Sony opäť prehodnocuje svoju stratégiu v oblasti live service hier. Najnovšie správy potvrdzujú, že spoločnosť zrušila ďalšie dva neoznámené projekty, čo naznačuje významný odklon od pôvodných ambicióznych plánov v tomto segmente. Podľa informácií od spoločnosti Bloomberg, Sony ukončilo vývoj dvoch live service hier, ktoré boli vo vývoji v štúdiách Bend Studio a Bluepoint Games.

Bend Studio, známe vďaka hre Days Gone, pracovalo na novom open-world projekte, zatiaľ čo Bluepoint Games, ktoré sa preslávilo remakmi hier ako Demon’s Souls, prekvapivo vyvíjalo live service hru zo sveta God of War.
Veľká stopka live service hrám

Tieto zrušenia prichádzajú po sérii neúspechov Sony v oblasti live service hier. Najvýraznejším príkladom je hra Concord, ktorá bola stiahnutá z predaja len dva týždne po uvedení na trh v roku 2024. Tento krok viedol k zatvoreniu vývojárskeho štúdia Firewalk Studios a značným finančným stratám pre Sony.

Sony / Steam

Pôvodný plán Sony z roku 2022 počítal s uvedením až 12 live service titulov do konca fiškálneho roka 2025. Tento ambiciózny cieľ bol však postupne redukovaný na polovicu v dôsledku negatívnych interných hodnotení a zrušenia viacerých projektov, vrátane multiplayer hry The Last of Us od štúdia Naughty Dog.

Sú v pláne aj naďalej

Napriek týmto neúspechom Sony stále verí v potenciál live service hier. Spoločnosť pokračuje vo vývoji niekoľkých projektov, vrátane extraction shooteru Marathon od Bungie a heist shooteru Fairgame$ od štúdia Haven. Taktiež sa hovorí o MMO hre založenej na sérii Horizon.

Ironicky, najväčším úspechom Sony v oblasti live service hier je Helldivers 2, vyvinutý externým štúdiom Arrowhead. Hra predala 12 miliónov kópií za 12 týždňov a stala sa najrýchlejšie predávanou hrou vydanou PlayStation. Tieto udalosti naznačujú, že Sony prehodnocuje svoju stratégiu v oblasti live service hier.

Sony / Steam

Zatiaľ čo spoločnosť potvrdzuje svoj záväzok pokračovať vo vývoji online aj single-player hier, je zrejmé, že sa snaží vyhnúť ďalším nákladným neúspechom podobným Concordu. Zrušenie projektov od Bend Studio a Bluepoint Games síce nevedie k zatvoreniu týchto štúdií, ale vyvoláva otázky o ich budúcom smerovaní.

Sony uviedlo, že úzko spolupracuje s oboma tímami na určení ich ďalších projektov a snaží sa minimalizovať dopad na ich prevádzku. Tieto rozhodnutia odrážajú širšie trendy v hernom priemysle, kde live service model čelí rastúcim výzvam. Zatiaľ čo niektoré hry ako Fortnite či Counter Strike GO2 zostávajú úspešné, mnohé ďalšie projekty zápasia s udržaním hráčskej základne a generovaním očakávaných príjmov.

Pre Sony to znamená nutnosť prehodnotiť svoj prístup k vývoju hier a možno sa vrátiť k tomu, v čom tradične vynikalo – k vytváraniu vysoko kvalitných single-player zážitkov, ktoré definovali značku PlayStation v posledných generáciách herných konzol.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP