Už toľko sa toho v posledných rokoch popísalo o umelej inteligencii, že je náročné sa pozrieť na túto tému z nového uhla pohľadu. Písalo sa toho veľa o jej bezpečnosti, obzvlášť v posledných dňoch, a vyzdvihovali sa aj jej mimoriadne prospešné vlastnosti a využiteľnosť pre človeka. Takto by sme mohli v menovaní pokračovať až donekonečna.

Napriek tomu sú tu ešte nejaké neprebádané vody, ktoré sme sa v redakcii rozhodli preskúmať. Špecifickou kategóriou umelej inteligencie sú chatboty. Asi mi nebudeš veriť, keď ti napíšem, že prvý chatbot bol vyvinutý ešte v šesťdesiatych rokoch minulého storočia. Odvtedy však pretieklo veľa vody a úroveň týchto počítačových programov nabrala úplne inú úroveň.

Chatboty sú úplne všade

Nájdeš ich v každom druhom obchode v pravom dolnom rohu, zväčša pod názvom virtuálny asistent a nejakým ľudským menom. Lenže na trhu je istá šedá zóna, čo sa týka chatbotov v slovenčine (ktoré nepoužívajú e-shopy alebo špecializované služby napr. ministerstiev SR). Rozhodli sme sa preto otestovať slovenskú aplikáciu (ak nie je slovenská, autorovi sa ospravedlňujem, minimálne je celá v slovenčine).

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú