Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Francúzska automobilka Renault opäť nastupuje do vlaku elektrických vozidiel, tentokrát s niečím revolučným. Ich tohtoročný koncept s označením Morphoz EV nie je klasickým automobilom, aké bežne vídavaš na cestách. Bližšie sa na tento elektromobil pozrel web Interesting Engineering.

Renault Morphoz EV je elektromobilom, na aké konzumenti zvyknutí rozhodne nie sú. Ide totiž o jedno z prvých vozidiel, ktoré môže podľa požiadaviek posádky meniť svoju veľkosť. Elektrické vozidlo funguje v dvoch módoch, kedy mestský mód je plne postačujúci 90 % prípadom a bude osadený 40 kWh batériou. Pre zvyšných 10 % je mód určený na cestovanie, kedy si vďaka zväčšeniu rozmerov bude môcť majiteľ nainštalovať väčšiu, 50 kWh batériu, vďaka ktorej vozidlo prejde až 700 kilometrov

Mód určený na cestovanie pridáva k celkovej dĺžke auta 20 cm. Túto funkcionalitu Renault nazýva „active bodywork“, vďaka čomu by dlhšie cesty, kvôli priestrannejšiemu interiéru a chýbajúcemu stredovému stĺpiku, mali byť ešte o čosi pohodlnejšie.

Extrémne praktickou funkcionalitou nového konceptu je indukčné nabíjanie, takže batérie budú môcť byť bez problémov nabíjané aj počas jazdy. Tieto batérie môžu byť využívané aj mimo vozidla, napríklad ako záložný generátor v domácnosti.

V Renaulte sa držia myšlienky, že nie je potrebné osadzovať elektrické automobily batériami o veľkosti 90 kWh, ale skôr podporiť modularitu ako v prípade Morphoz EV. Keďže ide o koncept, v Renaulte upustili uzdu fantázii a zakomponovali do vozidla viacero futuristických vychytávok.

YouTube

Jednou z nich je aj autonómne riadenie na tretej úrovni, podobne ako tomu je v prípade vozidla Symbioz. V praxi to znamená, že sa šofér bude môcť venovať aj iným činnostiam, napríklad špeciálnemu displeju na volante, ktorý môže poskytovať ako informácie o vozidle, tak aj dodatočne spríjemnenie v podobe interaktívnej zábavy.

Nenechaj si ujsť
Američan prerobil starý Passat na elektromobil a najazdil na ňom už 140 000 kilometrov

Kedy a či vôbec Renault Morphoz EV príde do komerčného predaja, je otázkou. Vozidlo malo byť ukázané v plnej kráse na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, ktorý je, žiaľ, kvôli koronavírusu zrušený. Ako spomíname v úvode, ide o jeden z prvých automobilov, ktoré sa odvážilo ísť cestou takejto modularity.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú