Nevonia ti čistý elektromobil? Tento plug-in hybrid je pre Slovákov takmer dokonalý (recenzia)
V súčasnosti zrejme neexistuje automobilka, ktorá by vo svojej ponuke nemala nejaký hybridný pohon. Plug-in hybrid už dlhšiu dobu figuruje aj vo vlajkovom Peugeot 508 SW. Facelift priniesol len drobné dizajnové zmeny, no predfaceliftová verzia trpela miernymi nedostatkami a tak ma zaujímalo, či ich automobilka dokázala odstrániť.
V recenzii sa dozvieš:
- Čo ukrýva plug-in hybridný Peugeot 508 SW pod kapotou
- Aké dosahuje spotreby v rôznych podmienkach
- Čo sa mu podarilo zlepšiť a aké nedostatky odstránil facelift
- Ako pôsobí po dizajnovej stránke
- Koľko stojí vlajkový francúzsky kombík
Na úvod sa už tradične venujem technickým špecifikáciám. Plug-in hybridný Peugeot 508 má pod kapotou benzínový motor 1,6 s výkonom 133 kW (180 koní) a elektromotor s výkonom 80 kW (110 koní). Systémový výkon sústavy je 165 kW (225 koní) a krútiaci moment dosahuje 360 Nm.
Tieto parametre naznačujú, že luxusný francúzsky kombík ponúkne dobrú jazdnú dynamiku, aj napriek vyššej hmotnosti 1890 kg, čo je pri tak veľkom aute s plug-in hybridom a batériou bežné. O radenie sa stará 8-stupňová elektrifikovaná automatická prevodovka.
Pri nízkych rýchlostiach volant nekladie žiadny odpor, šoférovanie mi pripomínalo hranie závodnej hry na lacnom volante. Nekritizujem to, len mi to na začiatku prišlo čudné, ale časom som si zvykol. Pri vyšších rýchlostiach sa riadenie správalo normálne, teda bolo cítiť mierny odpor od kolies.
Pri manévrovaní v meste alebo na parkovisku je ovládanie jednoduché, vodič môže riadiť doslova jedným prstom. Rovnako „mäkký“ bol aj plynový pedál, čo bolo pre mňa takisto novinkou oproti predfaceliftu.
Čo sa týka prevodovky a je spolupráce s benzínovým a elektrickým motorom, všetko fungovalo dokonale. Auto si v inteligentnom hybridnom režime samo volilo, kedy jazdiť na elektrinu a kedy zapojiť spaľovací motor. Na diaľnici z Bratislavy do Zlatých Moraviec, čo je asi 100 km úsek, som dosiahol benzínovú spotrebu s úplne vybitou batériou na úrovni 5,7 l/100 km, pričom tempomat som mal nastavený na 120 km/h. Pri 130-ke sa už spotreba vyšplhala na 7,2 l/100 km.
Čisto elektrická spotreba bola prekvapivo dobrá. Na okruhu, ktorého väčšinu som prešiel v meste, som dosiahol spotrebu 18,7 kWh/100 km. Batéria s kapacitou 11,8 kWh má podľa výrobcu zabezpečiť elektrický dojazd 44 km podľa metodiky WLTP. V praxi som sa tomuto údaju približoval, spaľovací motor sa zapol až tesne pred dosiahnutím 40 kilometrov, väčšinou najazdených v meste, kde je elektrická spotreba najnižšia. Ak sa ti ale v meste vybije baterka, vedz, že budeš jazdiť so spotrebou cez 10 l/100 km.
Príplatková 7,4 kW palubná nabíjačka dokázala auto nabiť maximálnym výkonom 7 kW. Za 10 minút na nabíjacej stanici som do batérie pridal 1,2 kWh energie. Výrobcom udávaný čas nabíjania 1 hodina 45 minút by som určite dosiahol. Nabíjanie Peugeotu 508 SW má zmysel aj počas nákupov, za hodinu môžeš získať dojazd niekoľko desiatok kilometrov.
Pri domácom nabíjaní z 230 V siete sa auto dobije za 7 hodín. Infografika v Peugeote prezentuje údaje o spotrebách veľmi detailne.
Drobné zmeny z neho urobili lepšie auto. Toto je Peugeot 508 SW po facelifte
Z jazdných vlastností by som ešte vypichol podvozok a stabilitu auta. V športovom režime sa auto nerozkýve pri prudšom zatočení a v komfortnom režime dobre filtruje nerovnosti. Dvojicu režimov dopĺňa ešte čisto elektrický a hybridný režim.
Interiér Peugeotov je pre mňa kapitola sama o sebe. Francúzi dizajn jednoducho ovládajú a minimálne zvnútra auto pôsobí dojmom, akoby stálo raz toľko, koľko reálne stojí. Drevené dekorácie a mäkčené plasty veľmi dobre ladia a navodzujú pocit luxusu. Exteriérový dizajn sa mi páči, najmä v testovanej verzii GT-line, ktorá prináša bezrámové okná. Vertikálne orientované denné svietenie integruje smerovky a nechýbajú ani predné a zadné Full LED svetlomety, ku ktorým nemám najmenšie výhrady.
Pred vodičom je 12,3″ virtuálny kokpit s rôznymi možnosťami zobrazenia. Je bohatý na možnosti, ale niekedy príliš prečačkaný, čo môže byť mätúce. Pohľad na virtuálny kokpit ponad volant mi vyhovuje viac ako klasický pohľad cez volant. Problém s tým môžu mať azda iba ľudia nižšieho vzrastu.
Nad stredovým tunelom sa nachádza 10″ multifunkčný displej. Prístup do menu sa vykonáva prostredníctvom hardvérových tlačidiel. Svižnosť systému nie je oslnivá, skôr priemerná. Nastavovanie klimatizácie cez dotykovú obrazovku je menej pohodlné, preferoval by som hardvérové tlačidlá. Vo facelifte mi však chýba azda najlepšia vychytávka posledných rokov, displej i-Toggles.
Pochváliť musím príplatkové masážne sedadlá, ktoré sú plne elektricky nastaviteľné a ponúkajú bohatú variáciu masáží. Pre milovníkov audia je dostupný audiosystém značky Focal, ktorý patrí medzi tie lepšie prémiové audio sústavy.
Technologicky sa Peugeot 508 SW blysol skvele fungujúcim asistentom jazdy na diaľnici. Adaptívny tempomat a funkcia navádzania na stred jazdného pruhu fungovali spoľahlivo. V testovanom modeli bol aj systém nočného videnia, ktorý zvýrazňuje objekty na krajnici na virtuálnych budíkoch.
Systém nočného videnia sa dá nastaviť tak, aby nepretržite premietal obraz z nočnej kamery. Primárnym cieľom systému je upozorniť vodiča na objekt v blízkosti auta, napríklad ak ho oslepuje protiidúce vozidlo alebo sa objekt nachádza za horizontom či zákrutou.
Predfacelift zásadne trpel na aerodynamiku. Pri rýchlosti nad 110 km/h do auta prenikal nepríjemný piskľavý zvuk spôsobený obtekaním vzduchu okolo karosérie. Tento zvuk bol spôsobený narážaním vzduchu na ostrú hranu karosérie. Dobrou správou je, že vynovený model už nič takéto nerobil a vozenie aj na diaľnici bolo príjemné a tiché.
Zhodnotenie
S kľudným svedomím môžem povedať, že aj keď prešiel facelift len malými vizuálnymi zmenami, v praxi sú vylepšenia zásadné a citeľné. Auto na mňa urobilo pozitívny dojem. Dizajn je vynikajúci, technické vlastnosti sú priemerné, spotreba a výkon patria k lepším plug-in hybridom v danej triede. Ak teda hľadáš luxusný a priestranný automobil s bohatou výbavou za cenu od 50 000 €, plug-in hybridný Peugeot 508 SW v edícii GT-line by mohol byť správnou voľbou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
Elektromobil nabijeme za 4 minúty. Európska firma hlási obrovský pokrok v rozbehnutom projekte
Spoluzakladateľ Tesly má plán, ako poraziť Čínu. Odpad z batérií mení na „strategickú zbraň“
Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Slovenky zomierajú na zákerný typ rakoviny najviac v EÚ. Na významné ošetrenie ťa po novom lekár nepošle
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
Slovenská nemocnica špičkou európskej medicíny: Nová technológia priniesla revolúciu v liečbe zákerných ochorení
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Gates o budúcnosti práce: AI vyrieši krízu, ktorú roky nikto nevedel zvládnuť
Zákaz sa nekoná. EÚ sa bojí prázdnych zásobníkov a ostáva pri ruskom plyne
Svetové laboratóriá čelia výzve. Musia ochrániť kľúčové genetické dáta pred kyberútokmi
OpenAI predstavilo nový model, ktorý láka na polovičné ceny. Ľudom testuje trpezlivosť
Ukrajina tlačí na Spojené štáty. Zelenskyj chce tieto zbrane zbrane, nie „prázdne slová“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Slovenky zomierajú na zákerný typ rakoviny najviac v EÚ. Na významné ošetrenie ťa po novom lekár nepošle
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
Slovenská nemocnica špičkou európskej medicíny: Nová technológia priniesla revolúciu v liečbe zákerných ochorení
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené