Spaľovacej Audi R8 prichystajú pohreb. Jej elektrická verzia bude najvýkonnejšia v histórii
Model Audi R8 je legendou, ktorá vo svojich útrobách skrýva rovnaký motor ako niektoré športiaky od Lamborghini. Súčasná generácia R8 je však poslednou, ktorej srdcom je benzínová V10 s výkonom 620 koní. Ako upozornil portál Electrek, ďalšia „R-osmička“ už bude elektrická.
Audi sa totiž netají tým, že budúcnosť automobilky so štyrmi kruhmi je elektrická. Postupne už začala elektrifikovať celú svoju flotilu a nedávno predstavila niekoľko konceptov, od ktorých by sa mali odvíjať budúce najluxusnejšie modely.
Aj vrcholný model R8 už má byť v ďalšej generácii elektrický a dobrou správou je, že aj naďalej pôjde o to najlepšie, čo automobilka z Ingolstadtu ponúka. Elektrická Audi R8 bude teda výkonnejšia ako ich momentálne najvýkonnejší sériový elektromobil Audi RS e-tron GT.

Nástupcu sa dočkáme už o tri roky
Elektrická Audi R8 nebude až takou novinkou. Možno si niektorí spomínajú nepopulárny model Audi R8 e-tron, z ktorého sa žiaľ nepredalo ani 100 kusov.
Tento elektrický superšport pritom neponúkal najhoršie parametre. Výkon 340 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy či dojazd okolo 450 km pri pohodovej jazde sú hodnoty, za ktoré by sa elektromobil nemusel haniť ani dnes.

Prvý R8 e-tron však neprišiel na trh vo vhodnej dobe, nakoľko elektromobilita bola v roku 2015 eštelen v zárodku. Model tak bol predurčený na neúspech a Audi onedlho ukončilo jeho výrobu.
Dnes je ale všetko inak a v roku 2025, kedy má prísť nová elektrická generácia R8 na trh, bude elektromobilita ešte ďalej. Nová R8 e-tron tak bude bezpochyby populárnejšia než jej predchodca.
Výroba tohto modelu by mala podľa portálu Motor1 prebiehať v závode Böllinger Höfe v Nemecku, kde sa montuje aj súčasná R8 so smädným, 5,2-litrovým desaťvalcom na benzín.

Už budúci rok by sa mala úplne zastaviť výroba spaľovacej verzie a následne sa už len bude čakať na elektrického nástupcu. Novinka pritom môže byť postavená na novej elektrickej športovej platforme SSP Sport, na ktorej plánuje koncern okrem iného stavať aj druhú generáciu Porsche Taycan či Audi e-tron GT.
Druhou alternatívou je platforma, ktorú Porsche pripravuje pre elektrické modely 718 Boxster a Cayman.
Tešiť sa môžeme aj na elektrické TT
Šéf divízie Audi Sport Sebastian Grams pre portál Autocar prezradil, že v budúcnosti sa môžeme tešiť aj na menší, cenovo dostupnejší elektrický športiak, ktorý bude nástupcom modelu TT.

Je teda dosť pravdepodobné, že každý z týchto elektrických športiakov bude postavený na inej platforme v závislosti od toho, ktorá bude vhodná.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Ukrajinci mali zabiť kľúčového ruského generála. Spájaný bol s kauzou Skripaľ aj explóziou na Morave
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

