaznamenal strmý nárast dopytu. Vyplýva to z najnovších údajov Čínskej automobilovej asociácie (CPCA), ktoré v utorok zverejnili agentúra Reuters a portál Business Times.

Predaj elektrických vozidiel Tesla vyrobených v Číne sa vo februári medziročne prepadol o 49,2 % na 30 688 kusov. To predstavuje najhorší výsledok od augusta 2022 a nadväzuje na už januárový pokles o 11,5 %. Ešte výraznejší pokles zaznamenala Tesla v medzimesačnom porovnaní, keďže dodávky Modelov 3 a Y vyrobených v Číne sa oproti januáru prepadli o 51,5 %.

Naopak, BYD si vo februári polepšil o 161,4 %, keď predal 318 233 vozidiel. Tento prudký rast podčiarkuje rýchlu expanziu spoločnosti a rastúci dopyt po jej elektrických a plug-in hybridných modeloch.

Tesla stráca podiel na čínskom trhu

Za prvé dva mesiace roka 2025 sa predaj vozidiel Tesla vyrobených v Číne medziročne znížil o 28,7 %, čo predstavuje výrazný prepad v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi. Tento pokles bol spôsobený nielen agresívnou konkurenciou zo strany domácich výrobcov, ako je BYD, ale aj dočasným zastavením výroby Modelu Y v dôsledku modernizácie výrobných liniek, ktorá mala za cieľ zvýšiť efektivitu a inovovať produkčné procesy.

Hoci si Tesla v Číne stále udržiava pozíciu jedného z hlavných hráčov na trhu, jej slabšie výsledky naznačujú, že čelí narastajúcemu tlaku zo strany domácich automobiliek. Títo výrobcovia neustále vylepšujú svoje technológie, rozširujú ponuku cenovo dostupnejších modelov a cielene oslovujú masový trh, čím postupne získavajú väčší podiel.

Tesla

BYD si upevňuje dominantné postavenie

Kým Tesla sa v Číne potýka s poklesom predaja, BYD pokračuje v silnom raste. Hlavným dôvodom je jej širšia ponuka modelov, vrátane lacnejších variantov, ktoré oslovujú masový trh.

Ak chce Tesla zastaviť svoj pokles v Číne, bude musieť zintenzívniť konkurencieschopnosť, čo môže znamenať zníženie cien, uvedenie nových modelov či vylepšenie existujúcich technológií.

Čínsky trh s elektromobilmi sa stáva čoraz tvrdším bojiskom a Tesla sa v ňom musí prispôsobiť novým podmienkam, ak si chce udržať silnú pozíciu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP