Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Technické problémy sa nevyhýbajú ani tým najluxusnejším automobilkám sveta. Portál InsideEVs nedávno informoval, že Mercedes zvoláva do servisu zhruba 8 000 elektromobilov EQS a EQE po celom svete. Problém však majú len modely, ktoré sú vybavené ťažným zariadením.

V prípade tejto zvolávačky našťastie nejde o žiadnu veľkú závadu a v bežnej prevádzke sa majitelia postihnutých elektromobilov EQS a EQE nemusia ničoho obávať. Ako píše aj portál Electrive, luxusné elektromobily vybavené ťažným zariadením môžu mať chybne vyvŕtané závity a skrutky uchytávajúce ťažné zariadenie nemusia byť dostatočne hlboko.

Pri vlečení vozíka alebo ťažkého karavanu sa tak môže stať, že skrutka časom povolí. Mercedes však doteraz neeviduje žiadne nehody či iné škody v spojitosti s týmto problémom.

Michal Varga/FonTech

Zvolávačka sa má podľa dostupných informácií týkať presne 1 746 elektromobilov na nemeckom trhu. Zvyšných asi 6 000 elektromobilov sa nachádza v iných krajinách a je dosť možné, že niekoľko „chybných“ vozidiel jazdí aj na Slovensku. Ako dodal portál Auto Motor und Sport, oprava tejto chyby by mala zabrať 7 hodín.

Nejde o prvý problém luxusných elektromobilov

Luxusné elektromobily od Mercedesu mali problémy už v minulosti. Predsa len, ide o novú platformu, na ktorej ešte zrejme treba vychytať drobné muchy. Zvolávačku už má za sebou napríklad 341 modelov EQE po celom svete, ktoré mali problémy s riadením.

FonTech

Ešte luxusnejší Mercedes EQS bol tiež zvolaný do servisu s pomerne závažným problémom, pri ktorom hrozilo riziko požiaru z dôvodu, že autá mali nesprávne namontované uzemňovacie spoje. Tento problém sa však týkal iba áut na americkom trhu.

Zvolávačkám elektromobilov sa nevyhla žiadna automobilka

Z tejto zvolávacej akcie si však netreba robiť ťažkú hlavu, nakoľko nejde o veľmi závažný problém. Elektromobilita je nová aj pre výrobcov áut a tí musia častokrát riešiť omnoho závažnejšie problémy.

Do pozornosti môžeme dať napríklad zvolávačku BMW. Bavori totiž pri svojich elektrických modeloch využívajú batérie od dvoch rôznych dodávateľov. Zatiaľ čo akumulátory spoločnosti CATL majú byť bezproblémové, články Samsung SDI disponujú výrobnou chybou, ktorá vie zapríčiniť požiar.

BMW/Youtube/ Meternieuws/Screenshot

Na tento problém prišla organizácia NHTSA po tom, čo vyšetrovala vzplanutie batérie jedného z BMW. Organizácia dokonca vydala odporúčanie pre majiteľov týchto konkrétnych modelov, aby na nich až do odstránenia chyby nejazdili, nenabíjali ich a neparkovali v blízkosti budov.

Problémom sa nevyhla ani Tesla. Tá koncom minulého roka zvolávala do servisu státisíce svojich elektromobilov po celom svete. Tesla musela riešiť problémy s kamerami, otváraním prednej kapoty a ich elektromobily sa nevyhli ani problémom s uvoľnenými skrutkami.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú