Medzi batériovými elektromobilmi je už dávnejšie štandardné, že ich výrobcovia vo všeobecnosti poskytujú záruku na samotnú batériu 8 rokov, prípadne 160 000 km podľa toho čo nastane skôr. Ako uviedol magazín just-auto.com, známy čínsky výrobca NIO navrhuje zmenu, ktorá bude znamenať, že záruka na batériu sa predĺži.
Aj napriek mnohým mýtom z oblasti elektromobility, medzi ktoré sa radí životnosť batérie elektromobilov, s príchodom nových technológii tento aspekt nepredstavuje zásadnejší problém. NIO plánuje zvýšiť záručnú lehotu na batériu elektromobilu na 15 rokov.
Technológie súčasných elektromobilov
Podľa posledných štúdií sú lithiové batérie v súčasných elektromobiloch na tak vysokej technologickej úrovni, že vo všeobecnosti bude ich životnosť dlhšia ako samotného elektromobilu. Ako nám však ukazuje realita, nie vždy to platí a niektorí výrobcovia elektromobilov bojujú s relatívne rýchlym poklesom kapacity batérie.
Zásadné rozdiely sú aj medzi jednotlivými technológiami lithiových batérií, kedy batéria chemického zloženia LFP je z hľadiska životnosti na tom podstatne lepšie ako batéria s NMC technológiou. Pri pohľade na špecifiká, ktoré so sebou prinášajú vozidlá taxislužby, prípadne pri vysokom kilometrovom nájazde elektromobilov je potrebné rátať s finančne náročnou opravou po ukončení záruky.
Aj to je jeden z dôvodov, prečo Wiliam Li, zakladateľ čínskej automobilky Nio je toho názoru, že súčasné záruky na batérie v elektromobiloch nezodpovedajú tomu, kde by mali byť. V samotnej Číne je napr. štandardom záruka len 120 000 km a 8 rokov, čo pri aktuálnom množstve viac ako 19 miliónov registrovaných elektromobilov bude predstavovať potencionálne riziko z hľadiska budúcich nákladov.
Budúce problémy v Číne
Keďže Čína patrí medzi elektromobilovú veľmoc a jazdí tam zhruba 60 % všetkých elektromobilov na svete je predpoklad, že bude o pár rokov čeliť problémom súvisiacich s opravou batérií. Podľa čelných predstaviteľov automobilky NIO by sa v budúcnosti mali automobilky zamerať na predĺženie záruky na batériu minimálne na 15 rokov pri zachovaní 85 % pôvodnej kapacity.
Ako uvádza NIO je to technicky možné a potvrdzuje to aj projekt, ktorý nedávno NIO zahájilo spolu s čínskym výrobcom batérií CATL, ktorého hlavným cieľom je vývoj batérií s dlhšou životnosťou. Ak by sa štandardom stala záručná doba 15 rokov pri 85 % poklese kapacity batérie v mnohých krajinách by to znamenalo, že batéria elektromobilu bude mať naozaj dlhšiu životnosť ako celý elektromobil.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Parkinson zrejme nezačína v mozgu. Vedci objavili prekvapivý orgán, kde sa choroba môže spustiť
Skupina Slovákov má nárok na týždeň voľna navyše. Mnohí o tom netušia, tieto podmienky musíš splniť
Elon Musk „vypol“ Starlink počas veľkej ukrajinskej ofenzívy proti Rusku, odhalila investigatíva
Slovensko pod náporom búrok: Supercely, vietor 85 km/h a krúpy. Výstrahy 2. stupňa platia pre tieto okresy
Zabudni na diétu a hladovanie. Jednoduchý trik od expertov pomáha predchádzať priberaniu a výkyvom energie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
Zelenskyj oznámil prekvapivý plán. Ukrajina chce produkovať tieto zariadenia ako na bežiacom páse
Slováci stále platia zbytočné poplatky. Tento trik od banky ti ušetrí peniaze na dovolenke
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP