Revolučná náhrada Tesly za robotov pri výrobe už funguje. Takto vyzerá konštrukcia bez zvarov
Tesla je inovatívna nielen v tom, že sa jej ako prvej automobilke podarilo presadiť elektromobily, alebo disponuje jedným z najpokročilejších asistentov jazdy. Americká automobilka inovuje aj svoje výrobné procesy a jednou z najväčších vychytávok je odlievanie celých kusov karosérie, miesto jej zvárania a nitovania pomocou robotov. Ako upozornil Electrek, prvý revolučný skelet Modelu Y už zišiel z výrobnej linky v Texase a takto vyzerá.
Nápad s odlievaním veľkých častí karosérie neprišiel len tak bez nejakého hlbšieho významu. Samozrejme, odlievanie veľkých častí skráti výrobný proces, zníži spotrebu materiálov, no predovšetkým zvýši tuhosť karosérie a zníži jej váhu, čím logicky narastie aj dojazd elektromobilu. Podľa Muska sú roboty pri výrobe vozidiel z časového hľadiska veľmi neefektívne. Aj keď drvivá väčšina svetových automobiliek stále skladá autá, respektíve karosériu z menších častí, ktoré potom roboty spájajú dokopy rôznymi spôsobmi, Musk chce do nemeckej továrne priniesť úplne nový spôsob.
Najzásadnejším dôvodom, prečo sa Tesla uchýlila k odlievaniu jednotlivých častí, sú nové batérie Tesla 4680, ktoré majú tvoriť nosnú konštrukciu auta miesto toho, aby sa „montovali“ už na hotový skelet, respektíve podvozok.
Samotná batéria a jej obal bude tvoriť nosný kus karosérie, ku ktorej sa vo finálnej fáze pripevní predný a zadný skelet, ktorý je odlievaný na obrovských lisoch Giga Press.
@peterdog15 How many casting machines do you have at GigaAustin and do you think this peace is from there? The pic above seems the IDRA presses are not that ready to produce something like this:
Source: Axel Turck on LinkedInhttps://t.co/j6GN8mpVVe pic.twitter.com/BkGUYxQSIa
— Giga Berlin / Gigafactory 4 (@gigafactory_4) May 16, 2021
Ako píše Teslarati, 6000 tonové lisy dokážu vyhotoviť celú prednú, ale aj zadnú časť podvozku z jedného kusu hliníka. Práve predná časť Modelu Y bola vyhotovená v rámci testov v Texaskej továrni. Fotografiu odliatku na LinkedIne zdieľal Axel Turck, výkonný riaditeľ spoločnosti Emil Turck GmbH & Cie KG.
Odliatok prednej časti váži úctyhodných 130 kg. Váhu zadnej časti odliatku síce nepoznáme, no Musk sa v minulosti vyjadril, že megacast zadnej časti Modelu Y nahrádza celkovo 70 častí karosérie, ktoré sa inak museli zvárať a nitovať.
Uznanie aj od Sandyho Munroa
Odliate kusy karosérie eliminujú nedostatky spojené s nitovaním či umiestňovaním dielov na samotný rám vozidla. Sandy Munro, riaditeľ spoločnosti Munro & Associates, spočiatku automobily Tesla veľmi kritizoval. Jednotlivé diely karosérie častokrát úplne nedosadali na svoje miesto a medzery medzi jednotlivými dielmi boli veľké alebo nepravidelné.
Kvalita spracovania sa však podľa neho rázne zlepšila až s príchodom Modelu Y a nápad s odlievaním väčších častí karosérie sa mu, rovnako ako Muskovi, veľmi pozdáva. Elektromobily Tesla vyrábané v Nemecku budú zhotovené novou technikou odlievania, pokojne by sa tak mohli kvalitou svojho spracovania dotiahnuť na domáce značky a okrem toho by sa skutočne mohla zvýšiť aj produkcia.
Koniec odpadnutým nárazníkom
Ak je karoséria zhotovená z menšieho počtu samostatných kusov, znižuje sa aj riziko „odpadnutia“ jednotlivých častí karosérie, čím bola a ešte stále aj je automobilka Tesla známa.
Nedávno sme priniesli článok, v ktorom sme informovali, že Teslu kontaktovali hneď traja poškodení vodiči Modelu 3, ktorí mali ten istý problém. Podľa ich informácií a fotografií sa zdá, že na vine je uchytenie zadného nárazníka, ktoré zlyháva počas jazdy. Jedná sa o 2 spojovacie medzikusy, ktoré majú za úlohu udržať nárazník pripevnený ku karosérií. Zatiaľ však nie je známe, prečo k tomuto problému dochádza.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prekvapivý zvrat na trhu práce mení rebríček najžiadanejších absolventov vysokých škôl. Jednotkou už nie je IT
EÚ schválila 18. balík sankcií proti Rusku. Fico ustúpil tlaku
Fico otočil, EÚ prijala nový balík sankcií proti Rusku. Takéto majú byť garancie pre Slovensko
Snoop Dogg sa stal spolumajiteľom známeho futbalového klubu: „Príbeh klubu a regiónu ma oslovil“
Analýza miliónov letov šokuje cestujúcich a odhaľuje prekvapivú pravdu o spoľahlivosti európskych aeroliniek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
- Z 500 € na 50 €. Štát odpúšťa Slovákom absurdný poplatok za staré autá, ktoré už ani neexistujú
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP