Poľský elektromobil sa stal realitou. Tamojšia automobilka Electromobility Poland, zameraná výlučne na elektromobily, predstavila prvé dva prototypy – jedno SUV a jeden hatchback pod značkou IZERA. Ambície novej značky sú preraziť aj mimo Poľska, informuje poľský Dziennik.
Bývalé komunistické automobilky FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) a FSM (Fabryka Samochodów Małolitrażowych) už takmer upadli do zabudnutia a mladšie ročníky azda vôbec nevedia, že Poľsko malo svoju vlastnú automobilovú značku. Keď sa však povie Fiat Polski, každému sa pred očami vyjaví toto „malé žihadlo“, pričom za popularitou tohto modelu stojí práve spomínaná FSM.

Poliaci sa momentálne pokúšajú o podobný počin, kedy chcú preraziť s novými elektromobilmi. Electromobility Poland bola založená už v roku 2016 energetickými spoločnosťami Tauron, PGE, Enea a Energa, v ktorých má významný podiel poľský štát, takže sa dá v podstate hovoriť o štátnom podniku.
EMP, ako sa pôvodne mali volať elektromobily automobilky Electromobility Poland, najnovšie predstavili novú značku, slogan a aj dva prototypy. Slogan poľských elektromobilov IZERA znie „milión dôvodov, prečo pokračovať“ a zatiaľ prichádza s dvomi verziami – hatchback a stále populárnejšie elektrické SUV.

Podľa vedúceho predstaviteľa Electromobility Poland, Piotra Zarembu, sa pri tvorbe názvu inšpirovali Jizerskými horami a riekou Izera, informuje PolandIn. Ďalej doplnil, že zatiaľ ide o prototypy a nie o pripravené autá, ktoré uvidíme na cestách. Avšak modely, ktorých výroba bude spustená v roku 2023, sa nebudú veľmi líšiť od tých, ktoré aktuálne predstavili.
Dojazd 400 kilometrov
Prvé elektromobily ponúkajú dve rôzne kapacity batérie, pričom maximálny sľubovaný dojazd na jedno nabitie predstavuje 400 kilometrov a a zrýchlenie z 0 na 100 km/h bude okolo 8 sekúnd. Poľská automobilka nezabudla ani na bezpečnosť, o čo sa postará elektronický stabilizačný systém ESC, varovanie pred zrážkou, monitorovanie mŕtveho uhla či rozpoznávanie dopravných značiek.

Piotr Zaremba zdôraznil, že cieľom spoločnosti bolo vytvoriť auto s primeranou cenou, no dôležitú úlohu hrá aj dizajn, preto si na spoluprácu prizvali talianske prestížne štúdio Torino Design, ktoré predtým spolupracovalo s BMW či Ferrari, píše The First News.
Tisícky pracovných miest
Electromobility Poland oznámila, že príprava a tvorba prototypu doteraz stála okolo 30 miliónov poľských zlotých (približne 6,8 milióna €), zatiaľ čo náklady na spustenie výroby budú 4 až 5 miliárd poľských zlotých (približne 0,91 – 1,14 miliárd €). Ako sme už spomínali vyššie, výroba by sa mala spustiť v roku 2023, pričom už v roku 2021 sa má postaviť továreň a výrobná linka s najväčšou pravdepodobnosťou v južnom Sliezsku.
Nenechaj si ujsť
Škoda využila veľký tromf a Citigo-e iV je najlepší lacný elektromobil na Slovensku – toto všetko som si na ňom zamiloval
Małgorzata Królak, riaditeľka riadenia projektov Electromobility Poland, zdôraznila, že Izera je veľkou príležitosťou pre poľskú ekonomiku. Výroba elektromobilov IZERA spočiatku vytvorí približne 3500 pracovných miest a v ďalších etapách výroby sa predpokladá dokonca ešte oveľa viac miest.
Teraz čítajú

Škoda Enyaq iV získala prestížne ocenenie. Odborníkom sa páčil jej dizajn

Slovensko je špičkou v Európe, súperíme s najväčšimi veľmocami v počte vyrobených elektromobilov

VIDEO Prvá video recenzia: Elektrické EQS ukázalo výnimočné technológie a nové kľúčové vlastnosti

RECENZIA RECENZIA: Kúpiť si spaľovák od Volkswagenu bude o pár rokov len prežitok - test ID.3 mi odhalil, čo čakať od kráľa ľudových áut

PRIPOMIENKA Život s elektromobilom na Slovensku: Je to oveľa jednoduchšie ako sa zdá, staré mýty už dávno neplatia
Články, ktoré hýbu svetom

Pentagon potvrdil pravosť uniknutých záberov s UFO, upodozrievala ich aj vláda

ZAUJÍMAVÉ Na Netflix smeruje vyše 100 noviniek. Toto je kompletný prehľad a výber najlepších

Vyhorenie zabíja myslenie a náladu startupistom, kreatívcom aj lekárom. Kľúč k zmene však existuje

Ako sofistikovane pôsobiť úsmevom na druhých? Tieto triky ti zabezpečia úspešný vplyv
