Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Spoločnosť Virgin Galactic opäť spustila predaj lístkov na lety vo svojich vesmírnych lietadlách SpaceShipTwo.

Celkovo za takúto letenku zaplatí zákazník takmer pol milióna, hoci na let si ešte nejakú dobu počká. Už teraz je totiž predaných takmer 1 000 lístkov, informuje CNBC.

Z najhoršieho je vonku

Akcie spoločnosti okamžite po oznámení spustenia predaja vystrelili nahor o 32 %, ešte stále sú však veľmi ďaleko od svojich vrcholov, počas ktorých dosahovali až 5-násobok aktuálnej hodnoty.

Napriek tomu je Virgin Galactic, zdá sa, z najhoršieho vonku a môže začať naplno prevádzkovať svoje vesmírne lietadlo.

Za jediný lístok zákazník zaplatí 450 000 amerických dolárov, teda približne 395 000 €. Pri rezervácii je potrebné zanechať depozit vo výške 150 000 $ (131 000 €) a zvyšok doplatiť neskôr – pôvodné lístky navyše stáli „len“ do 250 000 $, cena tak narástla takmer dvojnásobne, píše The Verge.

Virgin Galactic

Lietadlá SpaceShipTwo unesú naraz len šiestich pasažierov, šťastlivci sa tak k svojej miestenke budú dostavať len pomaly. Vyše 100 letov spoločnosti je tak prakticky zaručených, ak nedôjde k žiadnej vážnej havárii.

Chystajú oveľa viac

Aj sám šéf formy Richard Branson si už splnil sen prekročenia hranice vesmíru vo svojom lietadla. Aj keď teda nie tej medzinárodne uznávanej, keďže Virgin Galactic vyletel “len” do  86 km.

Od roku 2019 Brandon postupne predal svoje podiely vo firme v celkovej hodnote cez 1,25 miliardy $. Virgin Galactic však plánuje aj ďalšie veľké veci.

Vízia sa nevyrovná firmám ako Blue Origin, ktorá chce obrovské vesmírne hotely, alebo SpaceX chystajúci sa kolonizovať Mars pomocou najväčšej rakety, akú kedy ľudstvo skonštruovalo. Napriek tomu sa ale Virgin Galactic nevzdáva a na novom trhu má vysoké sebavedomie.

Do prvého komerčného letu chce mať rezervovaných aspoň 1 000 leteniek a dôjsť má k nemu najskôr v poslednom štvrťroku 2022, vysvetľuje SPACE.

Firma zároveň prešla pomerne veľkými zmenami svojej značky a z jej ikonického loga zmizlo oko Stephena Hawkinga, ako je možné vidieť na jej webovej stránke. Zvolila odtiene fialovej a obrys svojho vesmírneho lietadla.

Kam ďalej?

Na rozdiel od prakticky všetkých ostatných kozmických firiem tiež na webovej stránke neinformuje o svojich strojoch ani o ich budúcnosti. Nie je tak ani jasné, či má plány na expanziu a rozšírenie kapacít.

Je ale takmer zaručené, že bez intenzívneho vývoja dlho neprežije. Z dlhodobého hľadiska je SpaceShipTwo a dokonca aj pripravované SpaceShip III slepá ulička. Ceny sú privysoké na to, aby si niekto let zopakoval a množstvo potenciálnych zákazníkov s dostatočným majetkom je obmedzené.

Virgin Galactic / Youtube Screenshot

Konkurencia navyše ponúka viac. Blue Origin napríklad lieta až nad skutočnú hranicu vesmíru, teda výšku 100 kilometrov. Ceny Jeffa Bezosa však nie sú oficiálne známe a je pravdepodobné, že sú oveľa vyššie.

So zásobou takmer tisícky rezervácií sa teda Virgin Galactic nemusí nejakú dobu báť – no nesmie zaspať na vavrínoch, v kozmickom priemysle sa to veľmi ťažko doháňa.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú