Skoncujú s plameňmi do pár minút. Nemci testujú novinku na hasenie elektromobilov
Podľa nemeckého portálu AutoBild testujú hasiči v Nemecku špecializované vaky obrovských rozmerov, ktoré chcú použiť pri starostlivosti a implementácii opatrení voči horiacim elektromobilom. Tie je totiž nutné po nehode udržiavať v špeciálnom prostredí, keďže hrozí riziko reťazovej reakcie v akumulátoroch, ktoré je prakticky nemožné uhasiť.
Nebezpečná reakcia
Spaľovacie autá síce horia štatisticky až 60-krát častejšie než elektromobily, vo väčšine prípadov je ale možné ich uhasiť oveľa jednoduchšie a ich požiare nie sú tak drastické. Elektromobily však vo vzácnych prípadoch postihujú reťazové reakcie, kedy plamene dosahujú teplotu až 1 300 °C, pričom ide o veľmi rýchlo sa šíriaci požiar.
V niektorých prípadoch dokonca batérie elektromobilov opakovane vzbĺknu aj niekoľko dní za sebou nemeckí hasiči preto testujú špeciálne vaky, do ktorých chcú vkladať elektromobily po nehodách spolu s približne 2 000 litrami vody. Jedná sa o oveľa jednoduchšie a lacnejšie riešenie v porovnaní so zaužívanými praktikami, v rámci ktorých sú takéto vozidlá odkladané do veľkých kontajnerov s cenou približne 70 000 € a spolu s 10 000 litrami vody.
*** Vetter EIS im TV ***Heute Abend um 19:50 Uhr könnt ihr im MDR – „Einfach genial“ einen interessanten Beitrag zu der…
Posted by Vetter GmbH on Tuesday, July 5, 2022
Tieto vaky stoja „len“ 6 000 € a po tréningu zvládli štyria záchranári zabaliť vozidlo, v tomto prípade elektrický Volkswagen ID.3, do 20 minút, čo bol vyžadovaný cieľ. Plug-in hybridy potrebujú dokonca ešte viac vody, keďže je ich batéria umiestnená o niečo vyššie a nie v podlahe tak, ako pri „čistokrvných“ elektromobiloch.
Vodu môžu kontaminovať
Ani takéto staranie sa o poškodené elektromobily nie je žiadny všeliek kvôli úniku elektrolytov, ktoré pri reakcii s vodou vytvoria kyselinu fluorovodíkovú. Tá je prudko jedovatá a, pochopiteľne, aj žieravá, takže ani po eliminácii rizika požiaru nie je všetko vyriešené.
Vak na poškodené elektromobily má ale aj niekoľko nevýhod. Po použití sa ho musia požiarnici zbaviť a jedná sa len o jednorazové riešenie – na druhej strane veľký kontajner je možné používať prakticky s neobmedzenou životnosťou. Výrobca vaku, spoločnosť Vetter, pracuje na implementácii recyklácie vaku, avšak z finančného hľadiska je pri dlhodobom používaní aj naďalej výhodnejší kontajner.
Vaky navyše nie sú dostatočne veľké na iné než osobné automobily a zatiaľ nie je doriešená ani problematika toho, kto za ne má vlastne platiť – hasiči, či poisťovňa.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
Dojazd 800 km a najvýkonnejšie nabíjanie v Európe. BMW predstavilo nový elektromobil
Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
78-ročný profesor má pamäť ostrú ako britva. Odhalil päť návykov, ktoré mu pomáhajú udržať mentálnu sviežosť
Štefančík: Robert Fico si obľúbil autoritárske krajiny a stretáva sa s vojnovým zločincom (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)
Rodinná anamnéza rakoviny: Vedci odhalili 6 kľúčových faktorov, ktoré môžu predísť jej vzniku
Najhodnotnejšie slovenské a české firmy: Rebríčku kraľuje spoločnosť s hodnotou 16 miliárd eur
Odborníci varujú: Upchávanie srdcových ciev prebieha potichu. Tieto príznaky môžu signalizovať infarkt
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
-
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Západ vstúpil do nesprávnych vôd. Okolo kľúčového ostrova Ázie to vrie, Čína hovorí o provokácii
Svet sa rúti do jadrového rizika. Počet krajín s jadrovými zbraňami je alarmujúci, vznikajú nové veľmoci
Fosílne palivá ešte nekončia. Ropní giganti urobili rozhodnutie, ktoré zaskočilo svet
Nabiješ ich za 7 minút a majú rekordnú batériu. Nové mobily obľúbenej značky poriadne prekvapili
Slovensko sa hrnie do vesmíru. Postavíme dôležité zariadenie za 16 miliónov eur, na toto poslúži
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP