Aktualizované o 14:00 – V správe o rokovaní o novej emisnej norme Euro 7 sa zatiaľ nenachádzajú parametre, ktoré táto norma prinesie a ktoré budú musieť nové automobily spĺňať. O konkrétnych požiadavkách novej normy budeme informovať v samostatnej správe.
Pôvodný článok:
Rada EÚ pre konkurencieschopnosť v pondelok v Bruseli prijala svoju pozíciu k nariadeniu známemu ako Euro 7 o typovom schvaľovaní motorových vozidiel a motorov, systémov, komponentov a samostatných technických jednotiek určených pre tieto vozidlá, pokiaľ ide o ich emisie a životnosť batérií.
Cieľom nového nariadenia, ktoré sa prvýkrát vzťahuje na osobné automobily, dodávky a ťažké nákladné vozidlá v jednom právnom akte, je stanoviť primeranejšie pravidlá pre emisie vozidiel a znižovať škodlivé emisie z cestnej dopravy znečisťujúce ovzdušie.
Španielsky minister priemyslu, obchodu a cestovného ruchu Héctor Gómez Hernández, v mene predsedníckej krajiny v Rade EÚ pripomenul, že Európa je na celom svete známa výrobou automobilov s nízkymi emisiami a najvyššou kvalitou.
„Chceme aj naďalej prispievať k zlepšovaniu kvality ovzdušia. Naším zámerom je zostať lídrom v oblasti mobility budúcnosti a prijať realistické úrovne emisií pre vozidlá budúceho desaťročia a zároveň pomôcť nášmu priemyslu urobiť definitívny skok smerom k čistým automobilom v roku 2035,“ uviedol Hernández. Spresnil, že španielske predsedníctvo zohľadnilo rôzne požiadavky členských štátov a vyjadril presvedčenie, že prijatím spoločnej pozície sa dosiahla široká podpora, rovnováha investičných nákladov výrobných značiek a aj zlepšenie environmentálnych výhod.
Všeobecne sa zachovávajú existujúce emisné limity a skúšobné podmienky pre ľahké úžitkové vozidlá. V prípade ťažkých nákladných vozidiel sa emisné limity znižujú a podmienky testovania sa mierne upravujú.

Euro 7 stanovuje limity pre emisie, ktoré nie sú výfukovými plynmi, ako sú častice z bŕzd a pneumatík. Zahŕňa aj minimálne výkonnostné požiadavky na životnosť batérií v elektromobiloch a zavádza prísnejšie požiadavky na životnosť vozidiel. V nariadení sa tiež stanovuje používanie moderných technológií a nástrojov na monitorovanie emisií.
Rada EÚ navrhla pragmatické zmeny v pôvodnom návrhu Európskej komisie, pričom v nich zohľadňuje aj environmentálne a zdravotné ciele. Zachovávajú sa existujúce skúšobné podmienky a emisné limity (stanovené v norme Euro 6) pre vozidlá kategórie M1 a N1 (osobné automobily a dodávky). V prípade vozidiel kategórie M2 a M3 (autobusy a autokary) a vozidiel kategórie N2 a N3 (ťažké úžitkové vozidlá) sú emisné limity nižšie a skúšobné podmienky mierne upravené v porovnaní s normou Euro 6.

Návrh Rady EÚ posilňuje zosúladenie limitov emisií brzdových častíc a limitov miery oderu pneumatík s medzinárodnými normami prijatými Hospodárskou komisiou OSN pre Európu, zohľadňuje nový cieľ nulových emisií CO2 pre mestské autobusy do roku 2030 a stanovuje jasné lehoty na prijatie vykonávacích právnych aktov s cieľom poskytnúť hospodárskym subjektom jasnosť a právnu istotu
Zhoda na rokovacej pozícii Rady EÚ poskytuje mandát predsedníckej krajine na rokovania s Európskym parlamentom, ktoré sa začnú hneď po tom, ako aj europarlament prijme svoju pozíciu k norme Euro 7.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Smrtiace zbrojenie pokračuje. Američania vyvinú hrozivú raketu za 500 000 dolárov

Bitcoin čaká zlomový moment. Vieme, ako na ňom môžeš poriadne zarobiť

Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku

Z jadrovej energie „vyžmýkajú" ďalšie palivo. Fínsko našlo geniálny spôsob, ako zarobiť na odpade

REVOLÚCIA: Steam odhalil vlastnú konzolu. Spustí veci, o ktorých PlayStation iba sníva
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Počet prípadov rakoviny úst rastie. Spúšťa ju rovnaký vírus, ktorý spôsobuje rakovinu krčka maternice

Tragická nehoda paralyzovala dopravu na hraniciach. Z auta „nezostalo takmer nič“

Zarába 15 000 mesačne, no pracuje len 4 hodiny denne: K úspechu jej pomohlo zbaviť sa 6 zlozvykov, ktoré jej kradli čas

Slovensko preberá európsky zákon o dátach. Firmám hrozia pokuty až do 20 miliónov eur

Prekvapenie na politickej scéne: Matovičovo hnutie stúpa, objavil sa nový hráč (PRIESKUM)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z nečakanej krajiny sa stane plynová veľmoc. Majú zásoby 200 miliárd m³, do ťažby nalejú 4 miliardy €
- Astronómovia v nemom úžase. Našli planétu ako Zem, na ktorej môže byť život
- Netflix opäť boduje. Potichu pridal do svojej ponuky jeden z najlepších seriálov roka
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Fosílne palivá skončili. 15 km pod zemou našli nekonečný zdroj vzácnej energie, má to však háčik
-
- Z nečakanej krajiny sa stane plynová veľmoc. Majú zásoby 200 miliárd m³, do ťažby nalejú 4 miliardy €
- Astronómovia v nemom úžase. Našli planétu ako Zem, na ktorej môže byť život
- Fosílne palivá skončili. 15 km pod zemou našli nekonečný zdroj vzácnej energie, má to však háčik
- 90 % zariadení by mohli odpísať. Brusel chcel Slovákom zdražieť vykurovacie systémy, neuniesol kritiku
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
-
- Z nečakanej krajiny sa stane plynová veľmoc. Majú zásoby 200 miliárd m³, do ťažby nalejú 4 miliardy €
- Slováci môžu sledovať platené TV stanice úplne zadarmo. Tu je kompletný prehľad
- 90 % zariadení by mohli odpísať. Brusel chcel Slovákom zdražieť vykurovacie systémy, neuniesol kritiku
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predseda ÚRSO: Energetická politika EÚ sa vymyká zdravému rozumu. Nariadenia z Bruselu nedávajú Slovensku zmysel
Google a OpenAI majú vážny problém. Ich domáci konkurent má odvážny plán za 55 miliárd dolárov
Elektromobilita rozdelila Európu na dve časti. Osud spaľovákov má v rukách jeden štát
Zem sa prehrieva a čas sa neúprosne kráti. Ľudia pália viac uhlia a ropy než kedykoľvek predtým, varujú
ESET varuje: Ruské kyberútoky sa šíria po Európe, pridala sa aj Čína a Severná Kórea
Štúdia odhalila šokujúcu pravdu: Toto sú najväčší znečisťovatelia planéty a nikto s tým nič nerobí
Pre mnohých vodičov to bude šok. Nový zákon mení fungovanie STK
Koniec éry slovenských áut? Automobilky sa dostali do slepej uličky, z ktorej niet úniku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Počet prípadov rakoviny úst rastie. Spúšťa ju rovnaký vírus, ktorý spôsobuje rakovinu krčka maternice

Tragická nehoda paralyzovala dopravu na hraniciach. Z auta „nezostalo takmer nič“

Zarába 15 000 mesačne, no pracuje len 4 hodiny denne: K úspechu jej pomohlo zbaviť sa 6 zlozvykov, ktoré jej kradli čas

Slovensko preberá európsky zákon o dátach. Firmám hrozia pokuty až do 20 miliónov eur

