Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
Známa a aj medzi Slovákmi populárna juhokórejská automobilka SsangYong, ktorá bola založená ešte v roku 1954, sa chystá na obrovskú zmenu, upozorňuje Fleetpoint. Prechádza totiž netradičnou a riskantnou zmenou značky, v rámci ktorej dostane úplne nové meno a zároveň pôjde o zásadný míľnik v obrate smerom k elektromobilite, pre ktorú značka prinesie nový elektrický model.
Čas na elektrifikáciu
Na Slovensku v rámci rebrandingu pribudlo k názvu SsangYong aj heslo „by KGM“, pričom práve KGM alebo KG Mobility je nový názov pre túto juhokórejskú značku. V Spojenom kráľovstve bola napríklad značka kompletne premenovaná na KGM Motors, na druhej strane v Austrálii, ako upozorňuje portál DRIVE, si zatiaľ zachováva pôvodný názov.
SsangYong sa totiž stal súčasťou gigantického koncernu KG Group, ktorého súčasťou sú oceliarne či chemičky – vznikol v roku 2003 a SsangYong sa k nemu pridal v roku 2022. Firma tak bola zachránená pred krachom a dostáva novú šancu na úspech. Ako ale upozorňuje portál iDnes.cz, napríklad práve Česku môže takáto zmena značky uškodiť, keďže sa v susednej krajine, prekvapivo, predá až asi desatina vozov, ktoré automobilka do Európy vyváža.
Korea Genuinely Made, KGM.
Discover now: https://t.co/zNfffR4vno#KGM #WhateverYourJourney pic.twitter.com/ea5ETs9UmM
— KGM UK (@KGM_UK) February 23, 2024
Spolu s novým názvom firma priniesla aj nový model Torres, ktorý prichádza aj v elektrickej verzii EVX. Tá podľa portálu AUTOCAR ponúka dojazd a rýchlosť nabíjania na úrovni konkurencie – až 500 km podľa WLTP a s rýchlosťou nabíjania len asi 30 minút. Poteší aj výkon 201 konských síl alebo 150 kW.
Cena poteší
Torres EVX poteší aj priaznivou cenovkou, ktorá sa na domácom kórejskom trhu začína na približne 34 000 €. Dobrou správou je, že o ukladanie energie sa stará LFP batéria s kapacitou 73,4 kWh od firmy BYD. Tento čínsky výrobca dodáva mimo iného akumulátory aj pre Teslu.V blízkej budúcnosti plánuje automobilka na trh uviesť aj ďalšie elektromobily, ktoré zatiaľ poznáme pod koncepčnými názvami O100 (pick-up), KR10 (stredne veľké úžitkové vozidlo) a F100 (SUV).
Netradičný krok
Zmena značky je v dnešnej dobe, obzvlášť v prípade automobiliek, veľmi zriedkavým krokom, ktorý môže pomôcť ale zároveň uškodiť. Aký dopad bude mať na SsangYong, teda KGM Motors, je zatiaľ otázne a výsledok ukáže až vývoj situácie v najbližších rokoch.
Automobilka to ale nebude mať ľahké aj kvôli obrovskému množstvu čínskych automobiliek, ktoré prichádzajú s podobne neznámymi trojpísmenkovými názvami, avšak s oveľa lacnejšími modelmi. Tie spôsobujú vážne problémy aj domácim značkám, ktoré volajú po silnejšej regulácii. Podľa niektorých totiž dostávajú čínske autá neférové dotácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najväčšia záhada ľudstva odhalená: Po 4500 rokoch konečne vieme, ako Egypťania postavili pyramídy
Majitelia fotovoltiky si priplatia: Menia sa pravidlá hry, príjem za elektrinu už nebude bez odvodov
Revolúcia v dátach: Čína ponorí servery, chce ich ochladiť oceánom
Lekári varujú: Bežné návyky Slovákov môžu spustiť mozgovú príhodu skôr, ako čakáš
Slovensko láme rekordy: Hotely praskali vo švíkoch, tieto kraje zlákali najviac turistov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP