Medzi batériovými elektromobilmi je už dávnejšie štandardné, že ich výrobcovia vo všeobecnosti poskytujú záruku na samotnú batériu 8 rokov, prípadne 160 000 km podľa toho čo nastane skôr. Ako uviedol magazín just-auto.com, známy čínsky výrobca NIO navrhuje zmenu, ktorá bude znamenať, že záruka na batériu sa predĺži.
Aj napriek mnohým mýtom z oblasti elektromobility, medzi ktoré sa radí životnosť batérie elektromobilov, s príchodom nových technológii tento aspekt nepredstavuje zásadnejší problém. NIO plánuje zvýšiť záručnú lehotu na batériu elektromobilu na 15 rokov.
Technológie súčasných elektromobilov
Podľa posledných štúdií sú lithiové batérie v súčasných elektromobiloch na tak vysokej technologickej úrovni, že vo všeobecnosti bude ich životnosť dlhšia ako samotného elektromobilu. Ako nám však ukazuje realita, nie vždy to platí a niektorí výrobcovia elektromobilov bojujú s relatívne rýchlym poklesom kapacity batérie.
Zásadné rozdiely sú aj medzi jednotlivými technológiami lithiových batérií, kedy batéria chemického zloženia LFP je z hľadiska životnosti na tom podstatne lepšie ako batéria s NMC technológiou. Pri pohľade na špecifiká, ktoré so sebou prinášajú vozidlá taxislužby, prípadne pri vysokom kilometrovom nájazde elektromobilov je potrebné rátať s finančne náročnou opravou po ukončení záruky.
Aj to je jeden z dôvodov, prečo Wiliam Li, zakladateľ čínskej automobilky Nio je toho názoru, že súčasné záruky na batérie v elektromobiloch nezodpovedajú tomu, kde by mali byť. V samotnej Číne je napr. štandardom záruka len 120 000 km a 8 rokov, čo pri aktuálnom množstve viac ako 19 miliónov registrovaných elektromobilov bude predstavovať potencionálne riziko z hľadiska budúcich nákladov.
Budúce problémy v Číne
Keďže Čína patrí medzi elektromobilovú veľmoc a jazdí tam zhruba 60 % všetkých elektromobilov na svete je predpoklad, že bude o pár rokov čeliť problémom súvisiacich s opravou batérií. Podľa čelných predstaviteľov automobilky NIO by sa v budúcnosti mali automobilky zamerať na predĺženie záruky na batériu minimálne na 15 rokov pri zachovaní 85 % pôvodnej kapacity.
Ako uvádza NIO je to technicky možné a potvrdzuje to aj projekt, ktorý nedávno NIO zahájilo spolu s čínskym výrobcom batérií CATL, ktorého hlavným cieľom je vývoj batérií s dlhšou životnosťou. Ak by sa štandardom stala záručná doba 15 rokov pri 85 % poklese kapacity batérie v mnohých krajinách by to znamenalo, že batéria elektromobilu bude mať naozaj dlhšiu životnosť ako celý elektromobil.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vláda plánuje zrušiť ďalšie štyri sviatky: Tvrdí Progresívne Slovensko
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Veľká investícia na východe krajiny. Fíni postavia závod za 6,5 milióna eur
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP