Slovenský technologický gigant InoBat nepoľavuje v získavaní nových významných partnerov. Ako informuje spoločnosť v tlačovej správe, tým najnovším je britská firma Cosworth, ktorá sa venuje vývoju pohonného ústrojenstva, respektíve celých platforiem elektrických vozidiel.
InoBat tak bude britskej firme dodávať svoje vysoko výkonné batériové články, ktoré spoločnosti Cosworth upraví na mieru. Vo finále sa slovenské batérie v „tele“ kompletnej elektrickej platformy Cosworth uplatnia aj na stále sa rozvíjajúcom a rastúcom trhu elektromobilov.
Britská firma totiž nedávno podpísala dodávateľskú zmluvu s automobilkou Ariel Motors, ktorá pred pár dňami predstavila funkčný prototyp elektrického konceptu Hipercar. Cosworth bude automobilke dodávať svoju 800 V elektrickú architektúru.
Slovenská firma pomôže so stabilitou siete celej krajiny
Slovenská technologická spoločnosť InoBat Energy expanduje za hranice Európy. Nedávno sa dohodla na spolupráci s vládou Gruzínska, pričom bude tejto zakaukazskej krajine pomáhať s energetickou bezpečnosťou.
Tá je pre Gruzínsko výzvou – ročná výroba elektrickej energie 14,26 TWh síce v Gruzínsku prevyšuje súčasnú ročnú spotrebu (cca 13,73 TWh), problémom je však prispôsobenie výroby elektrickej energie k jej spotrebe v čase, čo predstavuje fundamentálny problém efektívneho fungovania elektrizačnej sústavy. Dodávky pochádzajú najmä z vodných elektrární, ktoré však čelia nerovnomernému rozloženiu zrážok v priebehu roka.
To spôsobuje výkyvy v dodávkach a spôsobuje výpadky, ktoré musia byť kompenzované dovozom energie z okolitých krajín. Závislosť od dovozu energií a podporných služieb z okolitých štátov však podkopáva suverenitu Gruzínska a zvyšuje ceny elektriny. S ohľadom na vývoj na trhu, v dôsledku ruskej vojny na Ukrajine, je otázka energetickej bezpečnosti oveľa naliehavejšia ako kedykoľvek predtým.
InoBat je pre Gruzínsko silný strategický partner
Uvažované nasadenie riešenia však v kombinácii s obnoviteľnými zdrojmi poskytne funkčné a ekonomicky rentabilné riešenie tohto problému. CEO InoBat Energy Rudolf Sihlovec vysvetľuje, že diskusie s Gruzínskym štátnym prevádzkovateľom prenosovej sústavy (GSE) a Gruzínskym fondom energetického rozvoja (GEDF) identifikovali oblasti, v ktorých vie InoBat Energy pomôcť.
„Slabinou je terajšia stabilita siete, závislej na vodných elektrárňach. Gruzínsko však chce rozširovať kapacity na výrobu energie zo zdrojov, ako sú vietor a slnko. To by ale stabilitu ešte zhoršilo, pretože z pohľadu úrovne dodávok nejde o stabilné obnoviteľné zdroje energie. Preto máme v pláne ponúknuť súbor riešení, ako sa Gruzínsko bude môcť s týmito výzvami vyrovnať.“
Gruzínsky vicepremiér a minister hospodárstva a udržateľného rozvoja Levan Davitashvili dopĺňa, že InoBat Energy si vybrali ako strategického partnera pre celú škálu expertízy, ktorú táto slovenská spoločnosť ich krajine ponúkne.
Do krajiny prinesie kompletné energetické riešenie
Cieľom riešenia od InoBat Energy bude vybudovať systém schopný poskytnúť stabilnú výrobu energie z obnoviteľných zdrojov s jej následným skladovaním do veľkokapacitných hybridných batériových úložísk.
Tie umožnia na jednej strane integráciu obnoviteľných zdrojov energie do prenosovej sústavy, na druhej strane zachovajú, resp. znížia, cenu dodávok, ale zabránia aj obmedzeniam pre výrobcov energie spojených s optimalizáciou volatilných dodávok do siete.
Pri zvýšenej výrobe elektriny podľa CEO InoBat Energy Rudolfa Sihlovca umožní ich riešenie skladovanie nadbytočnej energie v čase jej zníženej spotreby.
„Gruzínskej vláde dodáme technológiu aj know-how. Ide o veľkokapacitné úložiská založené na lítium-železo-fosfátových batériových článkoch, respektíve prietokovom princípe (ide o hybridné portfólio). Výhodou je kombinácia okamžitého výkonu s veľkou kapacitou a tiež použitie ľahšie dostupných materiálov. Nepôjde však len o samotné veľké batériové články, ale aj o návrh celého riešenia, podpora prenosovej siete a zabránenie výkyvom či výpadkom, či dokonca o legislatívne zmeny a pomoc pri budúcej liberalizácii trhu s energiami.“
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP