Neriskuje Tesla blamáž? Nový Model S automaticky prepína medzi jazdou vpred, vzad a parkovaním
Nový Model S a X nie je len „herná konzola na kolesách“ ako mnohí modernizované modely označujú. Elon Musk totiž prezradil ešte jednu unikátnu vlastnosť – je ňou automatické prepínanie režimov jazdy, a teda spiatočky, parkovania a neutrálu, o téme informoval portál The Verge.
Automatické prepínanie jazdných režimov funguje podľa toho, aké prekážky a najmä kde ich auto okolo seba vidí. Nový Model S a X už nemá žiadny fyzický volič jazdných režimov, stále sa však budú dať prepínať na veľkej 17″ dotykovej obrazovke.
Podľa Muska auto dokáže samo rozoznať, či má ísť v danej situácii vpred, alebo či má zvoliť spiatočku. Takéto jazdenie je údajne veľmi návykové a po pár dňoch za volantom nového Medelu S alebo X už bude vodič považovať manuálne radenie jazdných režimov v inom aute ako veľmi nepríjemné a obmedzujúce.
Orientácia pomocou senzorov
Aj v tomto prípade pomáhajú na určenie správneho jazdného režimu prepracované senzory okolo celého auta. Ak teda vozidlo zistí pred sebou stenu alebo nejaký iný objekt, autopilot vyhodnotí, že treba cúvať a po zatlačení brzdy sa zvolí režim spiatočky. Počítač tak neustále vyhodnocuje, čo by asi vodič v danej situácii robil.
Ako dodáva portál Cnet, v staršej verzii Modelu S a X si režimy jazdy volil pomocou páčky za volantom. V novom interiéri sa už páčka nenachádza a dokonca tu nenájdeš ani páčku na zapínanie smerových svetiel. Táto funkcia je totiž po novom integrovaná priamo v futuristickom Yoke volante.
Radenie jazdných režimov je jednou z najzákladnejších funkcií pri riadení vozidla, preto podľa mnohých nie je správne, že sa táto možnosť ukýva iba niekde v menu na dotykovej obrazovke.
Shift by wire je minulosť
Softvérové radenie automatickej prevodovky nazývané Shift by wire automobilkám umožňuje umiestniť volič jazdných režimov v podstate kamkoľvek. Vďaka tomu, že takýto volič nie je fyzicky napojený na prevodovú skriňu, môže byť umiestnený za volantom alebo pod stredovým displejom, prípadne tiež môže disponovať rôznymi tvarmi Automobilka Elona Muska však softvérove radenie posúva na úplne novú, doposiaľ nepoznanú úroveň.
Tesla má síce najpokročilejšieho autopilota na svete, no „upratanie“ voľby jazdných režimov niekam do menu infotainmentu môže byť veľmi riskantný krok. Ďalšou vecou je, že nech automatické volenie jazdných režimov funguje akokoľvek dobre, sú tu isté legislatívne záležitosti, ktoré nariaďujú, že volič režimov jazdy musí byť neustále viditeľný a dostupný v prípade potreby.
To by teoreticky na dotykovej obrazovke bolo možné, no jej časť by počas jazdy musela nevyhnutne zobrazovať túto jednu funkciu, čo sme však doposiaľ na fotografiách nového infotainmentu nevideli.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA Zmysluplnejší elektromobil by si hľadal ťažko. Aktuálne má však fatálny nedostatok
Obrovská automobilka bude v Európe vyrábať len elektromobily. Medzi zamestnancami to vyvolalo paniku
Suzuki potešilo Európu. Bude predávať elektrickú verziu najzábavnejšieho modelu
Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
Elektromobily Škody, VW a Audi teraz neobjednávaj. Na Slovensku stratili kľúčovú výbavu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Elektromobily Škody, VW a Audi teraz neobjednávaj. Na Slovensku stratili kľúčovú výbavu
- Zmysluplnejší elektromobil by si hľadal ťažko. Aktuálne má však fatálny nedostatok
- Najkrajšie ľudové “prémiové auto” pre Slovákov? Ak si zle vyberieš motor, sklame ťa, ak dobre, posadí na zadok
- Slováci túto automobilku milujú, teraz začala predávať ultralacný elektromobil. Za menej ako 10 000 €
-
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Elektromobily Škody, VW a Audi teraz neobjednávaj. Na Slovensku stratili kľúčovú výbavu
- Zmysluplnejší elektromobil by si hľadal ťažko. Aktuálne má však fatálny nedostatok
- Slováci túto automobilku milujú, teraz začala predávať ultralacný elektromobil. Za menej ako 10 000 €
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
Toyota je stále najväčšou automobilkou sveta, Volkswagen druhý
Drvivá väčšina zariadení v priemysle nie je aktualizovaná, upozorňujú experti
Nová aplikácia Slovákov upozorňuje na kvalitu ovzdušia
Rok 2022 bol pre čínske smartfóny najhorší za posledné desaťročie
Polovicu Slovenska zahalí tma. Samosprávy vypnú verejné osvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené