Nevonia ti čistý elektromobil? Tento plug-in hybrid je pre Slovákov takmer dokonalý (recenzia)
V súčasnosti zrejme neexistuje automobilka, ktorá by vo svojej ponuke nemala nejaký hybridný pohon. Plug-in hybrid už dlhšiu dobu figuruje aj vo vlajkovom Peugeot 508 SW. Facelift priniesol len drobné dizajnové zmeny, no predfaceliftová verzia trpela miernymi nedostatkami a tak ma zaujímalo, či ich automobilka dokázala odstrániť.
V recenzii sa dozvieš:
- Čo ukrýva plug-in hybridný Peugeot 508 SW pod kapotou
- Aké dosahuje spotreby v rôznych podmienkach
- Čo sa mu podarilo zlepšiť a aké nedostatky odstránil facelift
- Ako pôsobí po dizajnovej stránke
- Koľko stojí vlajkový francúzsky kombík
Na úvod sa už tradične venujem technickým špecifikáciám. Plug-in hybridný Peugeot 508 má pod kapotou benzínový motor 1,6 s výkonom 133 kW (180 koní) a elektromotor s výkonom 80 kW (110 koní). Systémový výkon sústavy je 165 kW (225 koní) a krútiaci moment dosahuje 360 Nm.

Tieto parametre naznačujú, že luxusný francúzsky kombík ponúkne dobrú jazdnú dynamiku, aj napriek vyššej hmotnosti 1890 kg, čo je pri tak veľkom aute s plug-in hybridom a batériou bežné. O radenie sa stará 8-stupňová elektrifikovaná automatická prevodovka.

Pri nízkych rýchlostiach volant nekladie žiadny odpor, šoférovanie mi pripomínalo hranie závodnej hry na lacnom volante. Nekritizujem to, len mi to na začiatku prišlo čudné, ale časom som si zvykol. Pri vyšších rýchlostiach sa riadenie správalo normálne, teda bolo cítiť mierny odpor od kolies.
Pri manévrovaní v meste alebo na parkovisku je ovládanie jednoduché, vodič môže riadiť doslova jedným prstom. Rovnako „mäkký“ bol aj plynový pedál, čo bolo pre mňa takisto novinkou oproti predfaceliftu.

Čo sa týka prevodovky a je spolupráce s benzínovým a elektrickým motorom, všetko fungovalo dokonale. Auto si v inteligentnom hybridnom režime samo volilo, kedy jazdiť na elektrinu a kedy zapojiť spaľovací motor. Na diaľnici z Bratislavy do Zlatých Moraviec, čo je asi 100 km úsek, som dosiahol benzínovú spotrebu s úplne vybitou batériou na úrovni 5,7 l/100 km, pričom tempomat som mal nastavený na 120 km/h. Pri 130-ke sa už spotreba vyšplhala na 7,2 l/100 km.

Čisto elektrická spotreba bola prekvapivo dobrá. Na okruhu, ktorého väčšinu som prešiel v meste, som dosiahol spotrebu 18,7 kWh/100 km. Batéria s kapacitou 11,8 kWh má podľa výrobcu zabezpečiť elektrický dojazd 44 km podľa metodiky WLTP. V praxi som sa tomuto údaju približoval, spaľovací motor sa zapol až tesne pred dosiahnutím 40 kilometrov, väčšinou najazdených v meste, kde je elektrická spotreba najnižšia. Ak sa ti ale v meste vybije baterka, vedz, že budeš jazdiť so spotrebou cez 10 l/100 km.

Príplatková 7,4 kW palubná nabíjačka dokázala auto nabiť maximálnym výkonom 7 kW. Za 10 minút na nabíjacej stanici som do batérie pridal 1,2 kWh energie. Výrobcom udávaný čas nabíjania 1 hodina 45 minút by som určite dosiahol. Nabíjanie Peugeotu 508 SW má zmysel aj počas nákupov, za hodinu môžeš získať dojazd niekoľko desiatok kilometrov.

Pri domácom nabíjaní z 230 V siete sa auto dobije za 7 hodín. Infografika v Peugeote prezentuje údaje o spotrebách veľmi detailne.
Drobné zmeny z neho urobili lepšie auto. Toto je Peugeot 508 SW po facelifte
Z jazdných vlastností by som ešte vypichol podvozok a stabilitu auta. V športovom režime sa auto nerozkýve pri prudšom zatočení a v komfortnom režime dobre filtruje nerovnosti. Dvojicu režimov dopĺňa ešte čisto elektrický a hybridný režim.

Interiér Peugeotov je pre mňa kapitola sama o sebe. Francúzi dizajn jednoducho ovládajú a minimálne zvnútra auto pôsobí dojmom, akoby stálo raz toľko, koľko reálne stojí. Drevené dekorácie a mäkčené plasty veľmi dobre ladia a navodzujú pocit luxusu. Exteriérový dizajn sa mi páči, najmä v testovanej verzii GT-line, ktorá prináša bezrámové okná. Vertikálne orientované denné svietenie integruje smerovky a nechýbajú ani predné a zadné Full LED svetlomety, ku ktorým nemám najmenšie výhrady.

Pred vodičom je 12,3″ virtuálny kokpit s rôznymi možnosťami zobrazenia. Je bohatý na možnosti, ale niekedy príliš prečačkaný, čo môže byť mätúce. Pohľad na virtuálny kokpit ponad volant mi vyhovuje viac ako klasický pohľad cez volant. Problém s tým môžu mať azda iba ľudia nižšieho vzrastu.

Nad stredovým tunelom sa nachádza 10″ multifunkčný displej. Prístup do menu sa vykonáva prostredníctvom hardvérových tlačidiel. Svižnosť systému nie je oslnivá, skôr priemerná. Nastavovanie klimatizácie cez dotykovú obrazovku je menej pohodlné, preferoval by som hardvérové tlačidlá. Vo facelifte mi však chýba azda najlepšia vychytávka posledných rokov, displej i-Toggles.

Pochváliť musím príplatkové masážne sedadlá, ktoré sú plne elektricky nastaviteľné a ponúkajú bohatú variáciu masáží. Pre milovníkov audia je dostupný audiosystém značky Focal, ktorý patrí medzi tie lepšie prémiové audio sústavy.

Technologicky sa Peugeot 508 SW blysol skvele fungujúcim asistentom jazdy na diaľnici. Adaptívny tempomat a funkcia navádzania na stred jazdného pruhu fungovali spoľahlivo. V testovanom modeli bol aj systém nočného videnia, ktorý zvýrazňuje objekty na krajnici na virtuálnych budíkoch.

Systém nočného videnia sa dá nastaviť tak, aby nepretržite premietal obraz z nočnej kamery. Primárnym cieľom systému je upozorniť vodiča na objekt v blízkosti auta, napríklad ak ho oslepuje protiidúce vozidlo alebo sa objekt nachádza za horizontom či zákrutou.

Predfacelift zásadne trpel na aerodynamiku. Pri rýchlosti nad 110 km/h do auta prenikal nepríjemný piskľavý zvuk spôsobený obtekaním vzduchu okolo karosérie. Tento zvuk bol spôsobený narážaním vzduchu na ostrú hranu karosérie. Dobrou správou je, že vynovený model už nič takéto nerobil a vozenie aj na diaľnici bolo príjemné a tiché.
Zhodnotenie
S kľudným svedomím môžem povedať, že aj keď prešiel facelift len malými vizuálnymi zmenami, v praxi sú vylepšenia zásadné a citeľné. Auto na mňa urobilo pozitívny dojem. Dizajn je vynikajúci, technické vlastnosti sú priemerné, spotreba a výkon patria k lepším plug-in hybridom v danej triede. Ak teda hľadáš luxusný a priestranný automobil s bohatou výbavou za cenu od 50 000 €, plug-in hybridný Peugeot 508 SW v edícii GT-line by mohol byť správnou voľbou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia

Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

GymBeam získal 110 miliónov eur, presúva sídlo preč zo Slovenska. Vybral si krajinu s „predvídateľnejším podnikateľským prostredím“

V Rusku stíchli stovky Porsche: Luxusy sa zmenili na „mŕtvy kov“, pripúšťajú úmyselný zásah

„Je im to jedno.“ Ukrajinský veliteľ opísal taktiku, ktorá stojí za úspechom ruskej elitnej jednotky Rubicon

Slováci si za balíky zo Sheinu či Temu priplatia. EÚ zavádza novú povinnú daň na malé zásielky

Až 76 % ľudí má mozog ochudobnený o zásadnú látku. Vedci hovoria o globálnom deficite s vážnymi dôsledkami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
Slovensko spustilo prvú kvantovú komunikačnú linku. Buduje sa národná sieť, ktorá znemožní odpočúvanie
Ochrana zákazu vraj posilní ekonomiku EÚ. Európska krajina stojí pevne za zákazom spaľovákov
Slovensko zaostáva za V4 aj Európou: Zelená energetika stojí
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

GymBeam získal 110 miliónov eur, presúva sídlo preč zo Slovenska. Vybral si krajinu s „predvídateľnejším podnikateľským prostredím“

V Rusku stíchli stovky Porsche: Luxusy sa zmenili na „mŕtvy kov“, pripúšťajú úmyselný zásah

„Je im to jedno.“ Ukrajinský veliteľ opísal taktiku, ktorá stojí za úspechom ruskej elitnej jednotky Rubicon

Slováci si za balíky zo Sheinu či Temu priplatia. EÚ zavádza novú povinnú daň na malé zásielky




