Absolútnou jednotkou v oblasti elektromobility je aktuálne Tesla. Tento fakt sa však môže už čoskoro zmeniť, keďže na čelo rebríčka výrobcov elektromobilov sa chce dostať Volkswagen. Predseda zamestnaneckej rady vo Volkswagene uviedol, že nemecká automobilka je schopná predbehnúť Teslu, informuje Bloomberg.

Šéf koncernu Volkswagen, Herbert Diess, sa v minulosti vyjadril, že Tesla je ďaleko pred ostatnými výrobcami elektromobilov najmä v oblasti softvéru, autonómnej technológii autopilota či bezdrôtových aktualizácií. Ako sme informovali v tomto článku, v internej správe sa uvádzalo, že Diess chce v nasledujúcom období Teslu dohnať a minimalizovať jej náskok.

S oveľa odvážnejším cieľom však najnovšie prišiel Bernd Osterloh, predseda zamestnaneckej rady vo Volkswagene. Uviedol, že koncern je schopný predbehnúť Teslu najmä v oblasti počtu vyrobených elektromobilov, ale aj v oblasti vývoja softvéru. Obrovská výhoda Volkswagenu je momentálne v modulárnej platforme, na ktorej dokážu postaviť akékoľvek vozidlo.

Zobraziť celú galériu (0)
Volkswagen ID.3 / Zdroj: VW

„Ak bude Tesla vyrábať elektromobily v troch továrňach, s priemerným počtom 300 000 až 500 000 elektromobilov, celkový počet elektromobilov je tak v rozmedzí 900 000 až 1,5 milióna kusov. Tento počet chceme dosiahnuť najneskôr v roku 2023, avšak pravdepodobne sa tak stane ešte skôr,“ uviedol Osterloh.

Väčší náskok však má Tesla v oblasti softvéru. Americká automobilka nepretržite zhromažďuje údaje a ponúka zákazníkovi nový zážitok z jazdy každých 14 dní prostredníctvom aktualizácií. Aj tu sa však rozhodol Volkswagen posilniť a skupina inžinierov v projekte Artemis pracuje na novom softvére, vďaka ktorému majú mať v priebehu krátkej doby oveľa viac údajov.

Nenechaj si ujsť
Volkswagen prerobí ďalšiu továreň v EÚ výhradne pre elektromobily. Zmeny zrejme prídu aj do Bratislavy

Ako informuje Automotive News Europe, Volkswagen do roku 2023 vynaloži 44 miliárd € v rámci cieľa mať v ponuke viac ako 50 plne elektrických modelov do roku 2025.

Štvordňový pracovný týždeň?

Odborová organizácia v Nemecku v auguste navrhla začať rokovania o zavedení štvordňového pracovného týždňa. Nemecká automobilka však nevidí dôvod na štvordňový pracovný týždeň vo svojich závodoch s cieľom udržať pracovné miesta aj napriek postupnej zmene výroby zo spaľovacích automobilov na elektromobily, ktorých výroba si vyžaduje menej zamestnancov.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita