Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Známa a aj medzi Slovákmi populárna juhokórejská automobilka SsangYong, ktorá bola založená ešte v roku 1954, sa chystá na obrovskú zmenu, upozorňuje Fleetpoint. Prechádza totiž netradičnou a riskantnou zmenou značky, v rámci ktorej dostane úplne nové meno a zároveň pôjde o zásadný míľnik v obrate smerom k elektromobilite, pre ktorú značka prinesie nový elektrický model.

Čas na elektrifikáciu

Na Slovensku v rámci rebrandingu pribudlo k názvu SsangYong aj heslo „by KGM“, pričom práve KGM alebo KG Mobility je nový názov pre túto juhokórejskú značku. V Spojenom kráľovstve bola napríklad značka kompletne premenovaná na KGM Motors, na druhej strane v Austrálii, ako upozorňuje portál DRIVE, si zatiaľ zachováva pôvodný názov.

SsangYong sa totiž stal súčasťou gigantického koncernu KG Group, ktorého súčasťou sú oceliarne či chemičky – vznikol v roku 2003 a SsangYong sa k nemu pridal v roku 2022. Firma tak bola zachránená pred krachom a dostáva novú šancu na úspech. Ako ale upozorňuje portál iDnes.cz, napríklad práve Česku môže takáto zmena značky uškodiť, keďže sa v susednej krajine, prekvapivo, predá až asi desatina vozov, ktoré automobilka do Európy vyváža.

Spolu s novým názvom firma priniesla aj nový model Torres, ktorý prichádza aj v elektrickej verzii EVX. Tá podľa portálu AUTOCAR ponúka dojazd a rýchlosť nabíjania na úrovni konkurencie – až 500 km podľa WLTP a s rýchlosťou nabíjania len asi 30 minút. Poteší aj výkon 201 konských síl alebo 150 kW.

Cena poteší

Torres EVX poteší aj priaznivou cenovkou, ktorá sa na domácom kórejskom trhu začína na približne 34 000 €. Dobrou správou je, že o ukladanie energie sa stará LFP batéria s kapacitou 73,4 kWh od firmy BYD. Tento čínsky výrobca dodáva mimo iného akumulátory aj pre Teslu.V blízkej budúcnosti plánuje automobilka na trh uviesť aj ďalšie elektromobily, ktoré zatiaľ poznáme pod koncepčnými názvami O100 (pick-up), KR10 (stredne veľké úžitkové vozidlo) a F100 (SUV).

Netradičný krok

Zmena značky je v dnešnej dobe, obzvlášť v prípade automobiliek, veľmi zriedkavým krokom, ktorý môže pomôcť ale zároveň uškodiť. Aký dopad bude mať na SsangYong, teda KGM Motors, je zatiaľ otázne a výsledok ukáže až vývoj situácie v najbližších rokoch.

Automobilka to ale nebude mať ľahké aj kvôli obrovskému množstvu čínskych automobiliek, ktoré prichádzajú s podobne neznámymi trojpísmenkovými názvami, avšak s oveľa lacnejšími modelmi. Tie spôsobujú vážne problémy aj domácim značkám, ktoré volajú po silnejšej regulácii. Podľa niektorých totiž dostávajú čínske autá neférové dotácie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú