Možno ťa to prekvapí, no z drvivej väčšiny internetových súťaží sa nakoniec vykľuje poriadny podvod. Azda najhoršie sú na tom Facebookové stránky, ktoré len tak bez zjavnej príčiny, „rozdávajú“ svojim fanúšikom po splnení istých podmienok výrobky od Apple. Najnovšie sa však takíto podvodníci neboja zneužiť meno úspešných obchodných reťazcov či bezpečnostných spoločností.

Celou modrou sociálnou sieťou sa začala jedna podobná podvodná súťaž šíriť, pričom na garanciu jej kredibility boli použité logá svetovo známych spoločností. Samotnú súťaž o nové iPhony tak podľa priloženého obrázku mali podporovať bezpečnostné firmy Symantec a Truste, pričom najväčšou garanciou malo byť logo obchodného reťazca Lidl. Ten v minulosti organizoval viaceré, avšak skutočne reálne súťaže, takže mnohí ľudia na túto podvodnú infografiku, v ktorej boli logá všetkých troch spoločností zneužité naleteli. Na skutočnosť, že sa jedná o podvod upozornil tento obchodný reťazec formou príspevku na svojej oficiálnej Facebookovej stránke.





Po kliknutí na túto podvodnú súťaž bol používateľ presmerovaný na doménu lidl.sk-news.site, ktorá sa značne podobá práve stránkam Facebooku. Pre údajné zapojenie do súťaže bolo potrebné vyplniť dotazník s 10 otázkami v stanovenom termíne. Odmenou za strávený čas mala byť účasť v súťaži o nový iPhone, ktorý však s určitosťou nik skutočne nezíska. Nedá sa jasne povedať, čo motivovalo osoby k vytvoreniu tejto falošnej súťaže, no jedno je isté. Na internete a hlavne sociálnych sieťach sa podobných podvodníkov hemží neúrekom, a tak si radšej dvakrát premysli, na aký odkaz v budúcnosti klikneš.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom