Ešte v prvej polovici tohto roka sme informovali o obrovskom úspechu vyvíjanej hry Beat Saber, ktorej popularita rástla závratným tempom. Po pár mesiacoch sa tento slovenský unikát posunul ešte vyššie a získal si pozornosť celého sveta, vrátane najväčších spoločnosti herného priemyslu. Oceňovaný Beat Saber sa stal najobľúbenejšou VR hrou, ktorá si získala státisíce hráčov, prvenstvo v mnohých súťažiach, a to všetko vďaka šikovným Slovákom.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Herný priemysel sa vyvíja naozaj rýchlo a štúdia sú nútené prispôsobiť sa aktuálnym trendom. Popri klasickom hraní na desktopoch či konzolách si môže každý vychutnať aj špeciálne tituly vo virtuálnej realite, ktorá do diania v hre vtiahne každého. Práve takúto taktiku zvolili aj tvorcovia úspešného VR titulu Beat Saber, ktorý pri hraní kombinuje skvelý hudobný zážitok s pohybom hráča, za čo si vyslúžil niekoľko dôležitých ocenení.

Jedinečný VR titul vytvorili Slováci

Beat Saber však nie je len akýmsi cudzím produktom pre konzoly a počítače s podporou VR. Pochádza totiž z dielne českého štúdia Hyperbolic Magnetism, kde na ňom pracujú slovenskí vývojári, Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár. Títo dvaja Slováci dokázali posunúť Beat Saber na svetovú úroveň a teraz sa oň trhajú mnohé spoločnosti. Pre hráčov dokonca vznikol aj špeciálny hrací automat a „bundle“ balíky, ktoré Sony pribaľuje k PlayStation 4. Presne tak, Beat Saber je už dostupný pre milovníkov tejto hernej konzoly, o čom nám v rozhovore prezradila viac aj Michaela Dvorak, šéfka marketingového oddelenia.

Náš vývoj sa v posledných mesiacoch zameriaval hlavne na dokončenie verzie pre PlayStation. Na základe toho tam dochádzalo k veľkým zmenám týkajúcich sa optimalizácie svetiel, grafiky, celkovo sa veľa pracovalo na UI hry. To sú prvky, ktoré umožnili Beat Saberu poskytnúť vylepšenia aj pre počítačovú verziu. Vďaka tomu sa hra posúva z „Early Access“ verzie do tej plnej, pričom PlayStation verzia je už v podstate „full game“ a nachádza sa tam aj kampaň či exkluzívny obsah, ktorý sa po nejakej dobe dostane aj na PC. Je tam tiež veľa technických detailov, ktoré si hráč ani nevšimne, teda pokiaľ nie je odborník.“ – vyjadrila sa pre FonTech.sk Michaela Dvorak, šéfka marketingového oddelenia pre Beat Saber.

taký veľký úspech made by Slovakia, a tak málo sa o ňom u nás hovorí :/ o Beat Saberi, počítačovej hre postavenú na virtuálnej realite, tu bola naposledy info ešte koncom jari (https://www.facebook.com/groups/content.rules/permalink/239968369915426/).odvtedy sa ich projekt posunul priam o svetelné roky. gameri si hru zamilovali a je suverénne najhranejšou VR hrou na svete. komunita si na Youtube vytvorila už toľko videí, že sumárne presiahli 1 miliardu videní. povyhrávali prestížne ocenenia z VR súťaží a najnovšie ju vydali aj na Playstatione, ktorý ju sám promuje a aj bundluje (pribaľuje za extra peniaze) ku konzoliam v obchodoch. dokonca majú aj vlastný automat, špeciálne ku hre vyrobený, tak sa o nich výrobcovia trhajú. predali sa stovky tisíc kópií a je len otázkou času, kedy bude pokorený milión :) no proste mega úspech. kto bude mať cestu na Digital Rulezz 2018 – The Gamechanger, určite si pozrite Janovu prednášku o tom, ako sa im to podarilo. špičkový content to bude.

Gepostet von Filip Kuna am Sonntag, 25. November 2018

Nenechaj si ujsť
Záhradník, tepovač kobercov, aj právnik. Slovenská aplikácia wilio nájde ľudí na takmer čokoľvek

Vylepšení je tak skutočne neúrekom. Doterajší úspech hry potvrdzujú aj stovky tisíc predaných kópií, pričom si každý môže jednu kúpiť už za 20 € na Steame, alebo v obchode Oculus Store. Po obrovskom úspechu, ktorý hra zožala po oficiálnom predstavení 1. mája tohto roka, sa z nej stal titul pripravený očariť miliónový zástup hráčov. Slováci sa tak postarali o celosvetový fenomén, ktorý už aj na YouTube videli stovky miliónov ľudí.

O popularite a kvalite tejto hry svedčia aj mnohé ocenenia z VR súťaží, kde obsadila popredné priečky. Najnovším úspechom je aj nominácia na prestížne herné ocenenie The Game Awards v kategórii „Najlepšia VR/AR hra“. Cesta k úspechu nebola vždy ľahká. Vývoj a históriu vzniku tejto najpopulárnejšej VR hry prezentoval Ján Ilavský aj na evente Digital Rulezz 2018 – The Gamechanger, kde prednášal o tom, akým spôsobom mohla vzniknúť tak úspešná hra, ktorú v podstate dokázali vytvoriť traja ľudia. Nie vždy tak treba na vytvorenie hry svetového formátu veľký tím a množstvo peňazí, čo titulom Beat Saber potvrdili aj šikovní Slováci.

Aká je tvoja reakcia?
Páči sa mi to
71%
Chcem to
0%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
29%
O autorovi
Matúš Mitro
Milovník nových technológií, obzvlášť tých zo sveta smartfónov, ktoré mu učarovali už poriadne dávno. Má rád dobrú hudbu, nepohrdne kvalitným filmom, ale ani debatou o rôznych inováciách. Kontakt: [email protected]