Nové elektrické autá od Volkswagenu nechcú ani samotní Nemci, informuje Handelsblatt. Za problémom stojí hneď niekoľko faktorov, ktorých ovplyvnenie je zo strany Volkswagenu nemožné alebo nesmierne náročné. Situácia je pritom nebezpečná, keďže je firma ďaleko za svojim tohtoročným cieľom v predaji elektromobilov.
Tesla naďalej ovláda trh
Jedným z viacerých problémov je najmä silná konkurencia nielen v podobe čínskych značiek predávajúcich oveľa lacnejšie elektrické autá. Problémom pre VW je aj americká Tesla, ktorá len v Nemecku predala od začiatku roka už vyše 100 000 Modelov Y – nesmierne úspešné sú pritom aj Modely 3 a v menších množstvách predáva aj Model S a Model X.
Ako ale dodáva iDnes.cz, Volkswagen vyrobil za rovnaký čas približne 97 000 elektrických vozidiel rôznych modelov a dokázal predať len 73 000 z nich. Najväčším problémom je zatiaľ očakávaná a chválená dodávka ID.Buzz, ktorej VW vyrobil 9 000 kusov a nepredal ani 6 000 z nich. Aj keď sa pokles dopytu po elektromobiloch netýka len VW, jeho predaje sú momentálne najproblematickejšie.
Elektromobily však na tom nie sú ani zďaleka tak zle, ako napríklad hybridy. Ako totiž spomína InsideEVs, za apríl stúpli v Nemecku predaje elektromobilov medziročne o 34 %, kým predaje hybridov klesli o nepríjemných 46 %, opäť medziročne. V máji predstavovali čisto elektrické batériové autá vyše 17 % nemeckého automobilového trhu, vysvetľuje CleanTechnica.
Zachráni ho ľudový elektromobil?
Volkswagen vyvíja a pripravuje elektrický model, na ktorý čaká väčšina Európy vrátane Slovenska, kde si jeho predchodcu so spaľovacím motorom obľúbili masy ľudí. Ide o malé modely ID.2 a ID.1, ktoré majú nahradiť spaľovacie modely ako je Polo či UP. Náhrada nakoniec príde aj pre nesmierne populárny Golf. Práve tieto modely môžu situáciu týkajúcu sa slabých predajov VW zachrániť.
VW čakajú veľké zmeny
Volkswagen čakajú veľké zmeny, ktoré plánuje aktuálny šéf Oliver Blume. Veľké koncerny totiž ťažia z možnosti spoločného vývoja, avšak napriek tomu dochádzalo k duplicitnému vývoju niektorých komponentov. Blume chce predovšetkým zjednotiť vývoj automobiliek VW a Audi, nakoľko tie sú „ťahúňmi“ celého koncernu.
Zjednotenie vývoja, ale aj výroby má iba jeden jediný cieľ, a to zvýšiť prevádzkovú maržu, ktorá bola v 1. kvartáli 2023 na úrovni iba 3 %. Do roku 2026 chce spoločnosť maržu viac ako zdvojnásobiť, bez posilnenia predajov však nemusia takéto zmeny stačiť.
Zo značky VW má byť „lovebrand“, teda jeho autá budú ľudia doslova milovať. Na to však musia byť nie len technicky vyspelé a vizuálne atraktívne, ale predovšetkým cenovo dostupné.
Ako sa však zdá, elektrické modely tejto značky práve cenovo dostupné nie sú, čo dokazujú aj slabé predaje v porovnaní s konkurenciou. Situácia je o to problematickejšia, keďže táto situácia nastala na domácom trhu nemeckej značky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Blesk z jasného neba: Revolučná elektráreň dostala zelenú. Stojí za ňou Bill Gates
Dočkali sme sa. Toto lacné SUV ide do elektriny a zachová si všetko, čo na ňom milujeme
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Renomovaný psychológ upozorňuje na nenápadný indikátor, ktorý vedie k rozvodu. Nie sú to hádky ani peniaze
KVÍZ Geografia pre fajnšmekrov: Vyskúšaj si test o hlavných mestách, ktorým prejde len 10 % ľudí
„Mozog starne len vtedy, keď ho prestaneš používať.“ 102-ročný praktizujúci neurológ odhalil návyky pre dlhovekosť
Vlčie sirupy začali v dielni, dnes hlásia tržby 1,5 milióna eur. Otvorene hovoria o problémoch pri podnikaní na Slovensku
Ložisko nebezpečných baktérií má doma každý Slovák: Odborníci varujú, zlé skladovanie môže mať fatálne následky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
- Blesk z jasného neba: Revolučná elektráreň dostala zelenú. Stojí za ňou Bill Gates
- Dočkali sme sa. Toto lacné SUV ide do elektriny a zachová si všetko, čo na ňom milujeme
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- Blesk z jasného neba: Revolučná elektráreň dostala zelenú. Stojí za ňou Bill Gates
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- Blesk z jasného neba: Revolučná elektráreň dostala zelenú. Stojí za ňou Bill Gates
Budeme tankovať lacnejší benzín? OPEC+ spustil ropnú lavínu, ktorá ovplyvní aj Slovákov
Slováci sa dočkali. ZSSK chce konečne vyriešiť jeden z najväčších problémov cestujúcich
Slovenská vláda chce AI pod kontrolou. Vymenovala vlastného splnomocnenca
Po veľkom výpadku sa Praha opäť rozsvietila. Chaos však zanechal následky
ZSSK čelí kritike: Tisíce študentov prichádzajú o nárok na bezplatnú dopravu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP