Poprvýkrát v histórii posiela Audi na Dakar elektromobil. Prekvapivo obsahuje aj extrémne úsporný spaľovací motor
Poslať elektromobil na najťažší a najextrémnejší rally pretek sveta znie ako úplná šialenosť, no nemecká automobilka túto výzvy prijala a rozhodla sa to skúsiť. Aby Audi RS Q e-tron zvládol prejsť etapy dlhé aj 800 km, musí byť okrem batérie a elektromotorov vybavený aj extrémne úsporným benzínovým generátorom, ktorý batériu dobíja. Extrémne SUV už má za sebou prvé zaťažkávacie testy v španielskych horúčavách, o téme informoval Electrek.
Aj napriek tomu, že je Audi RS Q e-tron vybavený spaľovacím motorom, môžeme o ňom povedať, že sa jedná o čistokrvný a plnohodnotný elektromobil. Pohonné ústrojenstvo podedil od monopostu Formule E a je vybavený dvojicou elektromotorov – jeden poháňa prednú, druhý zadnú nápravu.
Ako uvádza portál Motor1, kombinovaný výkon oboch elektromotorov činí 500 kW, respektíve 670 koní. O ich napájanie sa stará batéria s kapacitou 50 kWh a hmotnosťou 370 kg. Takto veľká batéria je v segmente elektromobilov strednej triedy pomerne štandardná, no pre viac ako 2-tonový rally špeciál s ohromným výkonom je extrémne slabá.
Ak si navyše uvedomíme, že etapy na najnáročnejšej rally sveta majú dĺžku aj 800 km, RS Q e-tron by to s touto batériou nedal ani v tom najlepšom sne. Inžinieri si preto „požičali“ TSI motor, ktorý sa používa v okruhovej závodnej sérii DTM.
Tento úsporný dvojlitrový štvorvalec funguje v rozsahu od 4500 do 6000 otáčok, vďaka čomu má extrémne nízku spotrebu paliva iba 200 gramov na kilowatthodinu. Ak k tomu pripočítame 295-litrovú palivovú nádrž, dojazd Audi RS Q e-tron sa razom predĺži aj na stovky kilometrov.
Prvá „ostrá“ skúška v španielskych horúčavách
Audi RS Q e-tron sa zúčastní prestížnych pretekov Rally Dakar, ktoré štartujú už v januári 2022. Počas dvoch závodných týždňov vozidlá a jazdci absolvujú viac ako 8000 km v nehostinných podmienkach saharskej púšte.
Šesť mesiacov do začiatku pretekov Audi podrobilo svoj závodný špeciál prvým náročnejším testom. Tie prebiehali v horúcom Španielsku, čím sa automobilka snažila čo najviac priblížiť podmienkam, ktoré zažije ich elektromobil na Dakare. Teplota dosahovala až 34 stupňov Celzia, testy trvali 8 dní a zúčastnili sa ich tri jazdecké tímy, informuje automobilka v tlačovej správe.
Medzi testovacími jazdcami bol aj 14-násobný víťaz Rally Dakar, Stéphane Peterhansel spolu s jeho navigátorom Edouardom Boulangem. Podľa slov samotných jazdcov sa auto správa extrémne dobre pri zatáčaní, najmä na štrkovom povrchu.
Na tomto náročnom teréne a v ešte náročnejších podmienkach dosiahol elektromobil maximálnu rýchlosť 180 km/h. Po testoch v Španielsku je potrebné vychytať všetky muchy a auto dôkladne pripraviť na prvý „ostrý“ septembrový test na piesočných dunách, ktorý bude ešte viac pripomínať závodné prostredie Rally Dakar.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
7 mesiacov čakajú na opravu auta. Nemecký gigant čelí obrovskej kritike, nedokáže vyriešiť vážnu chybu
Tesla odhalila závažnú chybu. Cybertruck postihol problém s batériou
Líder predstaví o pár dní luxusný hybrid. Má dostať výborný dojazd a špičkové inovácie
Váži 2,4 tony, má 700 koní a vyzerá ako Ferrari. Unikli zábery nového elektromobilu Xiaomi
Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nabiješ ho za 15 minút a má skvelú cenu. Výrobca smartfónov uviedol na trh auto s dojazdom 1 570 km
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Emisie zníži o 90 %: V krajine EÚ zavádzajú revolučné palivo, ktoré má zachrániť spaľováky
- Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
- Váži 2,4 tony, má 700 koní a vyzerá ako Ferrari. Unikli zábery nového elektromobilu Xiaomi
-
- Nabiješ ho za 15 minút a má skvelú cenu. Výrobca smartfónov uviedol na trh auto s dojazdom 1 570 km
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Emisie zníži o 90 %: V krajine EÚ zavádzajú revolučné palivo, ktoré má zachrániť spaľováky
- Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
- Váži 2,4 tony, má 700 koní a vyzerá ako Ferrari. Unikli zábery nového elektromobilu Xiaomi
-
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Slávna značka urýchľuje výrobu. Jej lacný elektromobil ide na dračku, zaznamenal raketový štart
- Do konca života nabíjaš auto zadarmo. Tesla vytasila zabudnutý stimul, chce rozpredať zásoby
- Črtá sa nový líder v elektromobilite. Nenápadná automobilka si chce podmaniť trh dravou stratégiou
- Nemá tam čo robiť. Najväčší konkurent Tesly si do továrne doniesol Cybertruck a nikto nevie dôvod (+video)
Daj si pozor na online nákupy. Lákavé ceny z Číny ťa môžu obrať o všetko
Pripraví ťa o spánok aj o život. Na raritnú chorobu neexistuje liek, vedci skúšajú „zázrak“
Prekoná všetky rekordy. Najrýchlejší objekt vytvorený človekom dostal dôležitú misiu pri Slnku
Toto by si určite nečakal. Legendárny tvorca Christopher Nolan vybral najlepší film roka 2024
Vedci prelomili hranice vedy. Kvantové dáta teleportovali cez bežný internet
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené