Že sú elektromobily iba do mesta a na krátke vzdialenosti už dávno neplatí. Dôkazom toho je aj Slovák Marek, ktorý na svojich dvoch Teslách Model S dokopy najazdil už vyše pol milióna kilometrov.

Aj s elektromobilom sa dá bez problémov cestovať na dlhé trasy. Dnes, keď už je nabíjačka prakticky na každom kroku, úzkosť z dojazdu absolútne nehrozí. Marek nám v rozhovore okrem iného prezradil, čo bolo dôvodom kúpy prvého elektromobilu a tiež to, aké problémy pri tomto skutočne úctyhodnom nájazde musel so svojimi elektromobilmi riešiť.

V rozhovore sa dozvieš:

  • Prečo sa Marek rozhodol kúpiť si prvú Teslu
  • Ako prebiehal nákup elektromobilu Tesly zo zahraničia
  • Koľkokrát musel navštíviť servis a čo všetko riešil
  • V akej kondícii bola batéria po prejdení 300 000 km
  • Koľko zatiaľ zaplatil za nabíjanie svojich elektromobilov

Prečo si sa rozhodol práve pre Teslu?

V tom čase, keď som kúpil svoj prvý Model S, to bola asi iba tretia Tesla na Slovensku. O automobilke a elektromobiloch som v tom čase už čo to počul a vedel. Žiaľ, stala sa mi taká nepríjemná vec. V Chorvátsku sa mi pokazilo moje BMW 525d a to tesne po záruke, takže povestná nemecká kvalita sa ukázala v plnej paráde.

Ak by sa mi ale toto auto v tom čase nepokazilo, zrejme by som Teslu dodnes nemal. Tesne po tom, čo som ju kúpil, sa na internete začali množiť rôzne nepravdivé a zavádzajúce články o automobilke a elektromobilite všeobecne. Keďže som sa o tému elektromobility zaujímal, možno by som aj týmto článkom uveril, nakoľko vlna tejto nepravdivej kritiky bola veľmi silná.

Na Tesle už máš najazdených 500 000 km. Podaril sa ti tento famózny nájazd s jedným autom, alebo si ich vystriedal viac?

Podarilo sa mi to na dvoch autách. Obe boli Tesly Model S. Prvý Model S som predal, keď mal najazdených niečo málo cez 300 000 km. Druhá Tesla, ktorú mám až doteraz, má aktuálne najazdených vyše 250 000 km.

Ako prebiehal nákup Tesly pred ôsmimi rokmi?

Prvá Tesla Model S, ktorú som si kúpil, bola kupovaná u nás na Slovensku, takže postup bol úplne rovnaký ako pri bežnom aute so spaľovacím motorom. Až moju druhú Teslu som kupoval zo zahraničia.

Toto auto som kupoval prakticky ako nové, jednalo sa o predvádzačku z rakúskej pobočky. Jej odovzdanie prebehlo v Holandsku, ale prakticky šlo všetko bez komplikácií.

Na prvej Tesle si najazdil 300 000 km. Koľko ťa stál servis a čo všetko bolo potrebné meniť pri elektromobile s takýmto nájazdom?

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú