Spoločnosť O2 pred niekoľkými dňami informovala o zásadnej zmene na zákazníckej infolinke, kde sa už klienti nestretnú s prednastavenými odpoveďami z automatu. Budú spojení priamo s asistentom z call centra. Takýto hovor s ale nie je zadarmo. Kedy si však zákaznícka linka O2 začne eurový poplatok účtovať? Dovolajú sa na ňu aj klienti bez kreditu? Zistili sme detailnejšie informácie.
Volania na zákaznícku linku operátorov sa mnohokrát začínajú automatickými hláškami z tzv. „IVR“ systému, ktorý má zákazníka navigovať do správnej sekcie ešte pred spojením s operátorom.
S týmto systémom sa môžeme stretnúť na mnohých linkách zákazníckej podpory, no O2 ho po rokoch zrušilo.

Kedy si O2 účtuje poplatok za volanie na zákaznícku linku?
Ešte predtým však v cenníku zaviedlo vyšší poplatok pri volaniach na čísla 949, 940, 966 a 0949 949 969. Hovor na zákazníckej linke tak podľa novej ceny bude volajúceho stáť 1 € (predtým 0,50 €).
Každý mesiac pritom na túto linku volá priemerne až 50 000 klientov a v čase koronakrízy to bolo až 70 000 ľudí mesačne. Operátor v call centre počas svojej pracovnej doby dokáže vybaviť 50 takýchto volaní.
„Našim cieľom je, aby zákazník dostal možnosť ľudsky vysvetliť svoje požiadavky a kompetentne nájsť riešenie spolu so živým operátorom,“ uviedol Milan Morávek, riaditeľ predaja a služieb zákazníkom O2.
Zákazník volajúci na spomínané čísla však zaplatí 1-eurový poplatok až po spojení s asistentom a navyše sa na zákaznícku podporu dovolá, aj keď nemá žiaden kredit.
„Poplatok v zmysle cenníka je zákazníkovi zaúčtovaný až po tom, čo sa spojí s našim živým asistentom, čiže za čakanie na spojenie sa neplatí. Samotné čakanie trvá ako pri bežnom hovore, teda od nula do niekoľko desiatok sekúnd, keďže v daný moment môže na zákaznícku linku volať aj viac zákazníkov, resp. viesť dlhšie volanie.
V prípade zákazníkov s predplatenou kartou prebieha zaúčtovanie počas volania. Ak má zákazník nedostatok kreditu, suma za hovor mu bude stiahnutá až po jeho dobití,“ informovala našu redakciu FonTech.sk hovorkyňa O2, Tereza Molnár.
Hoci O2 vylepšilo komunikáciu so zákazníkmi, nebude to zadarmo. Klienti operátora tak zaplatia pri každom volaní 2-násobne vyšší jednorázový poplatok ako predtým.
Ďalšie články:
- O2 vyriešilo problém s terminálmi. eKasa znova prijíma platby kartou
- České O2 oficiálne spustilo prvú 5G sieť. Obyvatelia ďalšieho mesta však vo veľkom protestujú
- O2 zrušilo využívanie služieb zo Slovenska v Česku. Už platia podmienky ako v iných krajinách EÚ
- O2 začína uplatňovať špeciálny bonus: Zákazník bez neho zaplatí viac aj za nulový paušál
- O2 pridáva benefit a zaviedlo neobmedzené dáta na appky k Smart paušálom
Teraz čítajú

Exkluzívna premiéra. TV Samsungu dostávajú nový systém Antiku. Čo prináša a ako sa zmenil dizajn?

PRIPOMIENKA Toľkoto ľudí využíva eSIM na Slovensku. Dvaja operátori prezradili detaily, podpora u ďalších zatiaľ chýba

Zrušenie satelitnej TV Orange využil Antik. Chce získať zákazníkov konkurencie, ponúka im benefity

Historické výsledky Telekomu. Vlani pokryl optikou rekordný počet domácností, vieme aj koľko percent krajiny pokrýva so 4G

AKTUALIZOVANÉ Telekom začal predávať nové Magio GO. Ak sa nezaviažeš, je zásadne drahšie
Články, ktoré hýbu svetom

Audi e-tron GT ako "kombík"? Znie to šialene, no vyzerá nádherne

VIDEO Nevieš si predstaviť hlavných hercov pre seriál The Last of Us? Takto vyzerajú v hernom prevedení

Slováci spájajú vegánstvo a čapované pivo. Kvalitné jedlo za 3,50 eur tu ale určite nečakaj, to nejde, tvrdia

Česi prinesú na trh prelomovú novinku. Samočistiace ochranné fólie ochránia tvoj mobil pred baktériami
