Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Donedávna boli na slovenskom televíznom trhu karty jasne rozdané. Z prvenstva medzi poskytovateľmi sa už dlhšiu dobu mohol radovať Skylink, ktorý konkurenciu hľadal len naozaj ťažko. Zdá sa však, že ju konečne našiel, keďže mu pomaly, ale isto šliape na päty Telekom.

Ako informoval portál Živé.sk, najviac sa Skylinku darilo v roku 2014, kedy mal cez 750-tisíc aktívnych používateľov. Toto číslo však z roka na rok klesá, o čom svedčia aj čísla z decembra minulého roka, kedy aktívne využívalo jeho služby už len 630-tisíc zákazníkov. Podľa najnovších čísel je na tom Skylink ešte horšie, keďže počet jeho zákazníkov klesol pod 600-tisícovú hranicu. Drvivá väčšina rodín, ktoré využívajú služby tohto providera má pritom aktivovaný len základný balíček Digital, ktorý umožňuje prístup k slovenským a niekoľkým českým staniciam.

Za úpadok môžu vyššie ceny

zdroj fotografie: Skylink

Práve tento balíček však zo začiatku tohto roka zdražel, čo má byť podľa Jaromíra Glisníka, člena predstavenstva M7 Group, najväčším kameňom úrazu. Skylinku nijako výrazne nepomohol ani odchod skupiny Markíza z digitálneho pozemného vysielania, kedy nedokázal na svoje služby nalákať dostatok potenciálnych zákazníkov. Ako to už však býva, kde jeden stráca, druhý získava. Z tejto pre spoločnosť Skylink negatívnej situácie totiž celkom slušne ťaží Telekom. Jeho služby poskytovania TV signálu totiž využíva čoraz viac ľudí.

Nenechaj si ujsť
Prima chce zrazu úplne odísť zo Slovenska. Žiada operátorov o razantný krok
Telekom z tejto situácie ťaží

zdroj fotografie: Telekom

Za všetko opäť hovorí počet zákazníkov. Ešte v roku 2015 mal Telekom len 493-tisíc aktívnych používateľov. Za menej ako dva roky však poriadne nabral na sile a jeho služby momentálne využíva až 574-tisíc klientov. Do tohto počtu sa rátajú používatelia služieb Magio cez kábel, Magio sat, Digi TV a Digi káblovka. Ak tento trend bude pokračovať, tak sa celkom možno čoskoro dočkáme zmeny na poste najväčšieho providera TV signálu na Slovensku. Aby toho nebolo málo, Telekom sa už viackrát vyjadril, že minimálne do konca roka neplánuje zvyšovať ceny poskytovaných služieb, čím si môže získať ešte väčšie množstvo klientov.

„Zvýšenie poplatkov postihlo väčšinu slovenských platforiem. Slovak Telekom ho zatiaľ odkladá. Týmto spôsobom sa im darí udržať zvýšenú bázu po konci Markízy vo voľnej distribúcii. Skôr alebo neskôr ale budú musieť zdražiť tiež,“ Povedal Glísnik pre Živé.sk.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú