Revolučná náhrada Tesly za robotov pri výrobe už funguje. Takto vyzerá konštrukcia bez zvarov
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Tesla je inovatívna nielen v tom, že sa jej ako prvej automobilke podarilo presadiť elektromobily, alebo disponuje jedným z najpokročilejších asistentov jazdy. Americká automobilka inovuje aj svoje výrobné procesy a jednou z najväčších vychytávok je odlievanie celých kusov karosérie, miesto jej zvárania a nitovania pomocou robotov. Ako upozornil Electrek, prvý revolučný skelet Modelu Y už zišiel z výrobnej linky v Texase a takto vyzerá.
Nápad s odlievaním veľkých častí karosérie neprišiel len tak bez nejakého hlbšieho významu. Samozrejme, odlievanie veľkých častí skráti výrobný proces, zníži spotrebu materiálov, no predovšetkým zvýši tuhosť karosérie a zníži jej váhu, čím logicky narastie aj dojazd elektromobilu. Podľa Muska sú roboty pri výrobe vozidiel z časového hľadiska veľmi neefektívne. Aj keď drvivá väčšina svetových automobiliek stále skladá autá, respektíve karosériu z menších častí, ktoré potom roboty spájajú dokopy rôznymi spôsobmi, Musk chce do nemeckej továrne priniesť úplne nový spôsob.
Najzásadnejším dôvodom, prečo sa Tesla uchýlila k odlievaniu jednotlivých častí, sú nové batérie Tesla 4680, ktoré majú tvoriť nosnú konštrukciu auta miesto toho, aby sa „montovali“ už na hotový skelet, respektíve podvozok.
Samotná batéria a jej obal bude tvoriť nosný kus karosérie, ku ktorej sa vo finálnej fáze pripevní predný a zadný skelet, ktorý je odlievaný na obrovských lisoch Giga Press.
@peterdog15 How many casting machines do you have at GigaAustin and do you think this peace is from there? The pic above seems the IDRA presses are not that ready to produce something like this:
Source: Axel Turck on LinkedInhttps://t.co/j6GN8mpVVe pic.twitter.com/BkGUYxQSIa
— Giga Berlin / Gigafactory 4 (@gigafactory_4) May 16, 2021
Ako píše Teslarati, 6000 tonové lisy dokážu vyhotoviť celú prednú, ale aj zadnú časť podvozku z jedného kusu hliníka. Práve predná časť Modelu Y bola vyhotovená v rámci testov v Texaskej továrni. Fotografiu odliatku na LinkedIne zdieľal Axel Turck, výkonný riaditeľ spoločnosti Emil Turck GmbH & Cie KG.
Odliatok prednej časti váži úctyhodných 130 kg. Váhu zadnej časti odliatku síce nepoznáme, no Musk sa v minulosti vyjadril, že megacast zadnej časti Modelu Y nahrádza celkovo 70 častí karosérie, ktoré sa inak museli zvárať a nitovať.
Uznanie aj od Sandyho Munroa
Odliate kusy karosérie eliminujú nedostatky spojené s nitovaním či umiestňovaním dielov na samotný rám vozidla. Sandy Munro, riaditeľ spoločnosti Munro & Associates, spočiatku automobily Tesla veľmi kritizoval. Jednotlivé diely karosérie častokrát úplne nedosadali na svoje miesto a medzery medzi jednotlivými dielmi boli veľké alebo nepravidelné.
Kvalita spracovania sa však podľa neho rázne zlepšila až s príchodom Modelu Y a nápad s odlievaním väčších častí karosérie sa mu, rovnako ako Muskovi, veľmi pozdáva. Elektromobily Tesla vyrábané v Nemecku budú zhotovené novou technikou odlievania, pokojne by sa tak mohli kvalitou svojho spracovania dotiahnuť na domáce značky a okrem toho by sa skutočne mohla zvýšiť aj produkcia.
Koniec odpadnutým nárazníkom
Ak je karoséria zhotovená z menšieho počtu samostatných kusov, znižuje sa aj riziko „odpadnutia“ jednotlivých častí karosérie, čím bola a ešte stále aj je automobilka Tesla známa.
Nedávno sme priniesli článok, v ktorom sme informovali, že Teslu kontaktovali hneď traja poškodení vodiči Modelu 3, ktorí mali ten istý problém. Podľa ich informácií a fotografií sa zdá, že na vine je uchytenie zadného nárazníka, ktoré zlyháva počas jazdy. Jedná sa o 2 spojovacie medzikusy, ktoré majú za úlohu udržať nárazník pripevnený ku karosérií. Zatiaľ však nie je známe, prečo k tomuto problému dochádza.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Hry sa budú hrať samé. Známa značka chystá úplnú absurdnosť
Škoda ukázala budúcnosť. Česká automobilka odhalila nové auto v ikonickej hernej sérii
Aktuálne: Zakázali jednu z najväčších sociálnych sietí
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené