Nový e-tron dorazil. Audi ukázalo svoj najlepší elektromobil s dojazdom 600 km
Prvý elektromobil od Audi niesol názov Audi e-tron. Išlo o luxusné elektrické SUV tej najvyššej triedy a veľkostne spadalo do kategórie Q7 a Q8. Dnes automobilka predstavila nástupcu, respektíve „facelift“ tohto modelu, ktorý už nesie označenie Q8 e-tron. Novinka však nemá iba pozmenený dizajn a názov, ale prináša aj technické vylepšenia.
Audi si pri uvedení staro-nového elektrického SUV urobila poriadok v názvosloví a pri pohľade na Q8 e-tron je teraz každému jasné, že ide o vlajkový model. Q8 e-tron prichádza na trh aj v karosárskom prevedení Sportback a medzi najzásadnejšie vylepšenia patrí aerodynamika, nabíjací výkon a kapacita batérie.
Dojazd až 600 km
Zákazník si môže vybrať celkovo z troch výkonnostných verzií, pričom všetky sú k dispozícii aj pre verziu SUV, ako aj pre ešte trochu úspornejšie karosárske prevedenie Sportback.
- Audi Q8 e-tron 50/Sportback – výkon 250 kW, batéria 89 kWh, dojazd 491/505 km WLTP
- Audi Q8 e-tron 55/Sportback – výkon 300 kW, batéria 106 kWh, dojazd 582/600 km WLTP
- Audi SQ8 e-tron/Sportback – výkon 370 kW, batéria 106 kWh, dojazd 494/513 km WLTP
Základný model teda disponuje menšou batériou a zároveň poskytuje aj pomalšie DC nabíjanie na úrovni 150 kW. Dvojica výkonnejších verzií s väčším akumulátorom podporuje až 170 kW DC nabíjanie.
Automobilka sľubuje nabitie na 80 % SoC už za 31 minút. V základe má elektromobil vo všetkých troch verziách 11 kW AC nabíjačku, no za príplatok môže mať zákazník až 22 kW AC nabíjačku.
Nový elektromotor a lepšia aerodynamika
Za zlepšením dojazdu stojí okrem väčšej batérie aj vylepšený elektromotor. Ten má po novom 14 cievok namiesto 12. Nový motor je úspornejší a dokáže vyprodukovať vyšší výkon a krútiaci moment, o čo sa opiera najvyššia verzia Audi SQ8 e-tron.
Lepší je aj koeficient odporu vzduchu, ktorý pri verzii Sportback klesol z 0,26 Cd na 0,24 Cd a pri verzii SUV z 0,28 Cd na 0,27 Cd. Skvelou správou je prítomnosť „frunku“, teda predného kufra,a ktorý má objem až 62 litrov.
Medzi ďalšie technologické vylepšenia patrí prítomnosť až 40 rôznych asistentov jazdy, ktoré sa opierajú o 5 radarových senzorov, 5 kamier a 12 ultrasonických senzorov. Od roku 2023 sa bude dať objednať aj funkcia vzdialeného parkovania, kedy dokáže majiteľ svoje auto zaparkovať zvonku skrz smartfón.
Audi Q8 e-tron prichádza ako top elektrický model nemeckej automobilky
Nechýba prítomnosť špičkových digitálnych LED svetlometov, trojica displejov vo vnútri s FullHD rozlíšením a množstvo recyklovaných materiálov použitých v interiéri. Aj napriek tomu ale Audi Q8 e-tron nestráca luxusný a prémiový dojem.
Uvedenie na trh je naplánované na jar 2023 a základná cenovka pre nemecký trh je stanovená na 74 400 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Počet nakazených stúpol o 750 percent. Experti varujú Slovákov pred dovolenkou v Taliansku
Postihuje čoraz viac mladých ľudí: Pokiaľ spĺňaš tri z kritérií, ide už o metabolický syndróm (ODBORNÍK)
Meškanie až 300 minút: Železnice prerušili dopravu na západe Slovenska. Ľudia z vlaku vystupovali do poľa
Zabudnutá dávka: O príspevok za 20 rokov požiadal jediný Slovák. Takto si ju vybavíš aj ty
Vedci prepisujú históriu: Na svete je nová krvná skupina. Unikátnu „Gwada negatív“ má v žilách Francúzska
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Ani elektrina, ani benzín. Dve obrovské automobilky sa spojili a odhalili pohon budúcnosti
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Slovensko podporí zelenú energiu. Na OZE a batérie vyčlení 30 miliónov eur
Slováci testujú robota na priechodoch pre chodcov. Humanoid má ochrániť deti
Chce chrániť dôveru aj autorské práva. Slovensko má prvý etický kódex pre umelú inteligenciu
Trhy cítia napätie. Zlato opäť ukazuje, prečo je bezpečné aktívum
Už čoskoro sa dozvieme výsledky. SAV testuje vakcíny proti COVID-19
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Počet nakazených stúpol o 750 percent. Experti varujú Slovákov pred dovolenkou v Taliansku
Postihuje čoraz viac mladých ľudí: Pokiaľ spĺňaš tri z kritérií, ide už o metabolický syndróm (ODBORNÍK)
Meškanie až 300 minút: Železnice prerušili dopravu na západe Slovenska. Ľudia z vlaku vystupovali do poľa
Zabudnutá dávka: O príspevok za 20 rokov požiadal jediný Slovák. Takto si ju vybavíš aj ty
Vedci prepisujú históriu: Na svete je nová krvná skupina. Unikátnu „Gwada negatív“ má v žilách Francúzska
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené