Technologický kanál iFixit sa mimo iné sústredí aj na rozoberanie a bližšie skúmanie aktuálne trendujúcich kúskov v technologickom svete. V jednom z posledných videí sa pozreli aj na vnútornosti DualSense gamepadu, kedy priblížili aktuálnu kontroverziu okolo driftujúcich analógov.

Portál VCG prízvukuje, že spoločnosť ALPS, zaoberajúca sa výrobou ovládačov, stanovila životnosť potenciometra DualSense gamepadu na 2 milióny cyklov, respektíve stlačenie analógu by malo „prežiť“ 500 000 interakcií.

V subjektívnom meradle videa iFixit tieto hodnoty predstavujú 417 hodín hrania Call of Duty: Warzone predtým, ako periféria začne vykazovať chybovosť. Pokiaľ by si teda hral priemerne 7 hodín denne, k zlomovému bodu životnosti gamepadu by si došiel už za 60 dní hrania.

Samozrejme, do tohto procesu vstupujú rôzne premenné, líšiace sa od používateľa k používateľovi, zohľadňujúce čistotu prostredia, prachu, intenzitu používania a aplikovaného tlaku na analógy.

Najväčším faktorom rovnice sú aj samotné hry, ktoré sa spoliehajú, respektíve úplne odvracajú od používania analógov. V závislosti od toho môže byť životný cyklus ešte o poznanie kratší alebo naopak, chybovosť používateľ nepostrehne ani po rokoch používania.

NEPREHLIADNI
Zúfalstvo na Slovensku pokračuje. Zásoby PlayStation 5 stále chýbajú, kríza môže trvať ešte mesiace

Čo spôsobuje driftovanie?

Autori videa pripisujú nechcené vstupy analógov ako potenciometru, tak aj prítomnej pružine, zabezpečujúcej navrátenie analógu do základnej polohy. Potenciometer pritom meria polohu joysticku na základe využitia vstupného napätia, približuje fungovanie IGN.

Keď pohybuješ analógom, vyvraciaš ho z jeho centrálnej polohy, čím indikuješ hardvéru, akú akciu má periféria na obrazovke vyvolať. Intenzívnym používaním sa teda môže opotrebovať mechanizmus potenciometra, čomu nenapomáha ani stále namáhaná pružina, ktorá neustálym používaním môže zjednodušene povedané, nastaviť nový, teraz už vychýlený základný bod analógu.

Screenshot/YouTube/iFixit

Video poskytlo tri možné výstupy riešenia problematiky – rozobratie gamepadu a prečistenie potenciometra od nečistôt, výmena celého mechanizmu analógu (napríklad týmto) alebo, pokiaľ je zariadenie ešte v záruke, reklamácia.

Otázkou však zostáva, v akej miere si Sony môže za aktuálne problémy samo. Predsa len, japonská spoločnosť by o kvalitách ich dodávateľov mala vedieť ešte predtým, ako ich pustí do produkcie. Mimochodom, podobnej žalobe čelí aj Microsoft či Nintendo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom