Kontroverzný návrh z Bruselu: Na vedenie SUV budeš potrebovať nový vodičák, B nebude stačiť
EÚ v súčasnosti diskutuje o novej regulácii, ktorej zavedenie by mohlo ovplyvniť milióny vodičov. Prvý návrh zákona stanovuje významné obmedzenia, najmä pre začínajúcich vodičov a starších občanov. Na tému upozornil nemecký portál Bild.
Kontroverzný návrh
Presnejšie plánuje francúzska zástupkyňa v Európskom parlamente Karima Delli zaviesť nový vodičský preukaz určený pre vodičov vozidiel s hmotnosťou nad 1,8 tony. Noví vodiči by tak mohli požiadať o vodičské oprávnenie šoférovať SUV vozidlá presahujúce túto hmotnosť až po dovŕšení 21 rokov a aj to len v prípade, že už majú 2 roky prax vo vedení automobilov.
Dôvodom tejto zmeny sú bezpečnostné a environmentálne obavy, ktoré tieto vozidlá a neskúsení vodiči predstavujú. Podľa Delli s ohľadom na cestnú bezpečnosť majú väčšiu pravdepodobnosť, že budú účastníkmi dopravných nehôd v porovnaní s ľahkými osobnými automobilmi a súčasne by takéto nehody mohli mať omnoho vážnejšie následky. Okrem uvedeného, vozidlá zaberajú viac miesta a sú menej efektívne, informuje portál Politico.
Francúzska zástupkyňa tiež tvrdí, že preukaz skupiny B, ktorý je v súčasnosti potrebný na riadenie osobných vozidiel, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3500 kg (výnimku majú vozidlá s alternatívnymi typmi pohonu, viac o tejto problematike nájdeš v samostatnom článku) „nie je úplne vhodný pre najťažšie osobné vozidlá“.
Namiesto toho chce, aby do platnosti vstúpil nový vodičský preukaz B+, ktorý by sa vzťahoval na osobné a dodávkové automobily s hmotnosťou nad 1,8 tony. Vodiči ho budú pritom môcť získať po dvojročnej skúšobnej dobe a dovŕšení 21 rokov. To by tiež prakticky prinútilo vodičov populárnych SUV ako Audi Q7, či BMW X5 alebo Volvo XC90 obnoviť, respektíve aktualizovať si vodičský preukaz. Výnimku by potenciálne mohli dostať vodiči z povolania. Pochopiteľne sa tento návrh preto stretol aj s množstvom kritiky.
To ani zďaleka nie je všetko
Návrh mimo iného obsahuje aj ďalšie zmeny, ako celoeurópsku štandardizáciu pokút, či lekárske testy pre starších vodičov – návrh stanovuje, že vodičský preukaz bude platný len sedem rokov od 60 rokov, od 70 rokov len päť rokov a od 80 rokov len dva roky. Vodičský preukaz by sa potom musel po rozsiahlych lekárskych a psychologických vyšetreniach obnoviť na vlastné náklady, pričom o opätovnom vydaní vodičského preukazu rozhodne EÚ.
Súčasťou návrhu je aj zníženie maximálnej povolenej rýchlosti, vrátane rýchlostných ciest a diaľnic pre začínajúcich vodičov na 90 km/h, či zákaz šoférovania začínajúcim vodičom od polnoci do šiestej hodiny rána. O návrhu sa zatiaľ v parlamente stále diskutuje.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Predaje elektromobilov prekonali všetky predpovede expertov. Nové dáta ukázali čísla, aké nikto nečakal
Zlomový moment v susednej krajine Slovenska: Nabíjačky Tesla čaká veľká zmena
Európa v 2023 prísne testovala aj čínske autá. Experti crash testov majú hrozivé správy
Situácia vo Volkswagene je kritická. Podstúpil krok, ktorý nemá obdobu
Táto Tesla prešla skoro 2 milióny km. Tu je pravý dôvod, prečo musela vystriedať 14 motorov a 4 batérie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Zbytočný“ orgán, ktorý lekári často odstraňujú, môže bojovať proti vážnej chorobe, ukázala štúdia
Za 400-tisíc eur si kúpili vilu z 19. storočia. Dnes pri Štiavnici ponúkajú ubytovanie, aké inde nenájdeš
Rodinný dom za 18-tisíc eur môže byť tvoj: Štát rozpredáva majetok za extrémne nízke sumy
ZSSK predstavili nový vlakový grafikon 2024, zlepšenia sa dočkajú aj študenti (PREHĽAD)
Staň sa ochrancom slovenských hraníc. Polícia hľadá nových zamestnancov, láka ich na mnohé benefity
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Situácia vo Volkswagene je kritická. Podstúpil krok, ktorý nemá obdobu
- Európa v 2023 prísne testovala aj čínske autá. Experti crash testov majú hrozivé správy
- Šéf Volkswagenu: Uvedomili sme si krutú realitu, už nedokážeme konkurovať. Nastal čas pre drastické rozhodnutie
- Táto Tesla prešla skoro 2 milióny km. Tu je pravý dôvod, prečo musela vystriedať 14 motorov a 4 batérie
- Zlomový moment v susednej krajine Slovenska: Nabíjačky Tesla čaká veľká zmena
-
- Situácia vo Volkswagene je kritická. Podstúpil krok, ktorý nemá obdobu
- Európa v 2023 prísne testovala aj čínske autá. Experti crash testov majú hrozivé správy
- Táto Tesla prešla skoro 2 milióny km. Tu je pravý dôvod, prečo musela vystriedať 14 motorov a 4 batérie
- Šéf Volkswagenu: Uvedomili sme si krutú realitu, už nedokážeme konkurovať. Nastal čas pre drastické rozhodnutie
- Tesla to nezvládla, konkurenčný pickup predbehol Cybertruck. Je oveľa efektívnejší
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Situácia vo Volkswagene je kritická. Podstúpil krok, ktorý nemá obdobu
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
V kinách je prvýkrát celovečerný film o slovenskej hereckej osobnosti
Európske filmové ceny: Najlepšou snímkou 2023 je francúzska dráma
Klimatický summit COP28 napreduje, ale nie dostatočne rýchlo
Prichádza nový konšpiračný sci-fi seriál. Čoskoro v ňom uvidíš hollywoodske hviezdy
Hubblov teleskop žije. Vedci opravili zdanlivo neriešiteľný problém
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Zbytočný“ orgán, ktorý lekári často odstraňujú, môže bojovať proti vážnej chorobe, ukázala štúdia
Za 400-tisíc eur si kúpili vilu z 19. storočia. Dnes pri Štiavnici ponúkajú ubytovanie, aké inde nenájdeš
Rodinný dom za 18-tisíc eur môže byť tvoj: Štát rozpredáva majetok za extrémne nízke sumy
ZSSK predstavili nový vlakový grafikon 2024, zlepšenia sa dočkajú aj študenti (PREHĽAD)
Staň sa ochrancom slovenských hraníc. Polícia hľadá nových zamestnancov, láka ich na mnohé benefity
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené