Šéf jednej z najväčších automobiliek: Lacnejšie elektromobily v najbližších 5 rokoch? Rovno na to zabudnime
Hoci sa môže z prezentácie týchto elektrických áut zdať, že sa stávajú budúcnosťou osobnej dopravy, ich ceny nie sú mnohým zákazníkom po chuti a vo svojej podstate nie sú takéto modely ešte pripravené potlačiť predaj áut so spaľovacím motorom. K tejto téme sa vyjadril aj šéf koncernu Jaguar Land Rover, Ralf Speth, ktorý prezradil svoj názor na hlavnú príčinu nedostatkov u elektromobilov, informuje Autocar.
Ešte začiatkom júla oznámil koncern na čele so šéfom Ralfom Spethom plány pre výrobu vlastný elektrických áut aj v továrni Castle Bromwich v Spojenom kráľovstve, kde majú vznikať nové modely pre zákazníkov už od budúceho roka. Práve Speth pri tejto príležitosti vo svojom vyjadrení prezradil, že spoločnosť stavia na elektrickú budúcnosť osobnej dopravy a chce produkovať bezemisné automobily, spolu s ďalšími súčasťami, ktoré sú pre nich nevyhnutné.
CEO koncernu Jaguar Land Rover vidí problém v batériách a nabíjacích staniciach
Prednedávnom však vo vyjadreniach pre portál Autocar mohol mnohých záujemcov o elektrické auto znepokojiť odlišným pohľadom na celú vec. Podľa neho sú totiž ceny elektromobilov stále vysoké a nezmení sa to ani v najbližších 5 rokoch, pričom jedným z ďalších zásadných problémov, ktoré je potrebné vyriešiť, je aj sieť nabíjacích staníc. Pokiaľ by sa podľa jeho slov vylepšila dostupnosť nabíjačiek, vodiči by mali viac možností pri nabíjaní batérií a výrobcovia by nemuseli do podláh áut montovať akumulátory s veľkou kapacitou.
Nenechaj si ujsť
Ministerstvo hospodárstva v sobotu ponúkne jazdy na autách na elektrinu, plyn a vodík a oznámi nové dotácie na elektromobily
„Cena elektromobilov je stále príliš vysoká, pretože potrebujeme veľký dojazd. Takže máme veľkú batériu, pretože nemôžeme auto často nabíjať. Pokiaľ by sme nabíjali viac, mohli by sme zmenšiť batérie a znížiť ceny,“ vyjadril sa CEO Ralph Speth pre Autocar.
Pri menších batériách by bol síce dojazd výrazne kratší, avšak pri lepšej infraštruktúre nabíjacích staníc by mohli majitelia pohodlne dobiť svoje elektromobily na viacerých miestach. Nádejou je aj väčšia produkcia batérií, ktorých cena by pri masovej výrobe mohla výrazne klesnúť, čím by sa priamo ovplyvnili aj výsledné ceny nových elektrických áut.
Nateraz tak šéf Jaguar Land Rover predpokladá, že sa ceny týchto modelov v najbližších rokoch nezmenia, hoci sa vlády v mnohých krajinách, vrátane Slovenska, snažia dostať na cesty stále viac elektromobilov.
Ceny budú nižšie, no nie tak skoro
Zvýšený predaj áut bol však vďaka účinným dotáciám zaznamenaný najmä v Nórsku, kde jazdí čoraz viac elektrických áut. Speth je však presvedčený o budúcnosti elektromobilov a podľa jeho slov je potrebné rozšíriť dostupnosť nabíjačiek nielen vo veľkých mestách ako Londýn, ale po celej krajine.
So zvýšenou produkciou týchto áut by sa mala vylepšiť aj infraštruktúra, kvalita a rýchlosť nabíjacích staníc. „Príde to neskôr, ale príde,“ dodal Speth.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP