Aj keď sa všeobecne hovorí o tom, že trh s inteligentnými hodinkami stagnuje či dokonca upadá, existujú výrobcovia, ktorí sa na ich predaje nemôžu sťažovať. A nemusia byť pritom najlacnejší.

Keď boli predstavené prvé smart hodinky, spôsobili doslova ošiaľ. Začiatky vyzerali veľmi sľubne, no eufória rýchlo opadla. Nebolo to jednoducho to, čo používatelia od nich očakávali. Predaje postupne klesali a odvtedy sa ich vývoj výrazne neposunul. No stále sú tú výrobcovia, ktorým sa v tomto odvetví darí a na slabé predaje sa nemôžu sťažovať. Jedným z nich je aj kalifornská spoločnosť Apple, ktorá v poslednom štvrťroku predala až 3,5 milióna kusov hodiniek.

Veľké polepšenie oproti rovnakému obdobiu spred roka

Ak sa pozrieme na rovnaké obdobie v minulom roku zistíme, že Apple si v tomto smere výrazne polepšilo. Celkovo narástol predaj až o 30 %. Môže za to hlavne predstavenie novej generácie Apple Watch Series 3, ktorá okrem menších vylepšení priniesla hlavne podporu LTE. Celkovo patrí táto série medzi najpopulárnejšie. Obľúbená je predovšetkým v Číne, kde sa predalo až 60 % z celkového objemu predaných zariadení. Ťaží pritom z partnerstiev, ktoré spoločnosť uzavrela s operátormi v Ázii.

Nenechaj si ujsť!
Apple pripravuje pre nové Apple Watch zásadnú zmenu v ovládaní

No napriek tomu, že predaje Apple sa zvýšili, trhový podiel spoločnosti sa znížil. Z doterajších 43 % klesol na 34 %, za čo môžu hlavne výrobcovia ako Fitbit a Garmin, ktorých podiel sa v druhom štvrťroku zvýšil. Nakoniec to s tými hodinkami nevyzerá až tak zle. Hlavne známi výrobcovia ako Samsung, Apple, Garmin či Fitbit sú na tom s predajom veľmi dobre čo značí, že ich zariadenia sú kvalitné a aj napriek vyššej cene sú ľudia ochotní ich kupovať. Svoj podiel na tom má aj fakt, že viaceré z nich sú ponúkané aj priamo mobilnými operátormi. Vlastníš aj ty niektoré z nich? Ako si s nimi spokojný?

Pošli nám TIP na článok



Wearables