Poprvýkrát v histórii posiela Audi na Dakar elektromobil. Prekvapivo obsahuje aj extrémne úsporný spaľovací motor
Poslať elektromobil na najťažší a najextrémnejší rally pretek sveta znie ako úplná šialenosť, no nemecká automobilka túto výzvy prijala a rozhodla sa to skúsiť. Aby Audi RS Q e-tron zvládol prejsť etapy dlhé aj 800 km, musí byť okrem batérie a elektromotorov vybavený aj extrémne úsporným benzínovým generátorom, ktorý batériu dobíja. Extrémne SUV už má za sebou prvé zaťažkávacie testy v španielskych horúčavách, o téme informoval Electrek.
Aj napriek tomu, že je Audi RS Q e-tron vybavený spaľovacím motorom, môžeme o ňom povedať, že sa jedná o čistokrvný a plnohodnotný elektromobil. Pohonné ústrojenstvo podedil od monopostu Formule E a je vybavený dvojicou elektromotorov – jeden poháňa prednú, druhý zadnú nápravu.

Ako uvádza portál Motor1, kombinovaný výkon oboch elektromotorov činí 500 kW, respektíve 670 koní. O ich napájanie sa stará batéria s kapacitou 50 kWh a hmotnosťou 370 kg. Takto veľká batéria je v segmente elektromobilov strednej triedy pomerne štandardná, no pre viac ako 2-tonový rally špeciál s ohromným výkonom je extrémne slabá.
Ak si navyše uvedomíme, že etapy na najnáročnejšej rally sveta majú dĺžku aj 800 km, RS Q e-tron by to s touto batériou nedal ani v tom najlepšom sne. Inžinieri si preto „požičali“ TSI motor, ktorý sa používa v okruhovej závodnej sérii DTM.

Tento úsporný dvojlitrový štvorvalec funguje v rozsahu od 4500 do 6000 otáčok, vďaka čomu má extrémne nízku spotrebu paliva iba 200 gramov na kilowatthodinu. Ak k tomu pripočítame 295-litrovú palivovú nádrž, dojazd Audi RS Q e-tron sa razom predĺži aj na stovky kilometrov.
Prvá „ostrá“ skúška v španielskych horúčavách
Audi RS Q e-tron sa zúčastní prestížnych pretekov Rally Dakar, ktoré štartujú už v januári 2022. Počas dvoch závodných týždňov vozidlá a jazdci absolvujú viac ako 8000 km v nehostinných podmienkach saharskej púšte.

Šesť mesiacov do začiatku pretekov Audi podrobilo svoj závodný špeciál prvým náročnejším testom. Tie prebiehali v horúcom Španielsku, čím sa automobilka snažila čo najviac priblížiť podmienkam, ktoré zažije ich elektromobil na Dakare. Teplota dosahovala až 34 stupňov Celzia, testy trvali 8 dní a zúčastnili sa ich tri jazdecké tímy, informuje automobilka v tlačovej správe.
Medzi testovacími jazdcami bol aj 14-násobný víťaz Rally Dakar, Stéphane Peterhansel spolu s jeho navigátorom Edouardom Boulangem. Podľa slov samotných jazdcov sa auto správa extrémne dobre pri zatáčaní, najmä na štrkovom povrchu.
Na tomto náročnom teréne a v ešte náročnejších podmienkach dosiahol elektromobil maximálnu rýchlosť 180 km/h. Po testoch v Španielsku je potrebné vychytať všetky muchy a auto dôkladne pripraviť na prvý „ostrý“ septembrový test na piesočných dunách, ktorý bude ešte viac pripomínať závodné prostredie Rally Dakar.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla dostala silného konkurenta s TOP cenou. Mazda spojila luxus s dojazdom a vznikla dokonalosť (RECENZIA)

Honda oživila legendu po 25 rokoch: Jeden z najikonickejších modelov sa vracia ako nadupaný hybrid

Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony

Slováci môžu ušetriť desaťtisíce eur. Tu sú najlepšie jazdené elektroautá, ktoré kúpiš za zlomok ceny

Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa zverejnila zoznam dlžníkov: Najhoršie je na tom nemocnica s dlhom viac ako 135 miliónov eur
PREMIUMOdborník na investovanie: Kto rýchlo pochopí princíp zloženého úročenia, má obrovský náskok (ROZHOVOR)

Úrad inšpekčnej služby obvinil bývalého vyšetrovateľa NAKA. V minulosti vyšetroval kauzu Kaifáš

Európa má nové epicentrum dlhovekosti. Vedci tvrdia, že ide o šiestu modrú zónu

Zomrel „najkrajší chlapec na svete“. Sláva z ikonického filmu Björnovi Andrésenovi zničila život
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Tesla dostala silného konkurenta s TOP cenou. Mazda spojila luxus s dojazdom a vznikla dokonalosť (RECENZIA)
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Honda oživila legendu po 25 rokoch: Jeden z najikonickejších modelov sa vracia ako nadupaný hybrid
-
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Honda oživila legendu po 25 rokoch: Jeden z najikonickejších modelov sa vracia ako nadupaný hybrid
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
Slovensko chystá prelom v jadrovej energii. Veľmoc má s nami tieto veľké plány
Experti bijú na poplach: Umelá inteligencia má novú temnú stránku, o ktorej sa nehovorí
Elektroniku už Slováci nekupujú cez e-shop najčastejšie. Vystriedal ju produkt, ktorý vodiči prestávajú uznávať
Slovensko patrí medzi najohrozenejšie štáty. EÚ zavedie od roku 2026 nové clo, má pomôcť klíme
Umelá inteligencia terorizuje novú skupinu ľudí. Slovenský expert ukázal šialené čísla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa zverejnila zoznam dlžníkov: Najhoršie je na tom nemocnica s dlhom viac ako 135 miliónov eur
PREMIUMOdborník na investovanie: Kto rýchlo pochopí princíp zloženého úročenia, má obrovský náskok (ROZHOVOR)

Úrad inšpekčnej služby obvinil bývalého vyšetrovateľa NAKA. V minulosti vyšetroval kauzu Kaifáš

Európa má nové epicentrum dlhovekosti. Vedci tvrdia, že ide o šiestu modrú zónu

