Herný priemysel sa rozrástol do obrovských rozmerov a z roka na rok vídame čoraz prepracovanejšie hry, ktoré si však vyžadujú aj viac výpočtového výkonu. Vývojári sa stále snažia prísť na nové spôsoby, ako priniesť hráčom ešte dokonalejší a nerušený zážitok z hrania, ktorý ale neraz preruší načítavanie prostredia, informuje Digital Trends. Japonské Sony prišlo na spôsob, vďaka ktorému eliminuje načítavanie na minimum a hráčom poskytne plynulejší spôsob hrania bez výraznejších prestávok.

Nasledujúca generácia herných konzol prinesie hráčom ešte lepšie možnosti, vďaka ktorým bude hranie akejkoľvek hry skutočným zážitkom. Sony ho chce zdokonaliť nielen nadupaným hardvérom, či podporou hrania v 8K rozlíšení, ale aj patentom, ktorý teraz odhaľuje riešenie pre minimalizovanie časov načítania prostredia.

Jedinečné riešenie v podaní Sony

Podľa znenia patentu bude spoločnosť schopná priniesť na trh systém, ktorý sa postará o to, aby bolo načítavanie v hrách čo najkratšie. Hráči sa tak budú môcť pohybovať medzi časťami hry nerušene a plynule. Ako informoval portál Inverse, postava hráča bude v hre monitorovaná a v pozadí bude fungovať načítavanie ďalšej časti hry, do ktorej avatar smeruje. Zakaždým by tak malo byť ďalšie prostredie vopred načítané, aby doň mohol hráč prejsť bez výrazného prerušenia hry.

Nenechaj si ujsť
Analytici predpovedajú: Konzoly novej generácie neprekonajú túto cenu

Už doterajšie konzoly prešli veľkým vývojom, aby sa minimalizovali časy načítavania, no Sony zájde s novým PlayStation 5 a spomínaným patentom ešte ďalej. Prvé reálne výsledky toho, na čo sa hráči môžu tešiť už v budúcom roku, ukázala spoločnosť pred pár týždňami, kedy porovnala načítanie hry na PS4 a konzole „novej generácie“, informuje Kotaku. Reálny výsledok pritom zverejnil na Twitteri Takashi Mochizuki z The Wall Street Journal.

Rozdiel niekoľkých sekúnd je tak zásadným posunom vpred pri načítavaní hier, ktoré už viac nebudú hráčov rušiť zakaždým, keď vojdu do nejakej budovy, či mesta ako je tomu vo Fallout 4. Minimalizovanie časov načítavania tak prinesie spolu s výkonným hardvérom jedinečný zážitok z hrania. Pripomeňme len, že podľa doterajších informácií má PS5 priniesť rýchly SSD disk, ktorý bude môcť čítať a zapisovať dáta omnoho rýchlejšie ako tomu bolo doteraz.

Prvenstvo na trhu si bude chcieť získať aj nový Xbox

K nemu sa pridá aj GDDR6 RAM, ktorá výrazne pomôže pri načítavaní hry v pozadí. Sony si tak týmito vylepšeniami skutočne uvedomuje, čo je pre hráčov dôležité a na ktoré aspekty hrania sa má zamerať. Výsledok jeho dlhoročnej práce uvidíme už v roku 2020, kedy by malo prísť nové PlayStation 5 na trh. K

onkurentom mu bude nový Xbox od Microsoftu, ktorý ho momentálne eviduje ako „Projekt Scarlett“. Túto pripravovanú novinku čaká taktiež veľa zmien, o ktorých ti viac prezradí aj tento článok.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú