Nové elektrické autá od Volkswagenu nechcú ani samotní Nemci, informuje Handelsblatt. Za problémom stojí hneď niekoľko faktorov, ktorých ovplyvnenie je zo strany Volkswagenu nemožné alebo nesmierne náročné. Situácia je pritom nebezpečná, keďže je firma ďaleko za svojim tohtoročným cieľom v predaji elektromobilov.
Tesla naďalej ovláda trh
Jedným z viacerých problémov je najmä silná konkurencia nielen v podobe čínskych značiek predávajúcich oveľa lacnejšie elektrické autá. Problémom pre VW je aj americká Tesla, ktorá len v Nemecku predala od začiatku roka už vyše 100 000 Modelov Y – nesmierne úspešné sú pritom aj Modely 3 a v menších množstvách predáva aj Model S a Model X.
Ako ale dodáva iDnes.cz, Volkswagen vyrobil za rovnaký čas približne 97 000 elektrických vozidiel rôznych modelov a dokázal predať len 73 000 z nich. Najväčším problémom je zatiaľ očakávaná a chválená dodávka ID.Buzz, ktorej VW vyrobil 9 000 kusov a nepredal ani 6 000 z nich. Aj keď sa pokles dopytu po elektromobiloch netýka len VW, jeho predaje sú momentálne najproblematickejšie.
Elektromobily však na tom nie sú ani zďaleka tak zle, ako napríklad hybridy. Ako totiž spomína InsideEVs, za apríl stúpli v Nemecku predaje elektromobilov medziročne o 34 %, kým predaje hybridov klesli o nepríjemných 46 %, opäť medziročne. V máji predstavovali čisto elektrické batériové autá vyše 17 % nemeckého automobilového trhu, vysvetľuje CleanTechnica.
Zachráni ho ľudový elektromobil?
Volkswagen vyvíja a pripravuje elektrický model, na ktorý čaká väčšina Európy vrátane Slovenska, kde si jeho predchodcu so spaľovacím motorom obľúbili masy ľudí. Ide o malé modely ID.2 a ID.1, ktoré majú nahradiť spaľovacie modely ako je Polo či UP. Náhrada nakoniec príde aj pre nesmierne populárny Golf. Práve tieto modely môžu situáciu týkajúcu sa slabých predajov VW zachrániť.
VW čakajú veľké zmeny
Volkswagen čakajú veľké zmeny, ktoré plánuje aktuálny šéf Oliver Blume. Veľké koncerny totiž ťažia z možnosti spoločného vývoja, avšak napriek tomu dochádzalo k duplicitnému vývoju niektorých komponentov. Blume chce predovšetkým zjednotiť vývoj automobiliek VW a Audi, nakoľko tie sú „ťahúňmi“ celého koncernu.
Zjednotenie vývoja, ale aj výroby má iba jeden jediný cieľ, a to zvýšiť prevádzkovú maržu, ktorá bola v 1. kvartáli 2023 na úrovni iba 3 %. Do roku 2026 chce spoločnosť maržu viac ako zdvojnásobiť, bez posilnenia predajov však nemusia takéto zmeny stačiť.
Zo značky VW má byť „lovebrand“, teda jeho autá budú ľudia doslova milovať. Na to však musia byť nie len technicky vyspelé a vizuálne atraktívne, ale predovšetkým cenovo dostupné.
Ako sa však zdá, elektrické modely tejto značky práve cenovo dostupné nie sú, čo dokazujú aj slabé predaje v porovnaní s konkurenciou. Situácia je o to problematickejšia, keďže táto situácia nastala na domácom trhu nemeckej značky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
2,5-tonové SUV dostalo dušu športiaku: Ikonický Ford sa blysne dojazdom, nabiješ ho za 26 minút (RECENZIA)
Ohrozených je skoro 400 000 áut. Vozidlám populárnej značky môže zlyhať dôležitý komponent
Brzdy v autách sa radikálne zmenia. Bosch úspešne otestoval novinku na 3 300-km trase
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Autá produkujú čosi horšie, než len spaliny. Tento problém majú aj elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Poľsko prišlo s revolučným nápadom: Elektromobil u našich severných susedov kúpiš už od 10-tisíc eur
Mesežnikov skritizoval Ficov prejav v USA: „Prvýkrát na tejto konferencii vystúpil bývalý komunista“
KVÍZ: Zvieracie rekordy prekvapia 70 % Slovákov. Dokáž, že si znalec živočíšnej ríše
Tragédia v Nízkych Tatrách: V oblasti Derešského sedla zomrela 47-ročná žena
Šéfka proruskej propagandy na vojne zarába stámilióny. „Ak mám voľný víkend, vždy letím do Európy,“ priznala
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Brzdy v autách sa radikálne zmenia. Bosch úspešne otestoval novinku na 3 300-km trase
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Ohrozených je skoro 400 000 áut. Vozidlám populárnej značky môže zlyhať dôležitý komponent
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
-
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Autá produkujú čosi horšie, než len spaliny. Tento problém majú aj elektromobily
- Brzdy v autách sa radikálne zmenia. Bosch úspešne otestoval novinku na 3 300-km trase
- Cybertruck vystavili najnáročnejším testom. Výsledky prekvapili, majú však odvrátenú stránku
-
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Kia uviedla na trh elektrickú beštiu, ktorá výkonom poráža aj športiaky. Cena ťa prekvapí
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Má spotrebu 1,3 litra na 100 km a dojazd 2 000 km. Číňania predávajú neuveriteľné auto za 14 000 €
Slovensko zasiahlo rekordné sucho. Kritické obdobie pre krajinu príde čoskoro, vysvetľuje klimatológ
Ceny ropy prudko padli nadol. Môže za to aj alarmujúce zistenie o koronavíruse z Číny
Môže za to najmä jeden faktor. Apple zvýšil cenu nového iPhonu, ten ďalší bude ešte drahší
Musk obvinil Bidena v citlivej veci. Európsky astronaut ho usvedčil z jasného klamstva
Oživili zabudnutý projekt. YouTube dostane novú aplikáciu, používateľov až tak veľmi nepoteší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Poľsko prišlo s revolučným nápadom: Elektromobil u našich severných susedov kúpiš už od 10-tisíc eur
Mesežnikov skritizoval Ficov prejav v USA: „Prvýkrát na tejto konferencii vystúpil bývalý komunista“
KVÍZ: Zvieracie rekordy prekvapia 70 % Slovákov. Dokáž, že si znalec živočíšnej ríše
Tragédia v Nízkych Tatrách: V oblasti Derešského sedla zomrela 47-ročná žena
Šéfka proruskej propagandy na vojne zarába stámilióny. „Ak mám voľný víkend, vždy letím do Európy,“ priznala
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené