Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Francúzska automobilka Renault si trúfa rozvíriť trh s elektromobilmi v Európe modelom, ktorý by mohol zásadne zmeniť pravidlá hry. Jej cieľom je priniesť dostupné elektrické auto s cenou pod hranicou 20 000 eur, konkrétne by mohlo ísť o cenovku 17 000 eur. Na rozdiel od mnohých konkurentov ho však nebude dovážať z Číny. Renault totiž našiel spôsob, ako znížiť výrobné náklady až o 40 %, a to vďaka novým batériám typu LFP. Téme sa venoval portál Electrek.
Lacnejšia a bezpečnejšia cesta k masovej elektromobilite
Kým väčšina európskych značiek ešte donedávna považovala batérie typu LFP (lítium-železo-fosfátové) za menejcenné, situácia sa rýchlo mení. Dôvodom sú predovšetkým ich nižšie výrobné náklady, vyššia bezpečnosť a menšia závislosť od ťažby vzácnych kovov, ako je nikel či kobalt. Na druhej strane majú tieto batérie o niečo nižšiu energetickú hustotu, čo znamená kratší dojazd a väčšiu hmotnosť.
Pre Renault sa však stali ideálnym riešením, ako reagovať na tlak čínskej konkurencie. Značky ako BYD, MG či Leapmotor zaplavili európsky trh lacnými elektromobilmi práve s technológiou LFP, čím zmenili vnímanie toho, čo znamená „dostupný elektromobil“. Francúzi si uvedomili, že pre masové rozšírenie elektromobility nie je kľúčová len technológia, ale predovšetkým ekonomika výroby.
„Dostupnosť je dnes najväčšou prekážkou pre masové prijatie elektrických áut,“ priznávajú v Renault Group. A práve preto sa rozhodli pre zásadný obrat v stratégii.
Nové batériové riešenie sa má prejaviť už pri pripravovaných modeloch Renault 5 E-Tech a úplne novom Twingu, ktoré sa predstavia v najbližších mesiacoch. Očakáva sa, že elektrické Twingo, inšpirované ikonickým modelom z 90. rokov, bude mať základnú cenu približne 17 000 eur. Model mieri priamo proti čínskemu BYD Dolphin a mohol by sa stať symbolom európskej odpovede na cenovo agresívnych konkurentov z Ázie.
Nová kapitola Renaultu
Už v roku 2023 založil Renault dcérsku spoločnosť Ampere, ktorá sa špecializuje na vývoj softvéru a technológií pre elektromobily. Cieľom bolo nielen zefektívniť výrobu, ale aj posilniť vlastnú technologickú nezávislosť.
„Vytvárame nový model spoločnosti, ktorá sa špecializuje na elektromobily a softvér. Ako lepšie ilustrovať našu revolúciu a odvahu našich tímov? Našou úlohou je pretaviť udržateľnú víziu do každého procesu a produktu. Stavať na našich francúzskych koreňoch a stať sa lídrom v Európe,“ vyhlásil vtedy Luca de Meo, šéf Renault Group.
Renault tak jasne naznačuje, že lacný elektromobil nemusí byť synonymom kompromisu. V čase, keď sa ceny surovín ako lítium či nikel dramaticky menia a predikcie sú čoraz zložitejšie, predstavuje prechod na LFP technológiu racionálny krok smerom k stabilite a dlhodobej udržateľnosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najväčšia záhada ľudstva odhalená: Po 4500 rokoch konečne vieme, ako Egypťania postavili pyramídy
Lekári varujú: Bežné návyky Slovákov môžu spustiť mozgovú príhodu skôr, ako čakáš
Legendárna minerálka svetovej kvality sa vracia na pulty. Firma chce oživiť i chátrajúce kúpele
Prirodzený „zabijak“ rakoviny prekonáva všetky doterajšie terapie. Vedci ohlásili takmer 100 % účinnosť
Medveď vystrašil rybára v obľúbenej rekreačnej oblasti: Obce bijú na poplach, poľovníci sú v teréne
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP