Pri príležitosti 11. výročia značky Xiaomi sa do živého vysielania dostal aj zakladateľ spoločnosti, Lei Jun, ktorý fanúšikom konečne priniesol nové, detailnejšie správy týkajúce sa vývoja prvého elektromobilu značky. Ako informuje portál GizmoChina, čínsky gigant zvažuje výrobu sedanu alebo SUV.

Správy o tom, že Xiaomi pracuje, respektíve zvažuje práce na vlastnom inteligentnom elektromobile, sa objavili ešte vo februári. Na prvotné informácie reagovalo aj množstvo odborníkov a zainteresovaných ľudí, ktorí sa zhodli, že čínsky technologický gigant nemá žiaden dôvod vstupovať do automobilového priemyslu.

NEPREHLIADNI
Dočkáme sa elektromobilu Apple a rokoval Tim Cook s Muskom o kúpe Tesly?

Postupom času sa však názory začali meniť a otáčať v prospech Xiaomi, automobilový priemysel totiž spoločnosti zabezpečí ďalší, stabilnejší a väčší zdroj príjmu. Xiaomi plánuje v nasledujúcom desaťročí investovať približne 10 miliárd USD (8,49 miliardy eur) do výroby elektromobilov. Po Apple je tak ďalšou technologickou firmou, ktorá sa rozhodla vstúpiť na rýchlo sa rozvíjajúci trh s elektromobilmi.

Twitter/@Gadget_Tendency

Sedan alebo SUV s veľmi lákavou cenovkou

Lei Jun v priamom prenose prezradil, že prvý elektromobil s logom Xiaomi bude sedan alebo SUV, ktoré sa má predávať v cenovej relácii od zhruba 13 000 € do 38 000 €, píše GizChina. Pri tom druhom bode sa viac prikláňame k vyššej cenovke, 13 000 € za prvý elektromobil je naozaj veľmi ambiciózny cieľ, no ak by sa ho Xiaomi podarilo splniť, išlo by rozhodne o jeden z najlákavejších modelov na trhu.

Diskutovalo sa tiež o novom logu, ktoré sa pre lajka môže javiť úplne rovnako, ako logo staré. Po novom však má logo oblé tvary oranžového podfarbenia písmen „Mi“, no je dosť možné, že na elektromobile sa bude nachádzať iné logo, navrhnuté špeciálne pre automobilový segment spoločnosti.

NEPREHLIADNI
Dočkáme sa elektromobilu Apple a rokoval Tim Cook s Muskom o kúpe Tesly?

Nakoľko si fanúšikovia žiadajú, aby Xiaomi uviedlo svoj elektromobil pod vlastnou značkou a nie v spolupráci s automobilkou, ktorá ho pre neho vyrobí, dizajn loga bude kľúčový. Fanúšikovia si v sekcii otázok a odpovedí ešte pred začatím samotného streamu žiadali, aby čínsky gigant predstavil napríklad aj športové auto, či dokonca dokonca rekreačný elektromobil v podobe karavanu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú