Kontroverzný návrh z Bruselu: Na vedenie SUV budeš potrebovať nový vodičák, B nebude stačiť
EÚ v súčasnosti diskutuje o novej regulácii, ktorej zavedenie by mohlo ovplyvniť milióny vodičov. Prvý návrh zákona stanovuje významné obmedzenia, najmä pre začínajúcich vodičov a starších občanov. Na tému upozornil nemecký portál Bild.
Kontroverzný návrh
Presnejšie plánuje francúzska zástupkyňa v Európskom parlamente Karima Delli zaviesť nový vodičský preukaz určený pre vodičov vozidiel s hmotnosťou nad 1,8 tony. Noví vodiči by tak mohli požiadať o vodičské oprávnenie šoférovať SUV vozidlá presahujúce túto hmotnosť až po dovŕšení 21 rokov a aj to len v prípade, že už majú 2 roky prax vo vedení automobilov.
Dôvodom tejto zmeny sú bezpečnostné a environmentálne obavy, ktoré tieto vozidlá a neskúsení vodiči predstavujú. Podľa Delli s ohľadom na cestnú bezpečnosť majú väčšiu pravdepodobnosť, že budú účastníkmi dopravných nehôd v porovnaní s ľahkými osobnými automobilmi a súčasne by takéto nehody mohli mať omnoho vážnejšie následky. Okrem uvedeného, vozidlá zaberajú viac miesta a sú menej efektívne, informuje portál Politico.
Francúzska zástupkyňa tiež tvrdí, že preukaz skupiny B, ktorý je v súčasnosti potrebný na riadenie osobných vozidiel, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3500 kg (výnimku majú vozidlá s alternatívnymi typmi pohonu, viac o tejto problematike nájdeš v samostatnom článku) „nie je úplne vhodný pre najťažšie osobné vozidlá“.
Namiesto toho chce, aby do platnosti vstúpil nový vodičský preukaz B+, ktorý by sa vzťahoval na osobné a dodávkové automobily s hmotnosťou nad 1,8 tony. Vodiči ho budú pritom môcť získať po dvojročnej skúšobnej dobe a dovŕšení 21 rokov. To by tiež prakticky prinútilo vodičov populárnych SUV ako Audi Q7, či BMW X5 alebo Volvo XC90 obnoviť, respektíve aktualizovať si vodičský preukaz. Výnimku by potenciálne mohli dostať vodiči z povolania. Pochopiteľne sa tento návrh preto stretol aj s množstvom kritiky.
To ani zďaleka nie je všetko
Návrh mimo iného obsahuje aj ďalšie zmeny, ako celoeurópsku štandardizáciu pokút, či lekárske testy pre starších vodičov – návrh stanovuje, že vodičský preukaz bude platný len sedem rokov od 60 rokov, od 70 rokov len päť rokov a od 80 rokov len dva roky. Vodičský preukaz by sa potom musel po rozsiahlych lekárskych a psychologických vyšetreniach obnoviť na vlastné náklady, pričom o opätovnom vydaní vodičského preukazu rozhodne EÚ.
Súčasťou návrhu je aj zníženie maximálnej povolenej rýchlosti, vrátane rýchlostných ciest a diaľnic pre začínajúcich vodičov na 90 km/h, či zákaz šoférovania začínajúcim vodičom od polnoci do šiestej hodiny rána. O návrhu sa zatiaľ v parlamente stále diskutuje.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Ponúkajú rýchle tankovanie aj dlhý dojazd. Stellantis stopol vodíkové plány, má na to jasné dôvody
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
4 kúpaliská a vodné plochy, kde sa radšej nekúp. V obľúbenej lokalite bol potvrdený výskyt parazitov (ZOZNAM)
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Firmy sa chystajú na nástup generácie Alfa: „Manažér už nebude autorita, ale game master“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP