Keď koncom minulého roka ohlásilo Xiaomi svoj vlastný elektromobil s výbornou cenou a dojazdom, mnohí ľudia boli skeptickí. Ako môže výrobca telefónov postaviť kvalitný automobil? Nuž, čínskej spoločnosti sa to zrejme podarilo, čoho dôkazom má byť vyše 100 000 objednávok jej prvého elektromobilu, ktorý je v týchto dňoch dodávaný svojim majiteľom.

Xiaomi ale nechce zaspať na vavrínoch, čo by ani nedávalo zmysel po tomto prvom mimoriadne úspešnom kroku. Portál Carnewschina informoval, že Číňania už intenzívne pracujú na svojom druhom plne elektrickom modeli.

Nový model bude už SUV

Prvý elektromobil od výrobcu elektroniky vzbudil vo svete veľký záujem. Nečudo. Cena a parametre modelu SU7 sú skutočne brutálne, ak ich dáme do vzájomného pomeru. Hoci sa prvé predobjednané modely dostávajú k svojim novým majiteľom len v týchto dňoch, Xiaomi pripravuje svoj ďalší model.

Podľa zdrojov plánuje spoločnosť predstaviť nový elektromobil v poslednom štvrťroku. Na rozdiel od prvého modelu, ktorým bol sedan, načrie Xiaomi do vôd čoraz populárnejších SUV modelov. Malo by ísť o stredne veľké SUV, samozrejme, plne elektrické s pokročilými technológiami vrátane možnosti autonómnej jazdy a najmodernejšieho infotainmentu.

Samozrejme, špekulácie o dlhom dojazde a extrémne rýchlym nabíjaním by mali byť na 99 % pravdivé a čakáme už len na konkrétne číselné údaje. Okrem týchto vymožeností bude nové Xiaomi disponovať predsa len ešte nejakou pridanou hodnotou navyše.

Pôjde o koncept E-REV, čo je mimoriadne obľúbená technológia v Číne, spopularizovaná konkurenčnou spoločnosťou Li Auto.

Xiaomi elektromobil
FonTech

Obľúbený systém

Hoci sa špekulovalo, že už Xiaomi SU7 malo disponovať týmto systémom, keďže spoločnosť údajne naberala zamestnancov so špecializáciou na E-REV, pravda to napokon nebola. Pripomeňme, že technológia E-REV poskytuje autu (elektromobilu) rozšírený dojazd; malý motorček ICE nie je pripojený ku kolesám, ale dobíja batériu, prípadne posilňuje výkon elektromotora.

Spomínaná firma Li Auto predáva na čínskom trhu vyslovene iba SUV, pričom všetky z nich sú vo verzii E-REV. Táto stratégia mimoriadne zafungovala, keďže spoločnosť predala vlani v Číne takmer 400 000 takýchto áut. Svoju výrobu plánovala zdvojnásobiť v tomto roku až na 800 000 kusov.

Xiaomi tak skopírovalo víťaznú stratégiu konkurencie, čo však už od nepamäti posúva celý (nielen) technologický svet míľovými krokmi vpred.

Krok vedľa?

Odborníci okrem toho analyzovali, či sa Xiaomi dobre rozhodlo v tom zmysle, že jeho prvý elektromobil bol sedan. Tento segment v cenovom rozpätí 200 000 až 300 000 juanov (cca 25 000 €) je v Číne preplnený a sedany má v ponuke desiatka vzájomných konkurentov. Modely SUV sú čoraz populárnejšie a podmaňujú si celosvetový trh.

Vzhľadom na to, že toto auto bude rozmermi väčšie, očakáva sa aj vyššia cenovka – okolo 40 000 €. Dojazd sa odhaduje niekde medzi 400 až 600 km. Výkon bude pravdepodobne vyšší než pri prvom elektromobile, ktorý sľuboval až 663 konských síl výkonu, informovali sme v tomto článku.

Zakladateľ, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Xiaomi Lei Jun však povedal, že autá sú určené na šoférovanie a sedany poskytujú lepší zážitok z jazdy a sú tiež vhodnejšie pre jednu osobu na každodenné šoférovanie, ako aj na starostlivosť.

Svojím spôsobom to je aj nie je pravda. Vyše 100 000 objednávok nového Xiaomi SU7 prihráva vyjadreniu Lei Juna, no pohľad na vývoj trhu hovorí niečo iné. Koniec koncov, asi aj preto stavilo Xiaomi na model SUV, ako na svoje druhé vozidlo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú