Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Japonská automobilka Toyota prišla s netradičným patentom. Ako upozorňuje portál TECHSPOT, spoločnosť si dala patentovať virtuálnu manuálnu prevodovku s až 14 prevodovými stupňami, ktorú bude možné použiť v elektrických autách – dobrou správou je, že sa jej dočkajú zrejme len športové modely pre majiteľov, ktorý nechcú mať pocit, že sedia v elektromobile.

Prvý elektromobil, na ktorom zadusíš motor

Ako auto s klasickou manuálnou prevodovkou, aj elektromobily s jej virtuálnou náhradou dostanú riadiacu páku spolu so spojkovým pedálom, aj keď, samozrejme, v aute v skutočnosti žiadna takáto prevodovka ani spojka nie je. Keďže je celý takýto systém riadený a simulovaný elektronicky, môže mať podľa patentu až 14  prevodových stupňov – niektoré hollywoodske pretekárske trháky si na nich zgustnú.

Zaujímavé na takomto systéme je aj to, že používateľ nebude limitovaný a bude si môcť vybrať z viacerých prednastavených režimov s rôznym množstvom prevodových stupňov. Je tak možné, že takéto autá poskytnú aj možnosť kompletného vypnutia virtuálnej prevodovky a návrat k pocitu z klasického elektromobilu kedykoľvek sa majiteľovi zachce.

Toyota

Technológia momentálne prechádza testovaním na Lexuse UX300e EV, ktorého dodávky začali začiatkom tohto roka. Tí, čo si takúto virtuálnu prevodovku už vyskúšali, hovoria o zaujímavej a zábavnej funkcii – aj keď ide v zásade o zbytočnosť ktorá znižuje efektivitu elektromobilu, niektorým nadšencom môže vyhovovať.

Zahanbí aj naftové motory

Podľa nedávnych informácií Toyota pracuje na elektromobile, ktorý má šancu svojim dojazdom zahanbiť aj autá so spaľovacími motormi. Automobilka plánuje vyrábať vozidlá s efektívnejšou bipolárnou LFP batériou, ktorá bude mať dojazd 1 000 km. Značka, ktorá postaví prvý elektromobil na tejto novej platforme, by mala byť Lexus

Príprava na zmenu

Aj keď sa Toyota elektrifikáciou preslávila vďaka svojmu hybridnému modelu Prius, prechod na čistú elektromobilitu sa jej veľmi nepozdával a v porovnaní s konkurenciou preto teraz zaostáva. Ohlásila však obrovské zmeny a je pripravená od roku 2035 predávať už iba elektrické autá.

Japonská automobilka uviedla, že jej cieľom je uviesť na trh batérie novej generácie od roku 2026, ktoré ponúknu dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjacie časy. Doba nabíjania, jedna z hlavných nevýhod elektrických vozidiel, sa skráti na 10 minút alebo menej.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú