Apple zahral na nostalgickú strunu. Znovu vytiahol ikonický formát reklamy

Apple mal včera veľký deň, kedy konečne predstavil trojicu Macov postavených na vlastných procesoroch M1. Spoločnosť ukončila prezentáciu humorným spôsobom, čím vtesnala nostalgickú slzu do oka nejednému fanúšikovi starších Apple zariadení.

Apple vedľa MacBooku Air, MacBooku Pro a Macu mini sústredil značnú časť prezentácie aj novej verzii macOS Big Sur. Kalifornská spoločnosť vytiahla v závere dlhoročného maskota reklamných spotov, žiarlivého „PC chlapíka“ v podaní JohnQ Hodgmana. Ten sa do pamäte fanúšikov vryl ako jeden z dvoch hlavných protagonistov série reklám „Get a Mac“. Justin Long, ktorý zastupoval v reklamách fanúšikov Macu, sa včera neobjavil.

Kampaň Get a Mac

Get a Mac bola séria reklamných spotov vysielaných v rokoch 2006 až 2009. Ich hlavnou premisou bolo vyzdvihnutie charakteru počítačovej sféry v kontraste s Macom. Zatiaľ čo zástupca tábora Microsoftu bol vyobrazený ako konzervatívnejší jedinec v obleku s kravatou, Mac predstavoval podstatne uvoľnenejšiu a menej formálnu myšlienku.

Najzásadnejšou úlohou reklám, rovnako ako v prípade jej najnovšej iterácie zo včera, bolo ironicky vyzdvihnúť najnovšie funkcionality a prednosti práve zariadení Apple. „PC chlapík“ si tak včera doberal vyšší výkon nových Macov, dlhšiu výdrž batérie alebo absenciu akéhokoľvek hluku.

Pošli nám TIP na článok