Za zlomový moment elektromobility sa považuje príchod plnohodnotného batériového auta, ktoré nebude stáť viac ako 20 000 €. Po pesimistických vyhláseniach šéfa VW Thomasa Schäfera prichádzajú o niečo pozitívnejšie správy z tábora Škody. CEO Klaus Zellmer v rozhovore pre Auto Motor und Sport prezradil, že lacný elektromobil s 20 000 € je jednou z priorít mladoboleslavskej spoločnosti.

Škoda je veľmi silným hráčom v segmente lacnejších vozidiel. Pokojne môžeme tvrdiť, že v nižšej strednej triede dominuje, napríklad aj veľmi populárnym modelom Fabia.

FonTech

Klaus Zellmer si túto pozíciu spoločnosti voči konkurencii uvedomuje a verí, že to je jedna z ich najsilnejších stránok. Ako uviedol v rozhovore, prioritou bude udržať si pozíciu v danom segmente aj s nástupom elektromobilov.

Elektrickú Fabiu za 20 000 € by sme privítali

Aj Škoda začala elektrifikovať svoje portfólio od tých prémiovejších modelov. Enyaq ako „nástupca“ Kodiaqu začína na sume vyše 40 000 €, čo je dvojnásobok očakávaného „ľudového“ elektromobilu. Česká automobilka prezradila, že ďalšia generácia populárnej Škody Octavia bude už len elektrická a podobne by to mohlo byť aj s Fabiou, respektíve jej nástupcom.

Škoda Vision 7S odhaľuje budúce smerovanie automobilky

Pri pohľade na súčasné ceny spaľovacej Fabie je reálne, že sa automobilke podarí dosiahnuť sumu elektromobilu pod 20 000 € (nová najlacnejšia Fabia aktuálne stojí 13 330 €). Elektromobil by tak mohol byť pokojne drahší aj o 6 000 € a Škoda by sa stále vtesnala do očakávanej cenovky.

Najlacnejšia elektrická Škoda príde na trh v polovici dekády a postavia ju na koncernovej platforme VW určenej pre najlacnejšie elektromobily. Rovnakú platformu bude zdieľať aj VW či Cupra, avšak minimálne v prípade VW nečakajme, že auto bude stáť menej než 20 000 €.

O pár rokov sa dočkáme nádielky zaujímavých elektromobilov

Zhruba o dva až tri roky sa podľa posledných informácií, na ktoré upozornil aj portál The Driven, môžeme tešiť aj na elektrickú Octaviu, ktorá je podľa vyjadrení šéfa automobilky už vo vývoji a bude stáť na novej koncernovej platforme SSP.

Michal Varga/FonTech

Pôjde teda o úplne nový elektromobil, než s akými sme sa doposiaľ mohli v rámci koncernu VW stretnúť. Batéria s kapacitou 89 kWh zabezpečí dojazd podľa WLTP na úrovni okolo 600 km a tešiť sa tiež môžeme na rýchle 200 kW nabíjanie. Už o pár rokov teda uvidíme elektrických nástupcov dvojice najpopulárnejších modelov mladoboleslavskej automobily.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP