Slováci kupujú čínske autá ako nikdy. Mechanici však varujú pred problémom, ktorý uvidíš až po 2 rokoch
Aj slovenské cesty čoraz väčšmi zaplavujú autá čínskych značiek, ktoré lákajú predovšetkým na nízku cenu kombinovanú s ohromnou výbavou. Značky ako MG, BYD či DongFeng ponúkajú to, čo by u konkurencie stálo o tisíce eur viac. Na prvý pohľad to vyzerá ako kšeft storočia, no skúsení mechanici a servisní technici začínajú dvíhať varovný prst, pričom k spoľahlivosti čínskych áut sa vyjadrili už aj experti. Čo sa v skutočnosti skrýva pod moderným dizajnom, keď auto opustí showroom a stretne sa s tvrdou realitou každodennej prevádzky?
Kľúčovou otázkou prestáva byť ohromujúci dojazd či zrýchlenie, ale to, či tieto vozidlá neskončia ako „jednorazový“ spotrebný tovar. Pozreli sme sa na zúbky servisnej realite, (ne)dostupnosti náhradných dielov a skúsenostiam majiteľov, ktorí už na vlastnej koži zistili, že udržanie čínskeho auta pri živote po záruke môže byť podstatne väčšia nočná mora, než sa na prvý pohľad zdá. Reakcie zákazníkov sú totiž zmiešané a spoľahlivosť v niektorých prípadoch doslova šokovala, na zlepšenie to pritom nevyzerá.
Pretrvávajúci problém s jednoduchým riešením
Azda najbežnejším problémom starých áut je korózia. Motor často beží ako hodinky, avšak karoséria, ľudovo povedané „kasňa“, je prerytá dierami kvôli korózii. Na takýchto kusoch často nie je čo zachraňovať. Ukázalo sa však, že môžu mať s týmto javom vážne problémy aj takmer nové autá.
Zatiaľ čo európske a japonské automobilky strávili desaťročia zdokonaľovaním antikoróznej ochrany, pri značke MG (pod krídlami čínskeho giganta SAIC) sa zdá, akoby sa kalendár vrátil do osemdesiatych rokov. Problém nie je v tom, že by Číňania nepoznali chémiu, ale v tom, že brutálne šetria tam, kde to zákazník v showroome nevidí.
Štandardom v modernom automobilovom priemysle je viacstupňová ochrana. Karoséria sa ponára do zinkového kúpeľa (galvanizácia), následne prechádza kataforézou (elektrochemické nanášanie základnej farby), spoje plechov sa tmelia pružnými polymérmi a do dutín (nosníky, prahy) sa vstrekuje horúci vosk. Podvozok dostáva finálny nástrek proti odlietajúcim kamienkom.

Pri modeloch ako MG ZS alebo MG HS však správy zo servisov a STK (v Británii MOT) ukazujú desivý trend. Už po 24 až 36 mesiacoch sa objavuje povrchová korózia na nosných častiach podvozka a pomocných rámoch. Kde nastala chyba? Čínske fabriky často používajú tenšiu vrstvu pozinkovania, alebo v horšom prípade pri lacnejších modeloch len základný náter na holom kove v motorovom priestore a na podvozkových komponentoch. Ako navyše dodáva portál WhatCar, MG sú na základe hlásení zákazníkov všeobecne považované za nie veľmi spoľahlivé.
Kritickým zlyhaním je nedostatočné ošetrenie zvarov a hrán. Majitelia MG ZS hlásia koróziu v motorovom priestore na bodových zvaroch už po prvej zime. Ešte nebezpečnejšia je situácia na podvozku, kde úchyty ramien a zdvíhacie body (jacking points) často nemajú takmer žiadnu voskovú ochranu ani gumoasfalt. V kombinácii s európskymi solenými cestami to vytvára smrtiacu zmes. Kým motor a batéria môžu fungovať, auto sa stáva štrukturálne nebezpečným, pretože hrdza napáda to, čo ho drží pokope.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aké problémy majú niektoré modely MG a aký je dôvod?
- Prečo čínske automobilky niektoré kroky obchádzajú a ktoré technológie stále nevychytali?
- Na čo si dať pozor pri kúpe jazdeného čínskeho auta a prečo môže byť časovanou bombou?
- Na čo prišli v najnovšej štúdii o spoľahlivosti experti a čo to znamená pre zákazníkov?
- V čom čínske autá napriek nedostatkom vynikajú a aké skúsenosti majú zákazníci?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítaj viac z kategórie: Auto-moto
Teraz čítajú

EÚ sa dohodla na novom zákone o autách. Budú ešte ekologickejšie, dotkne sa aj jazdeniek

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Autá záhadne kolabujú: Stovky ruských Porsche prestali v momente fungovať, nikto nevie prečo

Šetrí palivo, no vodiči ju vraj nenávidia. Automatická funkcia v autách má dostať veľké vylepšenie

Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“

TRAGÉDIA: Nehybné telo muža objavili pred slovenskou nemocnicou. Obhliadajúci lekár nevylúčil cudzie zavinenie

Prvé črty „udržateľného mieru“ na Ukrajine sú na stole. Hovorí sa o takzvanom „kórejskom riešení“

Poslanci prelomili veto prezidenta. Pellegrini však napriek tomu zákon o transformácii ÚOO nepodpíše, vyhlásil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nenápadný jed sa šíri po celej planéte. Zvláštna chemikália je v 94 % vody a bude to čoraz horšie
- Čína ostala v šoku. Západ našiel spôsob, ako ukončí jej monopol na kritickej surovine
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Vyspelá európska krajina otáča o 180 stupňov. Po 40 rokoch ide naštartovať jadrovú energiu
- Uniklo 90 miliárd litrov vody a nikto si to nevšimol. Vedci hovoria o nevídanej sile Zeme
-
- Nenápadný jed sa šíri po celej planéte. Zvláštna chemikália je v 94 % vody a bude to čoraz horšie
- Čína ostala v šoku. Západ našiel spôsob, ako ukončí jej monopol na kritickej surovine
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Vyspelá európska krajina otáča o 180 stupňov. Po 40 rokoch ide naštartovať jadrovú energiu
- Uniklo 90 miliárd litrov vody a nikto si to nevšimol. Vedci hovoria o nevídanej sile Zeme
-
- Európa do neho investovala miliardy eur, teraz ho ľudia nechcú. Predaj energetického zariadenia prudko klesol
- Nenápadný jed sa šíri po celej planéte. Zvláštna chemikália je v 94 % vody a bude to čoraz horšie
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prekvapivá krajina má obrovský záujem o slovenské zbrane. Štát rokuje o kúpe pokročilých systémov
- Uniklo 90 miliárd litrov vody a nikto si to nevšimol. Vedci hovoria o nevídanej sile Zeme
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
Slovensko spustilo prvú kvantovú komunikačnú linku. Buduje sa národná sieť, ktorá znemožní odpočúvanie
Ochrana zákazu vraj posilní ekonomiku EÚ. Európska krajina stojí pevne za zákazom spaľovákov
Slovensko zaostáva za V4 aj Európou: Zelená energetika stojí
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“

TRAGÉDIA: Nehybné telo muža objavili pred slovenskou nemocnicou. Obhliadajúci lekár nevylúčil cudzie zavinenie

Prvé črty „udržateľného mieru“ na Ukrajine sú na stole. Hovorí sa o takzvanom „kórejskom riešení“

