Spoločnosť O2 pred niekoľkými dňami informovala o zásadnej zmene na zákazníckej infolinke, kde sa už klienti nestretnú s prednastavenými odpoveďami z automatu. Budú spojení priamo s asistentom z call centra. Takýto hovor s ale nie je zadarmo. Kedy si však zákaznícka linka O2 začne eurový poplatok účtovať? Dovolajú sa na ňu aj klienti bez kreditu? Zistili sme detailnejšie informácie.

Volania na zákaznícku linku operátorov sa mnohokrát začínajú automatickými hláškami z tzv. „IVR“ systému, ktorý má zákazníka navigovať do správnej sekcie ešte pred spojením s operátorom.

S týmto systémom sa môžeme stretnúť na mnohých linkách zákazníckej podpory, no O2 ho po rokoch zrušilo.

Zobraziť celú galériu (1)
O2 (Úprava redakcie)

Kedy si O2 účtuje poplatok za volanie na zákaznícku linku?

Ešte predtým však v cenníku zaviedlo vyšší poplatok pri volaniach na čísla 949, 940, 966 a 0949 949 969. Hovor na zákazníckej linke tak podľa novej ceny bude volajúceho stáť 1 € (predtým 0,50 €).

Každý mesiac pritom na túto linku volá priemerne až 50 000 klientov a v čase koronakrízy to bolo až 70 000 ľudí mesačne. Operátor v call centre počas svojej pracovnej doby dokáže vybaviť 50 takýchto volaní.

„Našim cieľom je, aby zákazník dostal možnosť ľudsky vysvetliť svoje požiadavky a kompetentne nájsť riešenie spolu so živým operátorom,“ uviedol Milan Morávek, riaditeľ predaja a služieb zákazníkom O2.

Zákazník volajúci na spomínané čísla však zaplatí 1-eurový poplatok až po spojení s asistentom a navyše sa na zákaznícku podporu dovolá, aj keď nemá žiaden kredit.

Poplatok v zmysle cenníka je zákazníkovi zaúčtovaný až po tom, čo sa spojí s našim živým asistentom, čiže za čakanie na spojenie sa neplatí. Samotné čakanie trvá ako pri bežnom hovore, teda od nula do niekoľko desiatok sekúnd, keďže v daný moment môže na zákaznícku linku volať aj viac zákazníkov, resp. viesť dlhšie volanie.

V prípade zákazníkov s predplatenou kartou prebieha zaúčtovanie počas volania. Ak má zákazník nedostatok kreditu, suma za hovor mu bude stiahnutá až po jeho dobití,“ informovala našu redakciu FonTech.sk hovorkyňa O2, Tereza Molnár.

Hoci O2 vylepšilo komunikáciu so zákazníkmi, nebude to zadarmo. Klienti operátora tak zaplatia pri každom volaní 2-násobne vyšší jednorázový poplatok ako predtým.

Ďalšie články:

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú