Poprvýkrát v histórii posiela Audi na Dakar elektromobil. Prekvapivo obsahuje aj extrémne úsporný spaľovací motor
Poslať elektromobil na najťažší a najextrémnejší rally pretek sveta znie ako úplná šialenosť, no nemecká automobilka túto výzvy prijala a rozhodla sa to skúsiť. Aby Audi RS Q e-tron zvládol prejsť etapy dlhé aj 800 km, musí byť okrem batérie a elektromotorov vybavený aj extrémne úsporným benzínovým generátorom, ktorý batériu dobíja. Extrémne SUV už má za sebou prvé zaťažkávacie testy v španielskych horúčavách, o téme informoval Electrek.
Aj napriek tomu, že je Audi RS Q e-tron vybavený spaľovacím motorom, môžeme o ňom povedať, že sa jedná o čistokrvný a plnohodnotný elektromobil. Pohonné ústrojenstvo podedil od monopostu Formule E a je vybavený dvojicou elektromotorov – jeden poháňa prednú, druhý zadnú nápravu.
Ako uvádza portál Motor1, kombinovaný výkon oboch elektromotorov činí 500 kW, respektíve 670 koní. O ich napájanie sa stará batéria s kapacitou 50 kWh a hmotnosťou 370 kg. Takto veľká batéria je v segmente elektromobilov strednej triedy pomerne štandardná, no pre viac ako 2-tonový rally špeciál s ohromným výkonom je extrémne slabá.
Ak si navyše uvedomíme, že etapy na najnáročnejšej rally sveta majú dĺžku aj 800 km, RS Q e-tron by to s touto batériou nedal ani v tom najlepšom sne. Inžinieri si preto „požičali“ TSI motor, ktorý sa používa v okruhovej závodnej sérii DTM.
Tento úsporný dvojlitrový štvorvalec funguje v rozsahu od 4500 do 6000 otáčok, vďaka čomu má extrémne nízku spotrebu paliva iba 200 gramov na kilowatthodinu. Ak k tomu pripočítame 295-litrovú palivovú nádrž, dojazd Audi RS Q e-tron sa razom predĺži aj na stovky kilometrov.
Prvá „ostrá“ skúška v španielskych horúčavách
Audi RS Q e-tron sa zúčastní prestížnych pretekov Rally Dakar, ktoré štartujú už v januári 2022. Počas dvoch závodných týždňov vozidlá a jazdci absolvujú viac ako 8000 km v nehostinných podmienkach saharskej púšte.
Šesť mesiacov do začiatku pretekov Audi podrobilo svoj závodný špeciál prvým náročnejším testom. Tie prebiehali v horúcom Španielsku, čím sa automobilka snažila čo najviac priblížiť podmienkam, ktoré zažije ich elektromobil na Dakare. Teplota dosahovala až 34 stupňov Celzia, testy trvali 8 dní a zúčastnili sa ich tri jazdecké tímy, informuje automobilka v tlačovej správe.
Medzi testovacími jazdcami bol aj 14-násobný víťaz Rally Dakar, Stéphane Peterhansel spolu s jeho navigátorom Edouardom Boulangem. Podľa slov samotných jazdcov sa auto správa extrémne dobre pri zatáčaní, najmä na štrkovom povrchu.
Na tomto náročnom teréne a v ešte náročnejších podmienkach dosiahol elektromobil maximálnu rýchlosť 180 km/h. Po testoch v Španielsku je potrebné vychytať všetky muchy a auto dôkladne pripraviť na prvý „ostrý“ septembrový test na piesočných dunách, ktorý bude ešte viac pripomínať závodné prostredie Rally Dakar.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Tajný dôchodkový bonus: Ako získať stovky eur navyše pri odchode do penzie (NÁVOD)
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
Slováci menia prácu extrémne rýchlo, často bez novej pracovnej ponuky. Je za tým niekoľko faktorov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP