PlayStation sa v posledných rokoch orientuje na vydávanie svojich hier na PC. Vďaka tejto stratégii môže zarobiť ďalšie peniaze a rozšíriť svoju komunitu hráčov. Prvá vlna portov bola úspešná a hry sa predávali dobre. Postupne sa však situácia začína meniť a hráči majú o nové prírastky čoraz menší záujem, najmä pokiaľ ide o pokračovania už vydaných hier.​

Táto stratégia bola na začiatku mimoriadne úspešná. Keď Sony vydalo prvú hru, ktorou bol Horizon: Zero Dawn, na PC, bolo to pre hráčov ako vianočný darček. Ľudia si mohli po prvý raz zahrať exkluzívne tituly bez toho, aby vlastnili konzolu PlayStation. To isté sa opakovalo s hrami God of War, Spider-Man či Days Gone. Všetky tieto hry dosiahli predaje v miliónoch kópií a zarábali milióny dolárov.​

Nič netrvá večne

Problém nastal, keď Sony začalo vydávať pokračovania svojich slávnych značiek. Portál Alinea Analytics analyzoval predaje, ktoré ukázali jasný trend. Prvý Horizon predal na Steame štyri a pol milióna kópií, ale Forbidden West v rovnakom čase predal iba jednu tretinu tohto počtu. Podobne na tom bol Spider-Man. Prvá hra dosiahla 2,7 milióna predaných kópií a jej pokračovanie si kúpila menej ako polovica hráčov. Vidieť to aj pri God of War, kde Ragnarök dosiahol len tretinu predajov v porovnaní s pôvodnou hrou.​

Alinea Analytics

Dôvod je jednoduchý. PlayStation už priniesol na PC väčšinu svojich veľkých sérií. Hráči, ktorí sa chceli s týmito titulmi zoznámiť, majú tento „wow efekt“ už za sebou. Efekt novosti, ktorý na začiatku pritiahol záujem, sa vytráca. Tieto hry už nepôsobia prémiovo, ale sú len bežnými vydaniami medzi inými titulmi. Na druhej strane existujú výnimky, ktoré potvrdzujú pravidlo. Helldivers 2 sa pre Sony stalo obrovským zásahom do čierneho s predajom vyše 12 miliónov kópií a ziskom 400 miliónov dolárov.​

Sony teraz skúša iný prístup, pri ktorom skracuje čas medzi vydaním hry na PlayStatione a PC portom na približne pol roka. S touto stratégiou môže dosiahnuť väčšie predaje bez toho, aby PC port príliš poškodil predaje konzol. Zisky z PC hier sú pre Sony podstatné, keďže len na PC portoch doteraz zarobilo približne 1,2 miliardy dolárov.​

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP