Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Spoločnosť Orange Slovensko informovala o výsledkoch za prvý polrok tohto roka. Fungovanie a zisky spoločnosti ovplyvnila aj pandémia koronavírusu, no napriek tomu si operátor v niektorých oblastiach polepšil. V iných smeroch zasa zaznamenal červené čísla, informovala spoločnosť v tlačovej správe pre médiá.

Tento rok je náročný pre mnohé veľké spoločnosti ale i menšie firmy, ktoré pocítili dopad koronakrízy. Výnimkou nie je ani Orange.

Najväčšiemu operátorovi na Slovensku sa však napriek posledným ťažkým mesiacom v prvom polroku podarilo udržať si pozíciu, no taktiež zaznamenal negatívne zmeny vo finančnej oblasti.

Orange pocítil dopad koronakrízy. Eviduje nižší zisk, ale aj príchod nových zákazníkov

Zisky spoločnosti medziročne klesli o 3,5 % na celkovo 261,2 miliónov eur a výnosy z predaja padli o 2 %, pričom dosiahli 210 miliónov eur. Tieto výsledky Orange pripisuje najmä nižším predajom zariadení (- 9 %) a služieb v rámci roamingu. V prvých šiestich mesiacoch tohto roka sa však operátorovi podarilo napriek aktuálnej situácii rozšíriť digitálnu televíziu cez kábel.

Napriek nižším ziskom spoločnosť evidovala výrazný nárast zákazníkov pri TV službách, pevnom internete a konvergentných službách. V prípade zákazníkov využívajúcich mobilné služby však došlo k odlivu klientov a aj v prvom polroku Orange opustilo viac klientov ako prišlo nových.

Celkovo ku konkurencii odišlo 36 000 zákazníkov a od konkurencie k Orangeu prešlo 35 000 ľudí. Medziročne tak operátor prišiel o 2,3 % zákazníkov pri mobilných službách.

V porovnaní s prvým polrokom 2019 však od neho odišlo o 11 % menej ľudí. Stále spoločnosť eviduje pri mobilných službách až 2 729 000 zákazníkov a z toho 2,2 milióna ľudí využíva fakturované služby.

V porovnaní s prvým polrokom 2019 tento rok Orange zaznamenal až 87,4 %-ný nárast zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda služby spájajúce mobilné a fixné ponuky do jedného balíka. V prípade TV služieb došlo k nárastu zákazníkov o 39,4 %.

Pri pevnom internete mal Orange za prvý polrok o 13,3 % viac klientov. Koronakríza mala dopad aj na využitie služieb a pripojenia spoločnosti, ktorá potvrdila výrazne vyššie využitie mobilných dát, a to až o 36 % v porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom. Celkovo bolo pritom 84 % (19,4 miliónov GB) dátového pripojenia v 4G sieti.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú