Herný priemysel sa rozrástol do obrovských rozmerov a z roka na rok vídame čoraz prepracovanejšie hry, ktoré si však vyžadujú aj viac výpočtového výkonu. Vývojári sa stále snažia prísť na nové spôsoby, ako priniesť hráčom ešte dokonalejší a nerušený zážitok z hrania, ktorý ale neraz preruší načítavanie prostredia, informuje Digital Trends. Japonské Sony prišlo na spôsob, vďaka ktorému eliminuje načítavanie na minimum a hráčom poskytne plynulejší spôsob hrania bez výraznejších prestávok.
Nasledujúca generácia herných konzol prinesie hráčom ešte lepšie možnosti, vďaka ktorým bude hranie akejkoľvek hry skutočným zážitkom. Sony ho chce zdokonaliť nielen nadupaným hardvérom, či podporou hrania v 8K rozlíšení, ale aj patentom, ktorý teraz odhaľuje riešenie pre minimalizovanie časov načítania prostredia.
Jedinečné riešenie v podaní Sony
Podľa znenia patentu bude spoločnosť schopná priniesť na trh systém, ktorý sa postará o to, aby bolo načítavanie v hrách čo najkratšie. Hráči sa tak budú môcť pohybovať medzi časťami hry nerušene a plynule. Ako informoval portál Inverse, postava hráča bude v hre monitorovaná a v pozadí bude fungovať načítavanie ďalšej časti hry, do ktorej avatar smeruje. Zakaždým by tak malo byť ďalšie prostredie vopred načítané, aby doň mohol hráč prejsť bez výrazného prerušenia hry.

Nenechaj si ujsť
Analytici predpovedajú: Konzoly novej generácie neprekonajú túto cenu
Už doterajšie konzoly prešli veľkým vývojom, aby sa minimalizovali časy načítavania, no Sony zájde s novým PlayStation 5 a spomínaným patentom ešte ďalej. Prvé reálne výsledky toho, na čo sa hráči môžu tešiť už v budúcom roku, ukázala spoločnosť pred pár týždňami, kedy porovnala načítanie hry na PS4 a konzole „novej generácie“, informuje Kotaku. Reálny výsledok pritom zverejnil na Twitteri Takashi Mochizuki z The Wall Street Journal.
Sony’s official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation pic.twitter.com/2eUROxKFLq
— Takashi Mochizuki (@mochi_wsj) May 21, 2019
Rozdiel niekoľkých sekúnd je tak zásadným posunom vpred pri načítavaní hier, ktoré už viac nebudú hráčov rušiť zakaždým, keď vojdu do nejakej budovy, či mesta ako je tomu vo Fallout 4. Minimalizovanie časov načítavania tak prinesie spolu s výkonným hardvérom jedinečný zážitok z hrania. Pripomeňme len, že podľa doterajších informácií má PS5 priniesť rýchly SSD disk, ktorý bude môcť čítať a zapisovať dáta omnoho rýchlejšie ako tomu bolo doteraz.
Prvenstvo na trhu si bude chcieť získať aj nový Xbox
K nemu sa pridá aj GDDR6 RAM, ktorá výrazne pomôže pri načítavaní hry v pozadí. Sony si tak týmito vylepšeniami skutočne uvedomuje, čo je pre hráčov dôležité a na ktoré aspekty hrania sa má zamerať. Výsledok jeho dlhoročnej práce uvidíme už v roku 2020, kedy by malo prísť nové PlayStation 5 na trh. K
onkurentom mu bude nový Xbox od Microsoftu, ktorý ho momentálne eviduje ako „Projekt Scarlett“. Túto pripravovanú novinku čaká taktiež veľa zmien, o ktorých ti viac prezradí aj tento článok.
Teraz čítajú

Microsoft prekope základný prvok vo Windows 10. Vylepší výkon a prepojí ho s prehliadačom Edge

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slovenské e-shopy ryžujú na nedostatku PlayStation 5. Niektoré predávajú s takmer 100% prirážkou

AirTag dokáže fungovať aj s Androidom. Potenciál však zabíja samotný Apple

Po 4 rokoch prichádza nové Apple TV. Najväčšiu viditeľnú zmenu hlási ovládač

AKTUÁLNE Trvalo to roky, no konečne prichádza revolúcia. iMac s Apple M1 čipom je tu a stavia na extravagantnom dizajne
Články, ktoré hýbu svetom

Objavili „Jednorožca“. Astronómovia našli najbližšiu čiernu dieru k Zemi

KVÍZ: Herný sviatok roka prichádza. Tento kvíz zvládne na 100 % len ten, kto pozná svet Mortal Kombat

Máš auto a nejazdíš na ňom? Môže ti zarábať tisíce eur ročne. Nová služba poteší všetkých vodičov

Začína éra sonického lietania: Viaceré spoločnosti už pripravujú prototypy. Jedna sa chystá zlomiť rýchlostný rekord
