[Aktualizované o oficiálne vyjadrenie] Obchodná inšpekcia upozornila na podvodné praktiky poľskej firmy pri predaji leteniek. Spoločnosť nikto nekontaktoval
Pred pár týždňami sme informovali o nekalých praktikách poľskej spoločnosti eSky, na ktoré upozornila Slovenská obchodná inšpekcia. Doteraz bolo zaznamenaných niekoľko sťažností zo strany spotrebiteľov, ktorí podali podnety na podvodné konanie firmy eSky. Po niekoľkých prípadoch a upozorneniach SOI nás firma eSky oboznámila s informáciami, podľa ktorých nebola kontaktovaná žiadnou slovenskou inštitúciou.
Poľská spoločnosť eSky sa aj na Slovensku venuje predaju služieb, medzi ktorými nechýba predaj leteniek, ubytovanie v hoteloch, prenájom áut, ale ani poistenie. Slovenská obchodná inšpekcia však vydala 18. júla upozornenie na základe niekoľkých spotrebiteľských podnetov na podvodné konanie spoločnosti.
Spoločnosť nebola o problémoch informovaná
Situácia, do ktorej sa dostali viacerí klienti eSky, môže byť riešená podaním reklamácie aj prostredníctvom Európskeho spotrebiteľského centra v Slovenskej republike. Napriek sťažnostiam viacerých spotrebiteľov však spoločnosť údajne nebola kontaktovaná žiadnou zo slovenských inštitúcií pre prešetrenie vzniknutých problémov, čo pre FonTech.sk potvrdila aj PR koordinátorka spoločnosti eSky, Karolina Skrzypczyk.

„V súvislosti s nedávnym vyhlásením Slovenskej obchodnej inšpekcie a nasledujúcimi publikáciami v médiách by sme chceli oznámiť, že eSky nebol kontaktovaný žiadnym právnym orgánom na Slovensku s cieľom prešetriť alebo vyšetriť sťažnosti zákazníkov.
Spoločnosť eSky podnikla kroky na prešetrenie situácie a vynaloží všetko úsilie na objasnenie dôvodov tohto tvrdenia. eSky je uznávaná online cestovná kancelária s 15 ročnými skúsenosťami a miliónmi zákazníkov na takmer 50 trhoch. Rovnako ako obvykle, naďalej poskytujeme úplnú podporu všetkým našim zákazníkom a partnerom na slovenskom trhu,“ informovala FonTech.sk Karolina Skrzypczyk.
Zatiaľ však nie je známe či došlo k podobným podvodným praktikám, o ktorých informovala SOI, aj v prípade predaja iných služieb spoločnosti eSky. V každom prípade by mali byť návštevníci tohto webu obozretní, aby sa vyvarovali situácii, do ktorej sa doteraz dostalo niekoľko poškodených klientov poľskej firmy.
Aktualizácia 19.8.2019
Spoločnosť eSky sa v reakcii na naše otázky vyjadrila k aktuálnej situácii a podľa našich informácií vykonala detailnú analýzu služieb poskytovaných na slovenskom trhu. Hlásené prípady majú byť podľa spoločnosti všeobecným opisom typických udalostí, s ktorými sa stretáva každá firma pôsobiaca v oblasti cestovného ruchu. K situácii sa pre FonTech.sk vyjadrila Radoslava Dobreva, regionálna marketingová manažérka spoločnosti.
„Analýza eSky ukázala, že iba 0,1% všetkých sťažností na trhu za rok 2019 bolo sporných. Všetky ostatné boli pozitívne riešené v prospech našich zákazníkov. Výsledok tohto vyšetrovania jasne ukázal, že eSky vo všetkých prípadoch funguje na základe prísnych spotrebiteľských politík zameraných predovšetkým na pohodlie a spokojnosť zákazníkov.
Chceme zdôrazniť, že eSky prísne funguje v súlade s nariadeniami, ktoré sú kedykoľvek dostupné pre každého používateľa, právnymi ustanoveniami a usmerneniami inštitúcií chrániacich práva spotrebiteľov. Rozsah našich služieb je kompletný a úplne spĺňa najvyššie štandardy v oblasti ochrany práv spotrebiteľov.
eSky je rešpektovaná spoločnosť s 15 ročnými skúsenosťami v oblasti online cestovného ruchu, ktorá pôsobí na 50 trhoch na 5 kontinentoch. Spokojnosť zákazníkov bola pre nás vždy najvyššou prioritou a zostane to tak aj v budúcnosti,“ vyjadrila sa pre FonTech.sk Radoslava Dobreva z eSky.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ZAUJÍMAVÉ KVÍZ: Polovica Slovákov to nezvládne. Uhádni, ako dopadli ikonické scény len podľa jedinej fotky

Ľudia im nedokázali odolať. Toto sú nelegálne najsťahovanejšie seriály roka 2025 (ZOZNAM)

Záhadný mýtus „pochoval" 100 Rusov. Najväčšiu sovietsku raketu rozmetal výbuch a zožrali hoaxy

Akčná udalosť, aká tu nebola dekády. Pokračovanie legendárneho filmu je na spadnutie, máme detaily

Učebnice sa mýlili. V Pompejach odhalili 2000-ročné tajomstvo materiálu, ktorý sa dokáže sám opraviť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Už 45 týždňov sa ho ľudia nevedia nabažiť. Akčný film 2025 ohúril aj Slovákov a naďalej udivuje
- Fotovoltiku na Slovensku môže čoskoro postihnuť kríza. Vyspelé Švédsko ukazuje prečo
- Slováci si ničia televízor a ani o tom nevedia. Týchto 10 nastavení a zlozvykov mu skracuje životnosť
- Slováci môžu ušetriť stovky eur na kúrení. Našli sme dokonalé riešenie na vysoké ceny energií
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
-
- Už 45 týždňov sa ho ľudia nevedia nabažiť. Akčný film 2025 ohúril aj Slovákov a naďalej udivuje
- Fotovoltiku na Slovensku môže čoskoro postihnuť kríza. Vyspelé Švédsko ukazuje prečo
- Slováci si ničia televízor a ani o tom nevedia. Týchto 10 nastavení a zlozvykov mu skracuje životnosť
- Slováci môžu ušetriť stovky eur na kúrení. Našli sme dokonalé riešenie na vysoké ceny energií
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- USA do dronu posadili AI a prišiel veľký šok. V kľúčovom teste zostrelila lietadlo
- Ukrajina bola varovaním. Susedná krajina chce vlastný HIMARS, vyrobí ho najväčšia zbrojovka sveta
- Slováci si ničia televízor a ani o tom nevedia. Týchto 10 nastavení a zlozvykov mu skracuje životnosť
- Už 45 týždňov sa ho ľudia nevedia nabažiť. Akčný film 2025 ohúril aj Slovákov a naďalej udivuje
![[Aktualizované o oficiálne vyjadrenie] Obchodná inšpekcia upozornila na podvodné praktiky poľskej firmy pri predaji leteniek. Spoločnosť nikto nekontaktoval](https://fontech.startitup.sk/wp-content/uploads/2019/08/lacne-letenky-podvod-soi-1200x800.jpg?x10530)