Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V texte boli použité materiály TASR.

Aktualizované 29. marca 2024 – Čínsky technologický gigant Xiaomi vo štvrtok na tlačovej konferencii v Pekingu uviedol na trh svoje prvé elektrické vozidlo. Vstúpil tak do silného konkurenčného sektora na najväčšom automobilovom trhu na svete. TASR o tom informuje na základe správ AFP a CNBC.

Xiaomi bude predávať svoje prvé auto za oveľa nižšiu cenu, ako je Model 3 americkej spoločnosti Tesla. Generálny riaditeľ Lej Ťün uviedol, že štandardná verzia elektromobilu SU7 sa bude v Číne predávať za 215 900 jüanov (27 615 eur). Cena Modelu 3 sa v Číne začína na úrovni 245 900 CNY. S cieľom podliezť cenu konkurencie bude Xiaomi predávať tento elektromobil so stratou.

Verzie Pro a Max budú stáť viac, a to 245 900 CNY a 299 900 CNY. Zatiaľ sa všetky modely SU7 budú predávať iba v Číne. Ťün tvrdí, že štandardná verzia SU7 porazila Model 3 vo viac ako 90 % špecifikácií s výnimkou dvoch aspektov, o ktorých povedal, že Xiaomi môže trvať najmenej tri až päť rokov, kým dobehne Teslu.

Dodávky sa majú začať koncom apríla. Automobilka Xiaomi, v ktorej sú všetky „kľúčové“ kroky plne automatizované, tvrdí, že dokáže vyrobiť každých 76 sekúnd jedno SU7. Z vyhlásenia však nebolo jasné, či už je továreň plne funkčná.

Pôvodný článok:

Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi oznámil pri predstavení svojho prvého elektromobilu ambiciózne ciele.

„Vďaka tvrdej práci sa v nasledujúcich 15 až 20 rokoch staneme jedným z piatich najväčších výrobcov automobilov na svete a budeme sa snažiť podporiť celý čínsky automobilový priemysel,“ vyhlásil vo štvrtok generálny riaditeľ spoločnosti Lej Ťün. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.

Skupina chce tiež vytvoriť „auto snov porovnateľné s Porsche a Teslou“, dodal Lej. Podľa skorších vyjadrení plánuje smartfónový gigant z Pekingu v nasledujúcich desiatich rokoch investovať do automobilového odvetvia desať miliárd dolárov (9,04 miliardy eur). Autá bude vyrábať divízia štátnej automobilky BAIC v továrni v Pekingu s ročnou kapacitou 200 000 vozidiel.

Sedan s názvom SU7 však Xiaomi predstavil v čase, keď najväčší automobilový trh na svete zápasí s nadbytočnými kapacitami, cenovými vojnami a slabým dopytom.

Takto vyzerá historicky prvý elektromobil Xiaomi s výkonom 650 koní

Perametre prvého elektromobilu Xiaomi

Podľa informácií od čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) bude Xiaomi SU7 elektrický sedan s viacerými konfiguráciami. Rozmery vozidla sú 4997/1963/1455 mm a rázvor kolies dosahuje 3000 mm.

Xiaomi sa rozhodlo ponúknuť dve veľkosti kolies – 19″ a 20″, s pneumatikami o špecifikáciách 245/45 R19 a 245/40 R20. Zaujímavosťou je aj možnosť výberu verzie so systémom LiDAR na čelnom skle, ktorý môže svedčiť o pokročilých bezpečnostných a asistenčných funkcionalitách, napríklad systém podobný autopilotovi.

Čo sa týka pohonu, Xiaomi SU7 ponúka dve konfigurácie: zadný pohon s motorom 220 kW a pohon všetkých kolies s maximálnym výkonom 425 kW. Kapacita batérie sa odlišuje podľa verzie – lacnejšie modely dostanú akumulátor od BYD, zatiaľ čo drahšie možnosti budú vybavené trojzložkovou batériou od CATL. Tieto varianty majú zabezpečiť, aby si zákazníci mohli vybrať podľa svojich preferencií a rozpočtu.

Základná verzia „SU7“  ponúkne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,28 s, maximálnu rýchlosť 210 km/h, batériu CATL Qilin s kapacitou 73,6 kWh či dojazd 668 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC. Pri výkonnej verzii je zrýchlenie  z 0 na 100 km/h za 2,78 s, zrýchlením z 0 na 200 km/h za 10,67 s, maximálnou rýchlosťou 265 km/h, NMC batériou CATL Qilin s kapacitou 101 kWh či dojazdom 800 km (CLTC).

Dojazd až 1200 km a ultrarýchle nabíjanie

Xiaomi vyvinulo vlastnú batériu s technológiou cell-to-body. Táto vymoženosť umožňuje nasadenie kapacity až 150 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd až 1 200 km (CLTC). Výrobca nezabúda ani na ultrarýchle nabíjanie prostredníctvom 800-V architektúry platformy Modena. Do 5 minút nabíjania elektromobilu umožní 220 km dojazd, po 15 minútach má byť 510 km.

Zaujmú aj ostatné technológie, ktoré sa dali od výrobcu smartfónov očakávať. Elektromobil disponuje operačným systémom HyperOS poháňaný čipsetom Qualcomm Snapdragon 8295 a systémom ADAS „Xiaomi Pilot“, ktorý má na starosti čip Nvidia Orin-X s výpočtovým výkonom 508 TOP.

„Auto snov“, ako ho nazýva Xiaomi, nezaostáva ani v interiéri. Nájdeš v ňom centrálnu dotykovú obrazovku infotainmentu s uhlopriečkou 16,1″ a rozlíšením 3K, digitálnu prístrojovú dosku, ako aj dva 7,1-palcové displeje pre zadných pasažierov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú